[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:29

MarcelDufour schreef:
Professor schreef:
Meteoor, Halla, Milton, Rex the Robber, Donald Rex enz enz....

Alwin Schockemohle zei dat Donald Rex de beste was. Die won 12 Grote Prijzen achter elkaar!!! En toen heeft iemand hem vergiftigd op concours.

Fijn dat u het wist, Rex the Robber hete de Professor toen op stal.
Qua rijden combinatie was dat het beste paar in die tijd.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:29

Dat boekje cavaletti van Reiner Klimke heb ik.
Kan het echt aanraden er staan veel foto's en tekeningen in wat je zoal kunt doen met cavaletti's. 8-) :list:

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:33

Elsskippy schreef:
Dat boekje cavaletti van Reiner Klimke heb ik.
Kan het echt aanraden er staan veel foto's en tekeningen in wat je zoal kunt doen met cavaletti's. 8-) :list:

Zal iedereen aanbevelen Springen van A.Paalman, daar staat werkelijk alles in, ook de opbouw van de trainingen, variaties, cavaletti arbeid. (1 cavaletto, meervoud is cavaletti) voor de gevorderde ruiter en minder gevorderde en voor ieder die les in springen geeft.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:34

Professor schreef:

Alwin noemde Rex The Robber zo omdat hij zo slim was, en heel gauw beledigd. Franke Sloothaak heeft het genoegen en de eer gehad om zijn carriere met hem te mogen beginnen als 18 jarige ruiter.
Maar Alwin vond Donald Rex de beste ooit.
Bent u trots op me dat ik dat weet, van Donald en zelfs die vergiftiging, Professor?
Ik vreet springen....alles er over wil ik weten en lezen...en niet alleen de moderne tijd, maar ook de geschiedenis.
Laatst bijgewerkt door Springert op 14-02-10 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:36

MarcelDufour schreef:
Professor schreef:

Alwin noemde hem zo omdat hij zo slim was, en heel gauw beledigd. Maar inderedaad vond hij Donald Rex de beste ooit.
Bent u trots op me dat ik dat weet, van Donald en zelfs die vergiftiging?
Ik vreet springen....alles er over wil ik weten en lezen...en niet alleen de moderne tijd, maar ook de geschiedenis.

En ik ken de Familie S, vooral Alwin en de helaas te vroeg gestorven Werner.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:39

Professor schreef:
En ik ken de Familie S, vooral Alwin en de helaas te vroeg gestorven Werner.

Ik ook, want ik heb er een half jaar gewerkt. In de tijd dat Ludger daar begon, en ook vertrekken moest omdat hij de vrouw van Paul opschreef. Hele tafarelen waren dat. Paul zei dat hij het niet erg vond dat ie Barbara kwijt was want vrouwen zijn te vervangen. Maar Ludger was onvervangbaar, dat vond hij erger dat die weg was. Dit zei Paul, dus niet mij aanvallen dames!
Laatst bijgewerkt door Springert op 14-02-10 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:42

Kleine informatie Barbara is ook niet meer bij Ludger.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:44

Ik heb ook een vraag excuseer als deze al is gesteld dan heb ik er per ongeluk over gelezen.
Ik rij af en toe een pony (4jaar) die al een paar keer mee is geweest op concours (80cm) altijd in de prijzen geëndigt.
Maar op training en in de inrijpistes heeft hij een heilige schrik van oxers. Hij springt niet genoeg vooruit waardoor hij de achterste balk hard toucheert hierdoor heeft hij de volgende keer nog meer schrik waardoor hij nog minder vooruit durft te springen en zo min of meer in de oxer beland. Eens in de ring heeft hij dit niet meer zo hard hij twijfelt wel maar spring gewoon correct er ruim over. Wat kan ik hieraan doen? misschien heeft het ook iets te maken met dat hij nog moeite heeft met zijn afstanden onder zadel?

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door M__ op 14-02-10 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:46

Professor schreef:
Zal iedereen aanbevelen Springen van A.Paalman, daar staat werkelijk alles in, ook de opbouw van de trainingen, variaties, cavaletti arbeid. (1 cavaletto, meervoud is cavaletti) voor de gevorderde ruiter en minder gevorderde en voor ieder die les in springen geeft.

Ja, inderdaad heel goed boek, maar wel een aparte manier van opleiden. De hand opzij bewegen om te stoppen is niet echt makkelijk om te doen als je geen instructie hebt op die manier. Leeft die Paalman nog? Hij had ook nog een paard getraind waarmee Gerd Wiltfang veel gewonnen heeft.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:48

M__ schreef:
Ik heb ook een vraag excuseer als deze al is gesteld dan heb ik er per ongeluk over gelezen.
Ik rij af en toe een pony (4jaar) die al een paar keer mee is geweest op concours (80cm) altijd in de prijzen geëndigt.
Maar op training en in de inrijpistes heeft hij een heilige schrik van oxers. Hij springt niet genoeg vooruit waardoor hij de achterste balk hard toucheert hierdoor heeft hij de volgende keer nog meer schrik waardoor hij nog minder vooruit durft te springen en zo min of meer in de oxer beland. Eens in de ring heeft hij dit niet meer zo hard hij twijfelt wel maar spring gewoon correct er ruim over.

Dat kan je hem alleen leren met heel veel geduld en hele lage sprongetjes en heel smal. En iedere keer dat je het vertrouwen voelt groeien, dan doe je hem iets hoger of breder. En dan bedoel ik niet allemaal op een dag, maar daar gaan weken, of maanden overheen.
Vertrouwen geven is HET toverwoord hier. En dat geef je door heel laag te springen, en heel rustig omhoog of breder.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:48

clarence schreef:
Professor schreef:

Ja, inderdaad heel goed boek, maar wel een aparte manier van opleiden. De hand opzij bewegen om te stoppen is niet echt makkelijk om te doen als je geen instructie hebt op die manier. Leeft die Paalman nog? Hij had ook nog een paard getraind waarmee Gerd Wiltfang veel gewonnen heeft.

Daar noem je ook al zo'n geweldige ruiter. Gerd Wilfang...wat een fenomeen!
Laatst bijgewerkt door Springert op 14-02-10 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:49

Ah, joepie, de dressuurruiter mag wat zeggen!

Cavalletti-werk is voor de dressuur zeker aan te bevelen!
Goed uitgevoerd versterkt het de achterhand en het maakt de rug los en dragend. Die twee factoren maken dan ook dat het paard beter gaat dragen op het achterbeen en dat is in de dressuur gewenst! Ook concentratie is in dressuur belangrijk en diverse oefeningen met cavaletti kunnen dat concentratie-vermogen van het paard stimuleren. Je kunt op een rechte lijn werken ( goede oefening voor rechtgericht houden) of een gebogen lijn waarmee je het vasthouden van een gelijkmatig tempo en gelijkmatigheid van de stap/draf kunt oefenen.

Het is bovendien voor het paard een leuke afwisseling van de andere oefeningen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:53

Hoe heet nou de hele goede merrie van Ludger, of als zij al van Ludger was. Orina, Irona, zoiets?

clarence

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:55

Gotha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:55

clarence schreef:
Gotha.

Nee die bedoel ik niet...

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:58

Joolien schreef:
Hoe heet nou de hele goede merrie van Ludger, of als zij al van Ludger was. Orina, Irona, zoiets?

Ratina "Z"?
Laatst bijgewerkt door Springert op 14-02-10 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:02

MarcelDufour schreef:
Joolien schreef:

Ratina?

Die ja!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:05

Professor schreef:

Hopelijk is dat paard niet zijn bijnaam Professor kwalijk genomen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:07

@Jannepauli
Thanx dit kunnen we zeker gebruiken !

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:07

Wat een inside info hier, humor.

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:08

boek; springen met gevoel, aanradertje! _/-\o_

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:10

pizza64 schreef:
@Jannepauli
Thanx dit kunnen we zeker gebruiken !

Graag gedaan. Daar zijn we voor! Haha

Jannepauli

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:12

Huh?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:18

Marcel aan Joolien schreef:
Ratina Z, geboren op Zangersheide, en als jaarling verkocht omdat ze niet goed genoeg los sprong. Naderhand door Zangersheide weer teruggekocht en door Willy v/d Ham opgeleid naar 1.40mtr niveau. Toen Willy ontslag nam, kwam Piet Raijmakers die haar naar de Olympische Spelen reed. Na de Olympische Spelen verkocht Zangersheide haar aan Ludger Beerbaum voor 1 miljoen gulden. Daar was Piet weer kwaad om want dat was veel te weinig geld vond hij. Dus ook hij nam ontslag. Aan het eind van de carriere van Ratina wilde Melchior haar weer terug omdat dat contractueel afgesproken was, maar Ludger wilde dat ze bij hem haar ouwe dag zou slijten. Rechtzaak geweest die Melchior won, en nu staat ze dus veulentjes te klonen op Zangersheide.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:19

Hoi Marcel,
Wat loopt dit topic hard zeg!!! ik heb twee dagen niet gelezen en mag nu ik weetniet hoeveel paginas leesvoer inhalen.
echt kei leuk!!

Maar ik vroeg me af,
ik heb een tijdje een kenwood x lauriston gereden (ook gesprongen) alleen heb me dr helaas nooit zo inverdiept wat voor karakters beide vaders hebben, kun jij me dat zo vertellen??
of iemand anders??

deze merrie was echt een pracht paardje, wel een echt vrouwen paard vond ik maar als ze sprong dan explodeerde ze gewoon, echt mega veel kracht zat erachter.
en met aanrijden was t dier niet vooruit te branden.. en liet zich heerlijk, zo gauw ze de kans kreeg, langs de bakrand agglijden naar de grond, alsof ze niet meer kon lopen oid.. erg pienter, heeft nl nooit wat mankeert.. maar wat ik ooit wel heb gehoord is dat lauriston ook zon slimmert kon zijn?
en watervlug was ze, in a blink off an eye kon ze draaien op een dubbeltje.. (en ik soms niet :D, zand schuurt de maag... mijn maag bestaat nog maar uit een heul dun velletje ;) )

maar ik ben benieuwd wat de karakters een beetje zijn..
(ben altijd erg nieuwsgierig of er overeenkomsten zijn, vink leuk :) )