verruimen in de draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tellom

Re: verruimen in de draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:15

Gefeliciteerd hoor en gewoon blijven dooroefenen want ik zeg altijd het kan altijd beter Vork

Vernaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:35

dit probleem had mijn paard ook, los het op met veel afwisselen veel tempo wisselingen en als ze dan wel strekt goed belonen. Dan vind ze het ook leuk en lukt het bij mij steeds beter, ook drafbalkjes werkte perfect bij mij dan moet ze haar achterhand eronder gaan zetten!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 13:38

Shyla25 schreef:
Gefeliciteerd!! hoe heb je het nu gedaan?

heel goed mijn been erbij houden in de hoek terug nemen en dan langzaam opbouwen zodat ze op X
op haar best zit tja beetje moeilijk uit te leggen eigenlijk wat ik nu precies deed Bloos

tessnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:21

Heb je al aan tempo wisselingen gedaan? Hiermee leert je paard het verschil in "harde" en langzamere draf en dan kan je het daarna gaan "bewerken".

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:15

ik rijd met een haflinger die eerst ook niet goed kon verruimen.ben heel veel tempo wisselingen/schakelingen gaan rijden.vooral verzamelen en dan een klein stukje naar voor gaan rijden wilde bij ons helpen.hij moet goed op de achterhand lopen zodat hij met meer kracht weg kan komen.nu kan hij super verruimen en zelf als hij los loopt heeft hij zich verbeterd met lopen daardat zijn spieropbouw in de achterhand beter is geworden.
dus er is hoop! als je maar goed traint
succes ermee!!!!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 10:09

ja we blijven gewoon lekker dooroefenen de ene dag wat beter als de andere. grappig om te zien dat hij eigenlijk ook als hij los loopt nu beter loopt

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:20

super dat je nu een 6 had.. mijn bijrijd paardje heeft er ook heel veel moeite mee.. maar aan de tips hier heb ik wel wat..

Acda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:00

Shyla25 schreef:
Wat ik ook moeilijk vindt is dat mijn pony hetzelfde aan verruiming zou moeten tonen dan een paard.
Ik voldoe dus nooit
Is dit per jury toch verschillend? want op de uitleg avond waar ik ben geweest waren ze er keihard over, moest ik maar een paard kopen Boos!

Over jury gesproken
Ik weet niet of ik nu van onderwerp ga veranderen, maar wat ik zelf eigenlijk heel krom vind van die jury's, is dat ze bij de middendraf altijd zeggen moet meer verruimen, te weinig, meer strekken, noem maar op. Terwijl het middendraf is. Dat is dus eigenlijk alleen maar een beetje versnellen. Naar mijn idee gaan dit soort oefeningen dan ook alleen maar om controle, zelfde als bij halstrekken. Pas bij de Z spreken ze van uitgestrekte draf, dan moet hij echt verruimen. Tussen middendraf en uitgestrekte draf zit dus nog een groot verschil. Daarom vind ik eigenlijk dat de jury het verkeerd beoordeeld want eigenlijk verwachten ze bij een middendraf in bewijze van een B proef ook al een uitgestrekte draf. Tenminste zo komt het bij mij over en zie ik het altijd in mijn ogen en dat vind ik erg raar maargoed. Dat moest ik even kwijt en ben ook benieuwd hoe jullie hier over denken. Lachen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 11:33

Acda schreef:
Shyla25 schreef:
Wat ik ook moeilijk vindt is dat mijn pony hetzelfde aan verruiming zou moeten tonen dan een paard.
Ik voldoe dus nooit
Is dit per jury toch verschillend? want op de uitleg avond waar ik ben geweest waren ze er keihard over, moest ik maar een paard kopen Boos!

Over jury gesproken
Ik weet niet of ik nu van onderwerp ga veranderen, maar wat ik zelf eigenlijk heel krom vind van die jury's, is dat ze bij de middendraf altijd zeggen moet meer verruimen, te weinig, meer strekken, noem maar op. Terwijl het middendraf is. Dat is dus eigenlijk alleen maar een beetje versnellen. Naar mijn idee gaan dit soort oefeningen dan ook alleen maar om controle, zelfde als bij halstrekken. Pas bij de Z spreken ze van uitgestrekte draf, dan moet hij echt verruimen. Tussen middendraf en uitgestrekte draf zit dus nog een groot verschil. Daarom vind ik eigenlijk dat de jury het verkeerd beoordeeld want eigenlijk verwachten ze bij een middendraf in bewijze van een B proef ook al een uitgestrekte draf. Tenminste zo komt het bij mij over en zie ik het altijd in mijn ogen en dat vind ik erg raar maargoed. Dat moest ik even kwijt en ben ook benieuwd hoe jullie hier over denken.

ja dat vind ik ook. iemand die bij mij in de les rijdt krijgt altijd achten en negens voor middendraf terwijl het eigenlijk een gestrekte draf is... wat moet die dan laten zien bij een uitgestrekte draf Knipoog

bosperdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:32

Tja jury's.....Ik heb ook niet zo'n bewegingswonder, maar werk er hard aan en dan komt dat wel. De ene keer krijg ik wel mijn punten ervoor op wedstrijd en een andere keer niet. Dan maar compenseren met de rest!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 11:22

het gaat nu dus weer totaal niet.... iedeere keer als we naar een verruiming rijden springt ze aan in galop omdat we daar hard aan gewerkt hebben en dus makkelijker geworden is voor haaar dan een middendraf...

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:15

jammeer, ach ja hebben we weer iets om aan te werken!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:25

Misschien wil je teveel in één keer. Twee pasjes is om te beginnen meer dan genoeg. Bouw het langzaam uit, je moet je paard de kans geven zijn balans te vinden en de juiste spieren op te bouwen.

Komt vanzelf goed, iedereen gaat weleens één stap vooruit en twee terug. Knipoog

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:31

mijn haflinger heeft een erg korte draf onder het zadel. vandaag heb ik aan de lange lijnen gewerkt. ik zette haar in draf (ik erachter rennen), eerst rustig. steeds ophouden op de korte zijde, iets vlotter op de lange zijde. toen ik aangaf dat zij vlotter moest gaan, ging ze een mooie, ruime draf tonen. Ik ga het dus eerst op de grond oefenen, dan pas met mij er op..
misschien is dit niet de goede manier voor jouw paard, maar het werkt bij mij. Lachen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:03

ik heb nu eindlijk mijn eerste winstpunt gehaald wel met een 4 oor de middendraf Bloos maar was toch wel blij Haha!