Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

pharagirlke schreef:Ik merk hier in het topic heel veel wantrouwen en zelfs een zekere wrok naar het paard toe vanuit de ruiter. Heb je je ooit bedacht dat hij misschien gewoon te veel paard is voor jou en jij misschien op zoek moet naar iets minder heftig? Zodat het paard wel de kans krijgt zich te ontwikkelen?
2.5 uur training vind ik een hoop voor een sportpaard. En niet fysiek want dat zal ie makkelijk aan kunnen. Maar mentaal. Een manege paard suft wat door de manege en hoeft niet na te denken, die doet apatisch zijn werk. Maar een sportpaard moet er met zijn gedachten bij zijn en zo niet word hij daarop aangepakt. Vind 2.5 uur opperste concentratie een hoop voor een paard eerlijk gezegd.Ik vind het dus ook niet gek dat het peerd aan de haal gaat met je op wedstrijd waar je hem niet echt aan "kan" pakken. Tuurlijk profiteerd hij van je. Hij kan het, dus waarom zou hij niet?
Die ene dag vrij zal het hem niet doen. Denk dat het dier er veel meer aan zou hebben als er minstens een uur van zijn trainingstijd af ging ipv die ene dag vrij.![]()
Er word veel op het paard gestoken terwijl ik het gevoel heb dat de ruiter gewoon bang is voor het paard. Paard profiteerd daar natuurlijk van (hoe zou je zelf zijn? Zou die van mij ook doen.) en je komt in een straatje zonder einde.Ik las hier ook dat je volgens iemand die je zag nogal aan hem trok.
No offence, maar als jij denkt dat je ruim 600kg spieren stil getrokken krijgt...Dan denk ik dat je met een foute instelling bezig bent.Ruk en pluk werk lukt misschien nog net bij een a pony (hoewel...) maar niet bij een volwassen goed getraind springpaard.
Vind jij het vreemd als jij aan een pelhalm hangt te rukken, dat het peerd gewoon dubbel zo hard terug trekt en jou dus tegen 160 door het parcourse sleurt? Als ik het paard was deed ik het tegen 200.

) en dan reageert ie er prima op.
pharagirlke schreef:Is er geen regeling te treffen (als je uitlegt wat het probleem is) om hem nog een uurtje extra los te gooien in de bak oid? Desnoods met een bal oid zodat hij zich kan bezig houden? Want hij klinkt me heel energiek ondanks dat ze hier zeggen dat hij te weinig zou krijgen.
patsur schreef:pharagirlke schreef:Is er geen regeling te treffen (als je uitlegt wat het probleem is) om hem nog een uurtje extra los te gooien in de bak oid? Desnoods met een bal oid zodat hij zich kan bezig houden? Want hij klinkt me heel energiek ondanks dat ze hier zeggen dat hij te weinig zou krijgen.
Zet jij een paard van dat formaat dat 2,5 uur op een dag onder zadel is op een kilo brok per dag?
Is er geen paddock aanwezig waar hij de rest van de middag lekker kan lopen?
als ze wat zwaarder werk gaat doen krijgt ze meer). Dus neem dat ze in het totaal 1kg krachtvoer krijgt per dag en onbeperkt hooi. Maar desalniettemin heeft het peerd kennelijk energie overschot 
na twee keer rennen heb jij het ook wel gezien in een bak... Desnoods geef je hem een bal oid waar hij zich mee kan bezig houden. Citaat:nav de opmerking over randie mbt diep zitten. Ik leer juist om heel erg te licht te zitten zodat je niet zelf gaat zitten duwen in de galop. Vaak reageren ze daar ook heel heftig op.