Sabm fysio op bezoek gehad en mooi compliment gekregen
Amanda vrijdag weer les. Veel plezier!! En Jim gaat in zijn nakie lopen
MWM, les gehad en goede tip gekregen mbt halthouden. Ik heb dat ook een tijdje gedaan (nog voordat ik bij Japeloup reed), overal hoorde ik nl, als paard stilstaat moet je loslaten. En dat nam ik dan ook erg letterlijk
Zooist schreef:Met accupunctuur heb ik geen goede ervaringen, maar dat komt ook omdat ik daar niet in geloof

Ik denk dat je stelling werkt als het jezelf betreft. Een paard ervaart een behandeling en dan werkt het of niet, zie je verbetering of niet. Ik denk niet dat jouw paard gevoelig is voor jouw geloof of niet hoor.
Klinkt inderdaad als fijne les
Heerlijk om zo met je paarden aan het werk te zijn.
Japeloup, snap dat je even in een dikke dip zit. Kan me zo voorstellen dat je weer lekker aan de slag wilt. Ik vind het echt heel rot van je.
daffodil schreef:Nou, ik kan pas echt zitten als mijn paard los is, dus ik draai de volgorde toch echt om....paard eerst en ik daarna. Alleen echt scheefhangen, ja dat moet er wel eerst uit als iemand dat doet, maar dat doe ik niet, ik ben gewoon een dramazitter...
Ik snap je redenatie. Maar ik ben toch meer voor eerst de ruiter goed en dan heeft het paard een kans om goed te lopen.
Ik denk altijd zo: Als er iemand op mijn schouders zit, en die zit nét een beetje getordeerd, en hang nét een kilo meer op mijn linkerschouder, dan wordt ik - uit balans gebracht - krijg ik op langere termijn last van mijn linkerschouder - ga ik mijn spieren overbelasten om het scheve van mijn "ruiter" te compenseren. Als mijn "ruiter" nu les zou krijgen, en verteld zou krijgen dat ie wat meer rechter moet gaan zitten, dan weet ik zeker dat ik als "drager" dat erg prettig ga vinden en dat ik uiteindelijk het dragen van iemand veel langer volhoudt.
Misschien gaat de vergelijking niet helemaal op en ik overdrijf natuurlijk wat, maar ik denk dat het bij paarden wel het zelfde principe is. Als ruiter niet goed zit, dan gaat het paard compenseren.
Ik heb bij Janus gemerkt dat, doordat ik 2,5 maand alleen aan mijn zit gewerkt heb, Janus zo veel beter is gaan lopen, dat ik vervolgens lekker kon zitten. En toen had ik dus niet aan mijn paard gesleuteld.
Ik durf je geen advies te geven maaikiemike. Heb je iemand die je kan adviseren als je op het paard zit? Dat je eerst je beugels gelijk hangt, en dat je daarna je beugels voor jouw benen gelijk hangt? Misschien voel je ook wel aan je paard wat het beste is?
Super Ankem, dat je zo hebt genoten van je buitenritje. Fijn om te horen 
Jammer dat je niets meer gehoord hebt Safiera. Wel leuke dingen gedaan met de pony.
justkid
Ik vind jouw posten echt een toegevoegde waarde voor dit topic 
Klinkt goed Rhys, fijn dat het springen zo goed is gegaan.
Wat leuk Imre, dat Jonas zo'n zin had. Leuk dat ie zo blij met zichzelf was
Hoi Jumpgirl, welkom hier. Ik wens je alvast heel veel plezier toe voor 3 maart. kan me voorstellen dat je het spannend vind. Ik hoop echt dat je goede begeleiding gaat krijgen en dat je weer kan gaan genieten van het rijden.
Janus had een makkie vandaag. Hij heeft de laatste 7 dagen een soort herstelprogramma gelopen, en vandaag vond ik dat ie wel een dagje wat meer rust mocht hebben. Barebackpad erop, ik erop en lekker stappen door de bak. Had echt een fijn moment gekozen.
Paarden in de paddocks rondom de bak waren zo gek als een deur. Ze werden binnengezet en gevoerd. Dan ben ik toch wel blij met mijn brave tinkermans.