Help wat moet ik?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help wat moet ik?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:21

TS wil alleen maar Z rijden, is dat leuk voor t paard? nee. dat denk ik niet..

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 13:22

dees_daan schreef:

Ik wil niet alleen maar Z rijden maar ik vraag!:
Of dat zou kunnen!! Bloos

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:26

TS koopt een paard & wil daarmee meteen Z rijden
TS gaat een
Citaat:
laage neusriem halen met
een sperriempje miss helpt dat tegen die tong
of een tong lepel.?!

hmm, ja gaat zeker helpen
Overigens verandert ze van mening (eerst gaat ze ZZ rijden en nu vraagt ze of ze dat zou kunnen?)
en dan kan ze nog niet eens normaal typen
Sorry
ik vind ook dat ze doorkan als Penny

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:28

dees_daan schreef:

en of ze dat wil,
poepoe, ze wil graag hogerop in de wedstrijdsport, dat wil niet zeggen spring en dressuur !
En de TS rijd ook voor de fun, dus ik weet niet waar je uit op maakt dat ze ALLEEN maar Z wil rijden,, Slapen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:29

Ik denk het niet, maar des te groter is de uitdaging om het toch te proberen!
Doe je best en bewijs ons maar het tegendeel, dan neem ik echt mijn petje voor je af hoor.

ooh en even ter info, als je paard niet geschikt zou zijn voor Deurne, hoor je dat gelijk bij de intake, dus dat scheelt en dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Veel plezier met de opleiding en met je paardje!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:29

ALLES KAN !
er zijn zelfs trekpaarden in de Z dressuur geeindigd
dus oefennen oefenen en nog eens oefenen
en met geduld juiste begeleiding en geen pech onderweg
kan dat dus ..mist jullie beide de kwaliteiten blijken te beschikken
ZZ is voor de meeste echt een niet haalbare zaak (zowel ruiters als paard)
ZZ springen is een heel ander verhaal ,
er zijn maar erg weinig paarden die dat kunnen

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:30

Mensen, mensen, ik kan me voorstellen dat er vraagtekens worden gesteld bij de stellingen van TS, die heb ik ook. Maar dan kijk ik naar haar profiel en dan blijkt TS een meisje te zijn..... en zegt hengsten te hebben ingereden. Ik val dan ook wel even stil hoor. Maar goed, over de draver: ik denk dat ik mee ga met de opmerkingen van andere Bokkers die zeggen dat je een stap tegelijk moet zetten. Zelfs al koop je een KWPN-er met papieren om van te dromen, dan nog is het de vraag maar of je ooit tot Z, ZZ, whatever komt, want ten eerste gaat het om de vaardigheden van de ruiter, dan om de beperkingen van het paard en vervolgens of de combinatie wel past.
Als jij je draver leuk vindt is dat het allerbelangrijkst en ook of je er leuk een eindje op weg kunt hobbelen. Toch??

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 13:33

Diane65 schreef:
Mensen, mensen, ik kan me voorstellen dat er vraagtekens worden gesteld bij de stellingen van TS, die heb ik ook. Maar dan kijk ik naar haar profiel en dan blijkt TS een meisje te zijn..... en zegt hengsten te hebben ingereden. Ik val dan ook wel even stil hoor. Maar goed, over de draver: ik denk dat ik mee ga met de opmerkingen van andere Bokkers die zeggen dat je een stap tegelijk moet zetten. Zelfs al koop je een KWPN-er met papieren om van te dromen, dan nog is het de vraag maar of je ooit tot Z, ZZ, whatever komt, want ten eerste gaat het om de vaardigheden van de ruiter, dan om de beperkingen van het paard en vervolgens of de combinatie wel past.
Als jij je draver leuk vindt is dat het allerbelangrijkst en ook of je er leuk een eindje op weg kunt hobbelen. Toch??

eerlijk waar ik heb egt bloedsirieus
Hengsten beleert!!!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:34

Sorry hoor maar wat maakt hengsten dan zo speciaal?
ik ken merrie's waar je meer schrik van krijgt
dan een doorsnee hengst Clown
& volgens mij kan een lesje dictie geen kwaad

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:35

Ik vind dat sommige erg heftig reageren hoor.
Maar ik zou jou doelen eerst iets vermakkelijken Knipoog
Have fun!

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 13:35

TornadoLover schreef:
Sorry hoor maar wat maakt hengsten dan zo speciaal?
ik ken merrie's waar je meer schrik van krijgt
dan een doorsnee hengst Clown
& volgens mij kan een lesje dictie geen kwaad

Laat ook maar!
Je wilt het toch niet normaal oppikken
maar uh als ik snel typ dan komen er wel eens foutjes in
Sorry hoor!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:39

hoe kan je nu deftig onderbouwde reacties geven, waar de mensen iets mee zijn.
Als je toch maar gehaast en geïrriteerd zit te typen?
Als je niet serieus overkomt,
gaan de mensen op dezelfde manier reageren

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 13:40

TornadoLover schreef:

Sorry hoor

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:41

TornadoLover schreef:
TS koopt een paard & wil daarmee meteen Z rijden
TS gaat een
Citaat:
laage neusriem halen met
een sperriempje miss helpt dat tegen die tong
of een tong lepel.?!

hmm, ja gaat zeker helpen
Overigens verandert ze van mening (eerst gaat ze ZZ rijden en nu vraagt ze of ze dat zou kunnen?)
en dan kan ze nog niet eens normaal typen
Sorry
ik vind ook dat ze doorkan als Penny

heb wel degelijk paarden meegemaakt die met verandering van neusriem, heel erg vooruit zijn gegaan, dat je dat niet wilt zien is niet ons probleem, maar ik vind dat je een beetje de waarde van PENNY onderschat, penny's zijn van die kindjes die paarden willen "redden" . dat doet geartsje zeker niet.
Hoe dan ook PENNY ben je hooguit zelf, de TS in ieder geval niet. Vork
en zeker vanaf het begin heeft ze alleen GEVRAAGD of dat mogelijk is.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:44

TornadoLover schreef:

Ik ken dr al een paar jaar en ik weet zeker dat ze bloedserieus is en niet liegt.
mijn verzorgpony, wil ook wel eens niet luisteren, maar he wij hebben ook onze dag wel eens niet.
om dan gelijk te zeggen dat de pony het niet kan Dromen ?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:48

oke het loopt hier niet allemaal lekker misschien, maar heb je er wat aan, wat de meeste mensen zeggen? Buiten het commentaar dan he!

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 13:51

Silly1972 schreef:
oke het loopt hier niet allemaal lekker misschien, maar heb je er wat aan, wat de meeste mensen zeggen? Buiten het commentaar dan he!

Ja aan de meesten heel erg veel!!
'K was d'r net bij d'r heb even gelongeert
en het ging heel goed En ik heb het sperriepje
Anders gedaan en nu stak ze haar tong niet uit maar
Ik weet niet hoelang dat nog duurt het is me er een! Tong uitsteken
Nou ja het was vanochtent Bloos

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:51

Geartsje93 schreef:
Silly1972 schreef:

Ja aan de meesten heel erg veel!!
'K was d'r net bij d'r heb even gelongeert
en het ging heel goed En ik heb het sperriepje
Anders gedaan en nu stak ze haar tong niet uit maar
Ik weet niet hoelang dat nog duurt het is me er een! Tong uitsteken
Nou ja het was vanochtent Bloos

nou das al vooruitgang!!

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:55

Jij vraagt bij het openen van je topic of er toekomstmogelijkheden zijn voor jouw draver.
Dan moet je ook eerlijk blijven en de antwoorden tot je nemen en accepteren.
Een draver is gefokt om te draven, zoals een dressuurpaard gefokt is om een leuke dressuurproef te lopen, een tuigpaard gefokt is om voor de 'kar' te lopen en een springpaard een foutloos parcours zou moeten springen.
Ookal zijn de fokdoelen anders, het wil nog niet zeggen dat je met een dressuurpaard geen parcours kunt springen, op een tuigpaard niet kunt rijden, een springpaard niet in de dressuur kunt uitbrengen en een draver zou je dus ook best kunnen laten dressuren en springen.
Alleen: het zal, over het algemeen gesproken, veel meer moeite kosten om bijvoorbeeld een draver op hoog niveau in de dressuur en/of springsport te laten lopen.

Jij begint zelf gelijk over de Z (en dan zowel dressuur als springen). Misschien moet je gewoon goed gaan trainen met behulp van een goede instructeur (vanaf het begin weer opbouwen) en in de B beginnen te starten. Je merkt dan snel genoeg of je paard mogelijkheden heeft om verder te komen en of jullie er lol aan hebben samen.

Je moet de lat niet gelijk heel hoog leggen, want dat levert je een hoop frustraties op en gaat ten koste van het plezier.

Wat betreft Deurne; daar heb ik geen kijk op, maar het lijkt me wel dat het allemaal wat makkelijker zou kunnen verlopen als je een beetje allround paard hebt (een draver die je nog niet zolang rijdt, zou misschien nog niet helemaal aan dit doel kunnen voldoen)

De overige problemen; gangwerk en tong zijn waarschijnlijk een rijkunstig probleem en daarvoor kun je het beste je instructeur raadplegen. Dit heeft waarschijnlijk niets te maken met het draver zijn.

Ik wens je veel succes, maar bovenal veel plezier met je paard en zoals gezegd: leg de lat niet te hoog, maar kijk waar het schip strand.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:58

Jongens... hou het even gezellig...
Ze stelt een vraag.. ik geef eerlijk antwoord...
En verwacht dan geen commentaar van een 3e persoon.
Veel plezier met je paardje en ik zou gewoon lekker gaan oefenen en wedstrijdjes rijden en je ziet vanzelf wel hoever je komt toch?

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:59

Rian1984 schreef:
Jongens... hou het even gezellig...
Ze stelt een vraag.. ik geef eerlijk antwoord...
En verwacht dan geen commentaar van een 3e persoon.
Veel plezier met je paardje en ik zou gewoon lekker gaan oefenen en wedstrijdjes rijden en je ziet vanzelf wel hoever je komt toch?

commentaar van een 3e persoon is niet verboden hoor, daar is het topic juist voor..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:04

Tsjonge jonge, wat een topic weer zeg!

@ TS is er wel eens een tandarts bij je paard geweest? Ze is nog vrij jong, dus ze kan aan het wisselen zijn.
En om dan haar mond dicht te snoeren is geen oplossing, slechts symptoom bestrijding....

Over het ZZ, kijk een naar die fjord de ergens in de Z loopt! (Taco volgens mij), ik vind zoiets meer een combinatie van een mazzeltje en een sterk staaltje technisch rijden. Als jij die combinatie van toevalligheden ook tegen het lijf gelopen bent, kom je er vast wel, maar je zal er harder aan moeten werken, dan iemand met een dressurgefokte KWPN'er.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:10

kehdra schreef:
Tsjonge jonge, wat een topic weer zeg!

@ TS is er wel eens een tandarts bij je paard geweest? Ze is nog vrij jong, dus ze kan aan het wisselen zijn.
En om dan haar mond dicht te snoeren is geen oplossing, slechts symptoom bestrijding....

Over het ZZ, kijk een naar die fjord de ergens in de Z loopt! (Taco volgens mij), ik vind zoiets meer een combinatie van een mazzeltje en een sterk staaltje technisch rijden. Als jij die combinatie van toevalligheden ook tegen het lijf gelopen bent, kom je er vast wel, maar je zal er harder aan moeten werken, dan iemand met een dressurgefokte KWPN'er.

TS heeft mij gevraagd het topic even bij te houden terwijl ze even naar dr paardje is!
Ze is klinisch gekeurd en er is dus ook een tandarts bij geweest, was niets met het gebit mis.
Misschien zien we haar ooit zover komen in het dressuur?
Wie weet Knipoog Pling

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:26

ja joh, gewoon veel oefenen en niet gelijk van de ZZ uitgaan, steeds een stukje verder, alleen denk er wel aan dat jury's ook nog wel bevooroordeeld kunnen zijn, die zien niet graag paarden in de ring die er volgens hun niet thuis horen, maar laat je dat niet tegen houden!

Alleen vrees ik dat ZZ springen toch echt niet gaat lukken als is het alleen al om haar hoogte en dravers daar gewoon echt niet voor gemaakt zijn.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:30

Ik heb eerder ook een draver gehad, dat was na mijn pony mijn eerste paardje en mijn ouders hadden geen verstand van paarden, een vriendin liep stage op die draversstal en daar hadden ze een jonge hengst staan die ze weg wilde doen omdat hij alleen maar galoppeerde.
Heel mooi paard om te zien, mensen vroegen echt niet aan mij of het een draver was en ik hem zelf ingereden, schat van een hengst en deed het super.
Ik wilde ook de sport in en naar Deurne, maar na een tijd begon hij niet goed te lopen, tijdje rustig aan liep hij weer goed, weer wat aan het werk werd hij weer onregelmatig..

Op een dag wilde mijn DA zien hoe ik hem reed, toen zei hij tegen me dat ik hem heel netjes reed dat het daar niet aan lag maar dat ik veel te veel van hem vroeg, op dat moment was ik een beetje met verzameling enzo bezig en mijn DA zei ook dat paard is gefokt om te draven en wat jij van hem vraagt kost hem te veel moeite.
Hij vond ook dat hij misschien nog wel sterker kon worden en het werk iets beter aan zou kunnen maar dat hij dat niet eerlijk vond tegenover mijn paard, dus zijn advies was om hem te verkopen als recreatie paard en een rijpaard terug te kopen.

Dat hebben we uiteindelijk gedaan, dat paard, ondertussen ruin kwam super leuk terecht bij een recreatie ruiter en heeft nooit meer onregelmatig gelopen en met mijn KWPNer ben ik met gemak M dressuur, springen en SGW geworden.

Zo, hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, anders heb ik het voor niks getypt! Knipoog
Het kan natuurlijk altijd anders lopen, maar naar mijn idee is die kans heel klein.