Heb laatst ook met die westernsporen gereden. Vond het doodeng, van die grote wielen. Rijd nooit met sporen, omdat ik vind dat ik die niet heb verdiend. Mijn instructrice vond dat ik ze om kon doen. Toch viel het me niet tegen. Je vraagt eerst vriendelijk, zonder spoor, maar bij geen reactie kun je even net iets meer. Denk dat ik ze binnenkort ook weer een keer bij mijn paard omknoop, lijkt me voor de zijgangen wel erg fijn.
Vandaag een hele zadelpassessie gehad. Ben er helemaal kapot van. Wel hebben van alles geprobeerd. Ik heb moeite met de zit van mijn zadel. Ik heb op dit moment eigenlijk 2 zadels nodig, een voor de draf, waarin ze haar rug wegdrukt en eentje voor de galop, waar ze wel bolt. Ik heb nu een zadel een week op proef. We zijn er vanuit gegaan dat ze haar rug ook weer meer gaat gebruiken in draf. Ze spiegelde enorm, wanneer ik me niet goed voelde in een zadel, liep zij ook als een dweil. De twee laatste zadels liep ze super.
Ik moet er meer aanrijden in draf, ik keer teveel in mezelf, moet meer bewust zijn van de omgeving om me heen.
Heb me een manier van lichtrijden aangeleerd, waarin ik mijn billen naar achteren steek, ipv recht omhoog te gaan. Wordt voor de komende week een leermoment. Daardoor komt mijn bovenlijf ook zo naar voren.
Volgens mij ga ik maar schaken