Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sientje schreef:Het is misschien de meest afgezaagde suggestie van Bokt, maar nu ik de rest van je posts lees vraag ik me toch af of het geen goed idee is les te nemen.
Je zegt namelijk dat de pony aan de teugel loopt, maar niet aan het been is. Die combinatie is in mijn beleving niet mogelijk. Hij zal waarschijnlijk zijn hoofdhouding hebben aangeleerd, maar kan niet ontspannen over de rug lopen en van daaruit nageven, als hij intussen niet op je beenhulpen reageert. Drie jaar is voor een paard ook wel erg jong om voorwaarts-neerwaarts te zijn.
Ga lekker terug naar de basis. Rem, stuur, gaspedaal, en van daaruit verder. Met goede begeleiding.
Sfietje schreef:Dat is juist zo een verrschil met mijn vorige merrie als die pijn had mocht je er niet naar wijzen waar ze pijn had want ze begon direct te stampen en te bijten naar je
Sfietje schreef:ma kvind hem juist niet labiel voor het werk en juist heel volwassen
suleilitha schreef:Je leest niet, je wordt van verschillende kanten gewaarschuwd dat je een paard na de castratie rust moet gunnen en die rust betekent dan ook rust. En niet rijden, hooguit wandelen AAN DE HAND. Het dier moet weer op krachten komen. Acht weken de wei op zou nog beter zijn. Met een pas gecastreerd ruintje volgens jouw weekschema rijden is al veel te veel, het beestje is drie jaar....
Je blijft maar doorgaan dat hij niks doet, niet naar merries kijkt enz. maar daar gaat het toch helemaal niet om, of nee juist wel.
Hou er alsjeblieft ernstig rekening mee, dat dit dier nog niet is genezen van de castratie, en laat hem alsjeblieft ongemoeid, zodat hij op krachten kan komen. En dat komt hij niet als jij hem niet op rust zet.
En dát hij zo sloom is en niet naar merries kijkt, komt zeer waarschijnlijk omdat hij nog lang niet is hersteld van de castratie.
Girlgamer schreef:Het zou de mijne kunnen zijn. Ik heb ook een Haflinger en die is ook zo. Hij begint nu te puberen en heeft nu wel wat streken, maar het blijft een rustige goedzak.
Sfietje schreef:suleilitha schreef:Je leest niet, je wordt van verschillende kanten gewaarschuwd dat je een paard na de castratie rust moet gunnen en die rust betekent dan ook rust. En niet rijden, hooguit wandelen AAN DE HAND. Het dier moet weer op krachten komen. Acht weken de wei op zou nog beter zijn. Met een pas gecastreerd ruintje volgens jouw weekschema rijden is al veel te veel, het beestje is drie jaar....
Je blijft maar doorgaan dat hij niks doet, niet naar merries kijkt enz. maar daar gaat het toch helemaal niet om, of nee juist wel.
Hou er alsjeblieft ernstig rekening mee, dat dit dier nog niet is genezen van de castratie, en laat hem alsjeblieft ongemoeid, zodat hij op krachten kan komen. En dat komt hij niet als jij hem niet op rust zet.
En dát hij zo sloom is en niet naar merries kijkt, komt zeer waarschijnlijk omdat hij nog lang niet is hersteld van de castratie.
Wat ik nou de hele tijd probeer te zeggen is dat hij dit als hengst ook NIET deed, dat hij gewoon van nature zo sloom enzo is.
Ik vraag hier dan advies en krijg dan een heleboel verwijten naar me hoofd.
This wel in Nederland dat hij zo vroeg is ingereden he en niet hier in België
Girlgamer schreef:Die van mij was toen trouwens ook nog hengst toen ik hem kocht. Heb hem laten castreren omdat er toch geen papier bij zat en je vrijwel nergens welkom bent met zo'n gevaarlijke hengst![]()
Maar de mijne was zo toen ik hem kocht en zo is hij nog steeds. Gelukkig zit er met rijden wel meer pit in.
Maar het is voor jouw paardje natuurlijk ook allemaal even wennen. Neem de tijd en leer elkaar kennen.