vaak rijden met slof/roltrens slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: vaak rijden met slof/roltrens slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 06:37

waarom ben je bij de dierenarts terecht gekomen?

Overigens vind ik het enigzins onbeschoft dat als mensen hier moeite doen om je iets uit te leggen en daar bijna een 15 minuten mee bezig zijn om het begrijpbaar neer te zetten je daar niet eens normaal voor bedankt. Het feit dat je geen vragen over dit soort theorie steld zegt mij genoeg. Dan begrijp je er helemaal niets van.
Je paard is belangrijker dan jou plezier.
Je paard heeft ergens last van anders was je niet naar een dierenarts gegaan.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:05

Je haalt de worden uit mijn mond, je helemaal gelijk.

Rockstar19, mag je ook balkjes lopen met je paard van de DA want dat is ook erg goed om zijn spieren los te krijgen.
Als je dan gaat longeren dan leg je drie balkjes neer en dan oefen je dit in stap en draf, niet langer dan 15 min beide zijdes.

Mensen proberen je allemaal te helpen, en als je dan niks met het advies doet of geen antwoordt geeft op de vragen die mensen stellen aan je dan denk ik toch dat je geen topic had moeten openen.

Succes in de toekomst met je paardje ik hoop dat je wijzer wordt en alles goed komt. Knipoog

oosterhoff schreef:
waarom ben je bij de dierenarts terecht gekomen?

Overigens vind ik het enigzins onbeschoft dat als mensen hier moeite doen om je iets uit te leggen en daar bijna een 15 minuten mee bezig zijn om het begrijpbaar neer te zetten je daar niet eens normaal voor bedankt. Het feit dat je geen vragen over dit soort theorie steld zegt mij genoeg. Dan begrijp je er helemaal niets van.
Je paard is belangrijker dan jou plezier.
Je paard heeft ergens last van anders was je niet naar een dierenarts gegaan.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:03

jammer dat je alle adviezen in de wind slaat. Ik heb hier verder geen woorden voor, met een paard wat niet goed in zijn vel zit met een onervaren ruiter door het bos laten lopen/crossen supergoed idee. Dit zijn de mensen die het ongevallenratio hoog houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:08

En dan huilen als het paard dadelijk echt niet meer te redden is en alleen de groene weides een oplossing zijn....

Hoe het paard zich zal voelen doen we maar even geen uitspraak over.... dan komt er niet veel soeps uit mijn toetsenbord.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:18

sorry, maar volgens mij is het een beetje zinloos deze ruiter een TIP te geven, want overal heeft ze een weerwoord op of doet ze het al, of zegt haar instructeur het al, of ziet ze er het nut niet van in, of wilt ze er geen moeite instoppen of vindt zij het niet leuk, of vindt haar paard het weer niet leuk.... of.... enz...enz

Erg zonde want je zou jezelf en vooral het paard erg kunnen helpen!

Esther_20

Re: is bijna elke dag met slof teugel/troltrens hoe je ook schri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:49

Judje schreef:
Als ze ergens een blokkade heeft, moet je er geen slof om hangen, maar een ostheotherapeut of fysiotherapeut oid bij halen!

Mijn paard heeft een flinke blokkade in haar voorhand, fysiotherapeute erbij gehaald en ik moet mij paard nu juist longeren met een slofteugel omdat mijn paard zoveel spanning op de verkeerde hals spieren heeft dat het op een andere manier niet lukt, door de slof moet ze met haar koppie naar beneden en zo worden haar (onder spanning staande) hals spieren langer gemaakt, deze zijn als het ware verkrampt, en de hals spieren die ze moet trainen worden nu goed "aangesproken". tevens wordt op deze manier haar rugspieren en achterhand getraint.
Ik moet heel veel overgangen oefenen en veel van kant wisselen, paar rondjes linksom paar rondjes rechtsom, tussen dat wisselen steeds de halsspieren masseren.
Mijn paard is nu al enorm veranderd en ik heb haar nog nooit zo goed zien lopen en zo ontspannen, het gaat dermate goed dat we nu al mogen oefenen met galoperen. Mijn paard lijkt het eindelijk weer fijn te vinden om te werken en heeft bijna con

Ik was nooit echt fan van het gebruik van slofteugels maar mijn ervaring nu is juist heel erg positief, ik ben compleet van mening veranderd en vind nu dat een slofteugel dus niet pertinent verkeerd is, het ligt er aan hoe je het gebruikt en wat het doel is wat je wilt behalen.
Ik ben zeer tevreden met het werk van de fysio gewoonweg omdat het hele goede resultaten geeft.

edit1: ik heb niet het hele verhaal in dit topic mee gelezen, maar ik wil mijn ervaring delen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:31

@Esther_20 Op de manier die jij noemt is slofgebruik verantwoord en is het met een duidelijk doel. en zo hoort het ook!

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:50

thanks!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:19

Ik heb alles gelezen en ik ga hier ook echt niet op reageren.
Ik heb het heel erg met die haflinger te doen maar we kunnen helaas niet alle paarden op de wereld redden....Laat gaan allemaal.......