Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dorienn schreef:het probleem is dus dat ik geen instructeur heb, en mijn ouders hebben zoiets van 'je moet het zelf oplossen'. dus zal ik een instructeur uit eigen zak moeten betalen met geld dat ik dus niet heb.
nu zijn er een paar opties
1) of ik probeer het in mijn eentje en zien wat ervan komt
2) of ik verkoop hem en zoek een paard waar ik een paar jaar minder werk mee heb
3) of ik regel een instructeur voor 1 X om de 2 maand
mijn ouders zijn ervoor hem te verkopen, hem terug te sturen naar de handelaar van wie we hem hebben. maar bij wie gaat hij dan terechtkomen? van hun moet ik beslissen tot eind juni of ik hem hou of niet. daarna als ik hem niet verkoop mag ik niet meer 'zeuren' over dat ie vandaag eens moeilijk deed of bang had van die brievenbus..
Mijn oma zegt dat ik moet oefenen, mijn zus zegt dat ik er te lief voor ben,
en ikzelf weet het niet.
Ik zie mn paardje graag, maar ik heb nog 2 andere pony's die aandacht nodig hebben, dus ik kan niet elke dag met hem werken. meestal ongeveer 2 a 3X per week.
wat zouden jullie doen? of zien jullie nog andere opties?
bedankt voor te lezen en ik hoop voor nuttige reacties ..
lytse2003 schreef:Het enige wat ik kan zeggen lessen. Of je dit paard nu terug brengt of niet met je pony's moet je ook lessen. Lessen is zo belangrijk. Voor jezelf maar ook eerlijker tegenover je pony/paard. Als je niet lest sluipen er heel veel rare gewoontes in. Zelfs als je zelf alles heel goed weet het is heel moeilijk om jezelf te kunnen zien.
Citaat:Volgens mij heb je nog wel meer opties hoor:
4) Neem een bijbaantje zodat je wat geld verdient waar je (wekelijks) les van kan betalen
5) ruim je andere twee pony's op zodat je meer tijd aan je paard kunt besteden
Verder vind ik het terecht dat je ouders je een ultimatum stellen: Of het beest opruimen of niet meer zeuren. Punt. Zij geven je de gelegenheid in totaal 1 paard en 2 pony's er op na te houden. Logisch dat ze op een bepaald punt de geldkraan dichtdraaien en je voor overige kosten zelf wat moet verzinnen..
Zilfstar schreef:Beetje Pennie mentaliteit van die ouders hoor.
Zilfstar schreef:Nou meid: schraap al die adviezen bij elkaar, stap op je ouders af en zeg: Zo'n 20 mensen zijn het erover eens dat ik LES moet hebben!
Zilfstar schreef:Volgens mij had ze eerder al aangegeven dat geld op zich het punt niet. Ouders vinden les niet nodig omdat het met de ponies ook gelukt was. Les is overbodig dus volgens haar ouders
Zilfstar schreef:Bij de ouders zouden de ogen open moeten gaan dat het meiske het zo niet gaat redden met het paard, zeker omdat ze dus ook wel eens een wedstrijd wil rijden. Wil je dan kans maken op een beetje klassering moet je paard wel bestuurbaar zijn> basis dressuur> les!
Mieke_Lotte schreef:Ik ben het met de rest eens. Les nemen!
jasmijn78 schreef:De enige optie die overblijft is er dan zelf voor te gaan werken. Wat voor mentaliteit die ouders hebben is niet aan ons te beoordelen. Ook hoor je hier maar 1 kant van het verhaal.
Misteryke schreef:Uit 1 van de vorige reacties van de TS kan ik wel opmaken dat ze nu reeds in tijdsgebrek komt door school. Een baantje nemen om zelf de lessen te kunnen betalen zouden dus in de plaats komen van de tijd die ze anders met haar paard en pony's doorbrengt. Dat is volgens mij dus ook geen goede oplossing.
Dorienn schreef:hun verkopen is onmogelijk voor mij (en ik denk voor mijn ouders ook; ze staan al ong 8 jaar bij ons)
Lilke schreef:Bijna eind juni: misschien heb ik nog een tip voor je. Kun je niet iemand vinden die ervaring heeft met dressuur rijden? Iemand die jij gratis op je paard laat rijden. Die persoon kan dan je paard doorrijden. En je paard wordt vaker gereden, jij kunt je paard houden en je paard leert de basis dressuur aan. Hopelijk is er iemand in je buurt die dit ziet zitten.
jasmijn78 schreef:Dorien: Wat vind je van het idee zelf een bijbaantje te nemen en daar je dressuurlessen (van een goede gekwalificeerde instructeur) van te betalen?