Judje schreef:Als ze ergens een blokkade heeft, moet je er geen slof om hangen, maar een ostheotherapeut of fysiotherapeut oid bij halen!
Mijn paard heeft een flinke blokkade in haar voorhand, fysiotherapeute erbij gehaald en ik moet mij paard nu juist longeren met een slofteugel omdat mijn paard zoveel spanning op de verkeerde hals spieren heeft dat het op een andere manier niet lukt, door de slof moet ze met haar koppie naar beneden en zo worden haar (onder spanning staande) hals spieren langer gemaakt, deze zijn als het ware verkrampt, en de hals spieren die ze moet trainen worden nu goed "aangesproken". tevens wordt op deze manier haar rugspieren en achterhand getraint.
Ik moet heel veel overgangen oefenen en veel van kant wisselen, paar rondjes linksom paar rondjes rechtsom, tussen dat wisselen steeds de halsspieren masseren.
Mijn paard is nu al enorm veranderd en ik heb haar nog nooit zo goed zien lopen en zo ontspannen, het gaat dermate goed dat we nu al mogen oefenen met galoperen. Mijn paard lijkt het eindelijk weer fijn te vinden om te werken en heeft bijna con
Ik was nooit echt fan van het gebruik van slofteugels maar mijn ervaring nu is juist heel erg positief, ik ben compleet van mening veranderd en vind nu dat een slofteugel dus niet pertinent verkeerd is, het ligt er aan hoe je het gebruikt en wat het doel is wat je wilt behalen.
Ik ben zeer tevreden met het werk van de fysio gewoonweg omdat het hele goede resultaten geeft.
edit1: ik heb niet het hele verhaal in dit topic mee gelezen, maar ik wil mijn ervaring delen.