met slof rijden om te voorkomen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: met slof rijden om te voorkomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:17

booster schreef:
dan mag jij ook een keer terug lezen hij is zijn beste maatje kwijt voor een aantal maanden hij begint zo te doen als hij echt moet gaan werken.
ik zit te vast dus.....................

en ze weten het niet meer en gaan ze over spel fouten beginnen
zo gaat het altijd op bokt!!!!!
arm arm paard he zeker is ie een arm paard daarom is hij altijd zo blij om mij weer te zien iedere dag maar weer en als hij zo arm is dan zou die het wel laten weten aan mij door middel van oren in de nek etc..
onder het zadel loopt hij ook met zijn oren naar voren hoor.
als een paard ergens last van heeft doet hij dat ook niet.

Jij begint over het wel of niet hebben van diploma's, hoor. Ikke niet. Ik trek je verhaal alleen even door naar jezelf. Knipoog
Is het te confronterend? Tja, ik probeer misschien om tot je door te dringen? Al doe ik dat vooral voor jouw paard. Clown

En als je paard zo gehecht was aan die andere, moet je hem misschien de tijd gunnen daar overheen te komen. Echt hechte paardenvriendschappen kunnen heel diep gaan. Zo diep zelfs, dat sommige paarden door een rouwproces heen moeten als ze uit elkaar gehaald zijn. Wist je dat?
Je kunt het jouw paard dan zeker niet verwijten, als zijn gedrag al om die reden is..... Wat ik betwijfel, maar ja, jij laat er geen professionele hulp bij komen.

Ja hoor Clown , jouw paard is zo blij met jou dat jij er over denkt er een slof aan te hangen. Hij is zo blij met jou dat jij problemen met het rijden hebt. Hij wil helemaal niet, zeg je zelf. Met het communiceren samen gaat het duidelijk niet zo goed. Meis, je gaat jezelf nu erg tegen spreken. Knipoog

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:22

Nadya schreef:
booster schreef:
dan mag jij ook een keer terug lezen hij is zijn beste maatje kwijt voor een aantal maanden hij begint zo te doen als hij echt moet gaan werken.
ik zit te vast dus.....................

en ze weten het niet meer en gaan ze over spel fouten beginnen
zo gaat het altijd op bokt!!!!!
arm arm paard he zeker is ie een arm paard daarom is hij altijd zo blij om mij weer te zien iedere dag maar weer en als hij zo arm is dan zou die het wel laten weten aan mij door middel van oren in de nek etc..
onder het zadel loopt hij ook met zijn oren naar voren hoor.
als een paard ergens last van heeft doet hij dat ook niet.

Jij begint over het wel of niet hebben van diploma's, hoor. Ikke niet. Ik trek je verhaal alleen even door naar jezelf. Knipoog
Is het te confronterend? Tja, ik probeer misschien om tot je door te dringen? Al doe ik dat vooral voor jouw paard. Clown

En als je paard zo gehecht was aan die andere, moet je hem misschien de tijd gunnen daar overheen te komen. Echt hechte paardenvriendschappen kunnen heel diep gaan. Zo diep zelfs, dat sommige paarden door een rouwproces heen moeten als ze uit elkaar gehaald zijn. Wist je dat?
Je kunt het jouw paard dan zeker niet verwijten, als zijn gedrag al om die reden is..... Wat ik betwijfel, maar ja, jij laat er geen professionele hulp bij komen.

Ja hoor Clown , jouw paard is zo blij met jou dat jij er over denkt er een slof aan te hangen. Hij is zo blij met jou dat jij problemen met het rijden hebt. Hij wil helemaal niet, zeg je zelf. Met het communiceren samen gaat het duidelijk niet zo goed. Meis, je gaat jezelf nu erg tegen spreken. Knipoog

jij begint over spel fouten niet ik.
hij ken zijn maatje wel zien die staat nu een aantal weides verder.
en we laten ze regelmatig ff bij elkaar staan met bv poetsen enzo..
ik verwijt hem hellemaal niks.
en het totaalen berijden is er geen probleem hoor alleen liep er normaal ook zijn maatje in de bak en nu niet en sinds toen doet ie zo

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:26

ik zeg maar altijd: ''waar de kunde van de ruiter ophoudt, begint de zadelkamer ...'' Ik ben geen fan van hulpteugels... (dat ze het uberhaupt zo noemen... ik zou het strafteugels noemen..) Geen enkel paard wordt blij van een dwangmiddel, dus al zeker niet van een slof.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:28

Ik geeft het op.....je hebt eigenwijs en eigenwijs....maar deze TS.
Werkelijk waar...ongelofelijk hoe jij met je paard omgaat.
Diep triest.
Maar mijn medeleven hoef je niet te verwachten hoor, als de ellende straks niet meer te overzien is.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:30

ik liever ook niet dan wel maar voor mij zelf en het paard is het beter zo met een tiedemann ik houd me teugels lossen en ontspanner en hij gooit niet met zijn hoofd zo hoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:31

Beter voor je paard....jeetje, je wordt met de minuut triester..

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:31

Silence schreef:
Ik geeft het op.....je hebt eigenwijs en eigenwijs....maar deze TS.
Werkelijk waar...ongelofelijk hoe jij met je paard omgaat.
Diep triest.
Maar mijn medeleven hoef je niet te verwachten hoor, als de ellende straks niet meer te overzien is.

je kent mij niet eens je weet niet eens hoe ik met me paard om ga en achter de pc is het altijd makkelijker gezegt he..
letters is geen werkelijkheid.
ik heb het goed met me paard voor heb een goede band met hem die vele mensen niet hebben met zijn paard.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:33

Maar kennelijk heb je geen inzicht in je paard.
Deze geeft zo´n duidelijk teken en jij doet er gewoon helemaal niks mee....nee joh, wees daar maar goed trots op.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:33

Silence schreef:

nou dan maar triester het is toch beter voor een paard als hij met ontspannen teugels ken lopen dan vaste of niet of ben je te ** om zo ook te denken en het niet op een logische manier te zien

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:34

Silence schreef:
Maar kennelijk heb je geen inzicht in je paard.
Deze geeft zo´n duidelijk teken en jij doet er gewoon helemaal niks mee....nee joh, wees daar maar goed trots op.

je kent ons niet eens want als hij pijn had dan was er allang een vee arts ofzo geweest.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:36

booster schreef:
Silence schreef:

nou dan maar triester het is toch beter voor een paard als hij met ontspannen teugels ken lopen dan vaste of niet of ben je te ** om zo ook te denken en het niet op een logische manier te zien

even hoor..... is een slof ontspannen rijden? ja voor jou! niet voor je paard, als je je paard wil verkloten moet je hem op deze manier doorrijden. Ga jezelf maar eens na als jij in een houding word gedwongen en dan rondjes blijven rennen in een bak... wordt jij daar soepeler van?? Logisch nadenken wil af en toe nog wel eens helpen...

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:38

Met de slof rij misschien heerlijk maar het problem en de pijn blijft bij je paardje.
Mijn paard toonde nooit pijn maar was wel dwars en hij loopt toch met zijn hoofd door de lucht (sterrenkijken) of niet??
Ik herken die symptonen wel....

Ik reed ook altijd met een hulpteugel omdat hij dan braver was maar uiteindelijk leidde dat tot ernstige rugproblemen.
Hij is in totaal 5 keer gekraakt voordat het probleem helemaal weg was en ik mag nooit meer met hulpteugels rijden!!!
Zelfs geen martingaal.

Vorig jaar leek het erop dat hij afgekeurd zou gaan worden op zijn rug, dan schrik je wel even maar ik ben blijven behandelen.
Nu loopt hij met zijn neus tussen de benen en zonder druk of hulpmiddelen. Het is echt een lichaamelijk probleem.

Zoek niet heil in teugels want ze lossen het echt niet op!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:39

Ik ga echt steeds meer vraagtekens hierbij zetten.

Natuurlijk...ontspannen, losse teugels zijn beter.
Maar jouw paard krijgt die niet. Die wordt gedwongen met hulpteugels....Ja lekker los en ontspannen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:39

Met een goeie begeleiding hoeft de slof geen martelwerktuig te worden.
Mensen die er continu (weken,maanden) er mee rijden moeten zichzelf afvragen of ze wel goed bezig zijn,zien ze wel vooruitgang,lijdt m'n paard erniet onder,etc etc.

Het probleem is dat mensen te gauw naar een ''hulp'teugel grijpen zonder echt te weten wat dat ding kan aanrichten.
Overleg en begeleiding is daarom zeer belangrijk.

Een slof kan je zo vast en zo los gebruiken als dat de ruiter wil.
En daar dan ook de impact van de teugel bepalen.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:40

[/quote]

even hoor..... is een slof ontspannen rijden? ja voor jou! niet voor je paard, als je je paard wil verkloten moet je hem op deze manier doorrijden. Ga jezelf maar eens na als jij in een houding word gedwongen en dan rondjes blijven rennen in een bak... wordt jij daar soepeler van?? Logisch nadenken wil af en toe nog wel eens helpen...[/quote]
ik heb hem 1x met slof gereden gisteren heb ik hem met een tiedemann gereden omdat ik dat vriedelijker vindt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:41

Meid, als jij overtuigd bent dat je band met je paard zo geweldig is, het zij zo Clown . Je bent de enige ruiter niet die daarvan overtuigd is, terwijl de praktijk duidelijk anders laat zien Gaaaap . Breek me de bek niet open, ik ken er wel meer in het dagelijks leven. Knipoog
Alleen snap ik de reden van dit topic dan niet zo, als jullie zo geweldig zijn samen. Haha!

En ik snap dan ook niet dat je niet de beste zorg voor je paard wilt. Maar ik zal wel gek zijn, he. Knipoog
Yeah, right. Rolleyes

Mijn paard rij ik niet met hulpteugels, hoor. Knipoog

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:43

larrylurex schreef:
Met de slof rij misschien heerlijk maar het problem en de pijn blijft bij je paardje.
Mijn paard toonde nooit pijn maar was wel dwars en hij loopt toch met zijn hoofd door de lucht (sterrenkijken) of niet??
Ik herken die symptonen wel....

Ik reed ook altijd met een hulpteugel omdat hij dan braver was maar uiteindelijk leidde dat tot ernstige rugproblemen.
Hij is in totaal 5 keer gekraakt voordat het probleem helemaal weg was en ik mag nooit meer met hulpteugels rijden!!!
Zelfs geen martingaal.

Vorig jaar leek het erop dat hij afgekeurd zou gaan worden op zijn rug, dan schrik je wel even maar ik ben blijven behandelen.
Nu loopt hij met zijn neus tussen de benen en zonder druk of hulpmiddelen. Het is echt een lichaamelijk probleem.

Zoek niet heil in teugels want ze lossen het echt niet op!

hij loopt niet nagevelijk dan gewoon met zijn neus naar voren gewoon natuurlijk dan maar voor hij de lucht in wil gooit ie zijn hoofd de lucht een paar keer in en dan gaat ie omhoog.
hij kijkt geen sterren zohoor loopt hij niet met zijn hoofd

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:45

ik zal het even anders uitleggen:
Paardrijden is niet makkelijk. Sommige mensen richten net zo veel schade aan zonder hulpteugels..
zelf ben ik ook door de jaren heen wat wijzer geworden, want hulpteugels lijken een oplossing, maar dat is tijdelijk, en je paard wordt er niet beter van. Als jij echt zo'n probleem hebt met je paard die omhoog komt zou ik eerst maar eens lekker aan de longe oefenen, en dan zonder bijzet, maar dat hij gewoon naar beneden gaat lopen met zijn neus over de grond.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:46

Nadya schreef:
Meid, als jij overtuigd bent dat je band met je paard zo geweldig is, het zij zo Clown . Je bent de enige ruiter niet die daarvan overtuigd is, terwijl de praktijk duidelijk anders laat zien Gaaaap . Breek me de bek niet open, ik ken er wel meer in het dagelijks leven. Knipoog
Alleen snap ik de reden van dit topic dan niet zo, als jullie zo geweldig zijn samen. Haha!

En ik snap dan ook niet dat je niet de beste zorg voor je paard wilt. Maar ik zal wel gek zijn, he. Knipoog
Yeah, right. Rolleyes

Mijn paard rij ik niet met hulpteugels, hoor. Knipoog

deze topic is geopent met de vraag of dat verstandig was.
maar aangezien ik eigelijk ook liever geen slof gebruik dan wel. vandaar ook de tiedemann

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:48

KirstenG schreef:
ik zal het even anders uitleggen:
Paardrijden is niet makkelijk. Sommige mensen richten net zo veel schade aan zonder hulpteugels..
zelf ben ik ook door de jaren heen wat wijzer geworden, want hulpteugels lijken een oplossing, maar dat is tijdelijk, en je paard wordt er niet beter van. Als jij echt zo'n probleem hebt met je paard die omhoog komt zou ik eerst maar eens lekker aan de longe oefenen, en dan zonder bijzet, maar dat hij gewoon naar beneden gaat lopen met zijn neus over de grond.

longeren zou ik wel willen maar naar een paar rondes gaat hij staken en dan loopt hij weer even tot hij het zat is

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:49

opsluiten met een longeerzweep of met een dubbele longe. Dan krijg je het driehoek effect... maar om nog even terug te komen op je geweldige band met je paard... met een geweldige band krijg je geen stakingen en lopen wanneer hij er zin in heeft... een geweldige band is als een paard voor je werkt wanneer jij daarnaar vraagt... Om maar even de feiten op een rijtje te zetten

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:50

booster schreef:
larrylurex schreef:
hij loopt niet nagevelijk dan gewoon met zijn neus naar voren gewoon natuurlijk dan maar voor hij de lucht in wil gooit ie zijn hoofd de lucht een paar keer in en dan gaat ie omhoog.
hij kijkt geen sterren zohoor loopt hij niet met zijn hoofd

Dat noem je sterrenkijken.
Het komt altijd vanuit de rug / schouders en nek zulke problemen.
Met omhoog gaan bedoel je waarschijnlijk steigeren en blokkeren, tja dat zijn voor mij alarmbellen,
maar je moet het natuurlijk zelf weten wat je doet.

Een onderzoekje kan geen kwaad, nu is het nog een goedkope zaak. 6 keer kraken a 100 euro wordt kostbaarder........

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:51

En alweer een teken................staken....Meid, open je ogen nou eens.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:52

serieus: laatst hoorde ik op het nieuws dat ze mensen die paarden houden een opleiding willen verplichten.... ik ben er steeds meer voor...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:53

Zeker in dit soort gevallen inderdaad.