Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dat is er bij ons al zo ingesleten dat ik dat niet meer oefen. Alleen heel soms als ik ergens met buitenrijden weer moet opstappen wil ze nog wel eens wegstappen maar dan moet ze altijd meteen in de achteruit. Ik wil dat echt niet/nooit hebben.
en Kid ook. Maar het helpt als iemand je net nog even verder pushed, Kid kan nu wel behoorlijk snel spinnen (tenminste dat lijkt zo als ik erop zit
) en ook gewoon op het goede been. En de instructeur zei; doe maar eens een wissel en ik..
maar Kid kan dat wel, we moeten alleen nog even afspreken hoe en wanneer
ik wissel eigenlijk nog heel overdreven van been en zitbeen. Ik heb alleen zo veel contragalop geoefend dat Kid nog iets heeft van "weet je het zeker?" en dan komt er ook nog wel eens een bok uit terwijl ze wisselt en ze gooit het hoofd nog in de lucht. Dus dit is zeker niet bevestigd, meer iets wat we nu aan het leren zijn.

Maar omdat ik alleen niet durf te rijden mis ik de motivatie soms
Longeren is ook niet alles. Maar wel goed afentoe, net zoals aan de hand wandelen buiten. 
En twee keer per dag een emmer met twee handen compact gras (vulling) een handje dieetmix en een beetje vitamine/mineralenbrokjes.

Amanda schreef:Bij Jim werkte het![]()
Hij was wat kalmer. Evenwichtiger. Het haalde de scherpe randjes er vanaf.
Het is wel duur ja
Ik geef het nu alleen nog als we iets spannends gaan doen. Paar dagen van tevoren beginnen. Dan is hij net wat meer ontspannen. En ik ook, dus dat werkt dubbelop
Ik denk dat het voor mijn idee ook vooral zou werken. Niet eens zozeer voor Wallie. Ik zag net wel dat het in de aanbieding was bij de paardendrogist. Toch maar niet gekocht; wat er in zit voer ik nu eigenlijk ook al. En er zit suiker in. En daarvan moet ik niks hebben
ruiter blijft gespannen etc. Been there done that
en het gebeurt me nog wel alleen ben ik steeds minder onder de indruk dus wordt Kid ook veel relaxter. Ik ben ook al 5 jaar bezig hoor, ik merk nu pas echte vooruitgang in alles.
maar om aan te leren is nog wel een heel traject. Het paard moet er ook wel een beetje aanleg voor hebben om echt snelheid te kunnen maken.
.
Ook met losse teugels kan dat, ook met een westernzadel kun je je paard in de weg zitten...
pien_2010 schreef:Ik stap op en paardje zet ik gelijk door de nek.

Chaos schreef:Pien erg interessant.
Ik wil het liefst ook alles gelijk door de nek en los in kaak. Mijn merrie (fries) weet dat en doet dus zodra ik ga zitten in het zadel haar hoofd naar beneden. Bij haar start ik dus door heel voorwaarts naar de hand te rijden zodat ik meer verbinding naar voren krijg en ze dus ook echt door de nek gaat.
Chaos schreef:Dat bedoel ik juist. Mijn paard doet goed haar best maar doet dus niet helemaal gevraagde. Ze knikt op wervel 2 en 3. Doet ze in de wei trouwens ook. Ik bedoelde dus eigenlijk te zeggen dat mijn merrietje mij graag voor de gek houd.