hierbij is het wel zo dat het bit en de tong aanelkaar worden verbonden en nu niet de tong aan de onderkaak.
maar ik probeer de panty is zacht en rekt mee niks mis mee
.... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.... 
libralietje schreef:mijn paard heeft heel veel plezier in het rijden en heeft er altijd zin in en is goed te pas. als ik haar longeer het zelfde verhaal
ze heeft geen pijn want op stal heeft ze de tong er al over zoals ik al eerder had gezegd.
het is een gewoonte voor haar en dit moet ik oplossen en dit doe ik niet door bitloos te gaan rijden neee dat doe ik niet het is ook nog niet toegestaan op concour he mensen.gr lie
(springen)
of je moet er mee blijven rijden....
superwoman schreef:libralietje schreef:mijn paard heeft heel veel plezier in het rijden en heeft er altijd zin in en is goed te pas. als ik haar longeer het zelfde verhaal
ze heeft geen pijn want op stal heeft ze de tong er al over zoals ik al eerder had gezegd.
het is een gewoonte voor haar en dit moet ik oplossen en dit doe ik niet door bitloos te gaan rijden neee dat doe ik niet het is ook nog niet toegestaan op concour he mensen.gr lie
beetje vreemde manier van reageren al zeg ik het zelf.
Misschien heel vreemd voor je , maar rijden met de tong over het bit is ook niet "toegestaan" op concours (dressuur) of maakt het igg heel lastig(springen)
Om dat te corrigeren zou je misschien toch meer tijd moeten nemen en kijken naar een andere oplossing.
Ik hoop voor je dat de panty werkt,
maar ik denk het nietof je moet er mee blijven rijden....

juudje84 schreef:hmmz en blijft dat zitten dan? is die los niet de groot om de tong heen? ja te strak is ook niet goed maar probeer het me voor te stellen.. en dan gewoon zon dikke elastiek?

superwoman schreef:libralietje schreef:mijn paard heeft heel veel plezier in het rijden en heeft er altijd zin in en is goed te pas. als ik haar longeer het zelfde verhaal
beetje vreemde manier van reageren al zeg ik het zelf.
Misschien heel vreemd voor je , maar rijden met de tong over het bit is ook niet "toegestaan" op concours (dressuur) of maakt het igg heel lastig(springen)
Om dat te corrigeren zou je misschien toch meer tijd moeten nemen en kijken naar een andere oplossing.
Ik hoop voor je dat de panty werkt,
maar ik denk het nietof je moet er mee blijven rijden....

midgie schreef:Heel apart dat je alle juiste adviezen in de wind slaat , hoe oud ben je eigenlijk als ik het vragen mag??

midgie schreef:Ja idd naar je zelf kijken zou erg duidelijk zijn, een paard spiegelt, alleen jammer dat ze zich soms aan de verkeerde persoon moeten spiegelen,
Kijk in de ogen van je paard, maar schrik niet van de waarheid,komt dat je niet bekent voor??
Ga idd eens een tijdje voor die spiegel staan, weet zeker dat je het koud gaat krijgen , zo voelt jou paard zich, koud alleen en onbegrepen, oei sneu om zo oud te worden, en dan nog zo jong, want als je ouder was zou je meer gevoel tonen denk ik , laat ik zeggen hoop ik.
Ik snap niet dat je op dit forum voor advies komt, je luisterd niet,
Een tip, leer luisteren naar je paard, hij geeft antwoord, maar leer hem te verstaan, bij sommige lukt dat nooit en bij jou??
..
A_N_O_U_K schreef:Hulp zoeken!
Vaak is dit een rijtechnisch probleem!
libralietje schreef:nou ken geen één yuri die komt kijken in de mond van het paard om te checken of die de tong er over heen heeft nooit meegemaakt
)
)
Daar moet je meer tijd voor nemen.