griebels schreef:Dan is je paard niet goed aan de hulpen
dankje
ben ook heel hard aan het oefenen dat het beter gaat dus Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
griebels schreef:Dan is je paard niet goed aan de hulpen
ben ook heel hard aan het oefenen dat het beter gaat dus 
Apple schreef:Tenslotte, over het schema van je paard: mag deze ook wel eens op buitenrit of springen?
Maar dit is zo ongeveer het schema waar ik me aanhou.
Apple schreef:Is het mogelijk om haar dan bij jouw instructeur te laten lessen?
Zie zelf dat de botsing tussen verschillende instructeurs groot kan zijn. Volgens mij is dat in dit geval ook zo.

DarkShines schreef:De bijrijdster heeft zich natuurlijk aan de regels van de TS te houden maar ik vraag me af hoe realistisch die regels zijn. Als ik zo naar het trainingsschema kijken van jouw paard dan is dat behoorlijk saai. 5 dagen in de week de basis oefenen?! Het voor de bijrijdster en het paard toch hartstikke leuk om eens een oefening van een hoger niveau mee te pikken.
DarkShines schreef:En ja het kan dat je paard daar nog niet klaar voor is maar daar kom je toch pas achter wanneer je het een keer probeert.
DarkShines schreef:Ik vind het een beetje vreemd als je bijrijdster je paard geen nieuwe dingen mag leren, op die manier belemmer je je bijrijdster en je paard. Op de manege geven ze blijkbaar ook aan dat er veel meer in het paard zit dan dat er nu uit gereden wordt. Wanneer ik mijn bijrijdpaard geen nieuwe dingen zou mogen leren dan zou ik er meteen mee moeten stoppen. Ik vraag me af of wat de bijrijdster met het paard doet, het paard daar ook echt slechter van wordt.

griebels schreef:Saskiaatje, wie zegt dat zij het verkeerd aanleerd? Een changement gaat nooit in 1x goed, daar moet je tijd in stoppen en doorzettingsvermogen.
Vooral als iedereen zich er maar mee gaat bemoeien..