Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vuyatela schreef:Ik ben zondag van mijn jonkie afgevallen.
Dus bij het aandraven is het zadel beginnen schuiven en gans omgedraaid en ben ik gevallen.
Paardje is meteen gestopt en stond zo te kijken van 'Wat!?'.
. Dus ik trots!
Ik wil aankomende week voor het eerst een zadel op zijn rug leggen, deze leen ik even van iemand, maar dan moet de zadelmaker binnenkort ook maar komen voor een echt, eigen zadel...
.
!
. Voor onszelf, maar ook voor anderen. Momenteel zijn we bezig met een New Forest - merrie van 5 jaar oud van een bekende NF - fokker in Noord Brabant, de 3e pony die we voor hen beleren. Na ca 8 weken rustigjes werken (3 à 4 keer in de week 30 minuten) zit de stap, draf, galop op 2 handen erop, en is de pony vooral braaf
. Voor deze fokker worden de pony's daarna te koop gezet.
.
.
) omdat de galop een vlucht-gang is. De pony wordt dus in het begin niet in de galop "gezet" maar op basis van toevalligheid of vanzelfsprekendheid, om hem niet te verontrusten.
. Mijn eigen merrie bijvoorbeeld, was na enkele maanden nog steeds niet lekker te rijden. Ik heb haar toen eerst 2 veulens laten krijgen en daarna was ze er letterlijk klaar voor. Het was opstappen en wegrijden! En niet alleen door mijn vriendin, maar direct konden ook verzorgmeiden en kleine kinderen erop. Ze moest er blijkbaar eerst geestelijk aan toe zijn, daarna bleek het een makkie om te rijden
.

Jennyxx schreef:Wat een leuk topic![]()
Ik ben ook mijn pony aan het inrijden. Ze is nu 4 jaar. Het afgelopen jaar heb ik haar soepeler gemaakt via werken aan de hand. Af en toe ben ik er zonder zadel en hoofdstel spelenderwijs op gaan zitten in de longeerbak. En een aantal weken later ook zo een stukje stappen. Heb alles bewust heel langzaam en stap voor stap opgebouwd. Ik geloof niet in overrompelen. Sinds een maand ben ik haar 'echt' aan het rijden![]()
Gem, hoe laat jij je pony 'toevallig' in galop gaan?
) hadden we hem zó in heerlijk galopje
. Soms moet je creatief zijn