Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tim VDH schreef:Die discussie is hier al voldoende gevoerd denk ik Pipo. Gebruik de zoekfunctie eens. Anders wordt het topic weer gesloten omdat het "off topic" gaat.
Pipo schreef:Nou ik weet niets van die discussie dus leg jij maar eens uit, hoe het komt, dat sommige hengsten daar bekend om staan, en hoe het komt dat sommige paarden die nooit bereden zijn ook hko hebben.
Of vind je deze discussie soms wat te moeilijk, en ga je daarom dit soort reacties geven.
Tim VDH schreef:Wat betreft de overerving door bepaalde hengsten, dan vraag je mij eerst een antwoord te geven op iets dat nog steeds niet aangetoond is. Dat bepaalde hengsten dat meer doorgeven is niet mijn ervaring. Wat niet wil zeggen dat dat niet mogelijk is.
Wat wel opvalt is dat bepaalde types, met meer temperament, meer bewegingen, eerder in de problemen komen. En sommige hengsten geven bovendien misschien meer paarden die moeilijk in balans te houden zijn.
Tim VDH schreef:Pipo, het gaat hier in de eerste plaats niet over verkeerd spiergebruik, maar over evenwicht, ongelijke verdeling van de belasting. Aan dat evenwicht kan je wel onmiddellijk werken. Spieropbouw heeft uiteraard meer tijd nodig.
Tim VDH schreef:Denk daar maar eens goed over na Pipo. Misschien weet je het antwoord morgen zelf wel
Tim VDH schreef:Pipo, het gaat hier in de eerste plaats niet over verkeerd spiergebruik, maar over evenwicht, ongelijke verdeling van de belasting. Aan dat evenwicht kan je wel onmiddellijk werken. Spieropbouw heeft uiteraard meer tijd nodig.
Jippie schreef:Het enige dat Antoine laat zien is hoe je een paard zo moet laten lopen dat hij geen last meer heeft van de overbelasting. Dat haalt het probleem nog niet weg. Een paard dat scheef is in zijn bespiering maak je in 30 minuten nooit recht, dat kost dus wel maandenlange training. Antoine maakt een paard eerst nageeflijk in zijn eigen kromheid en geeft aan dat dit het begin is voor het weer recht maken van een paard. Ik heb geen enkel paard gezien dat echt recht liep en Antoine gaf ook keer op keer aan dat de paarden in onbalans waren.
Lovely schreef:Zonder theorie heb je weinig aan de gevoelssignalen en zonder gevoel kun je niet paardrijden.
Pava"]
[quote="Lovely schreef:Zonder theorie heb je weinig aan de gevoelssignalen en zonder gevoel kun je niet paardrijden.
chantal1 schreef:KIjk, en daar hebben we het punt!
DIe van 19 is dus de Ulft en ik een aantal x ingeteelt op L'invasion, hoe zou dat nou komen.
Een ander paard heeft het gekregen in de 2 jaar dat hij in een wei heeft gestaan, weet iemand het nog?
Pipo"]
Cor Loeffen, misschien wel bekend bij je, daar heb ik jaren lang les van gehad.
Als je mijn reacties een beetje hebt gevolgd, weet je ook dat ik al jaren schreeuw, dat het anky systeem fantastisch is, maar helaas niet weggelegd voor de gemiddelde ruiter, dat het probleem wel degelijk ligt in alle ruiters en instructeurs die het nadoen. Er zijn vele wegen die naar rome leiden, en voor de weg van anky, moet je donders veel gevoel in je lijf hebben, helaas hebben velen van ons dat niet.
Maar de dingen die ik heb hoor zeggen, hoor ik Cor al jaren zeggen, en meerdere instructeurs. Johan Hamminga bijv. Leo de Bruijn, dit zijn mensen waar ik bij gelest heb, en die ik dit al heel lang hoor zeggen. De meeste ruiters rijden hun paard vast en strak, maar dat heeft niets met hoefkatrol te maken, hoefkatrolontsteking is niet een rijtechnisch probleem.
Vast in het lijf rijden is wel een rijtechnisch probleem.
[/quote]
Ik ken Cor Loeffen niet, en ik heb dus ook nooit les van hem gehad. heb dus die dingen ook zo nog niet gehoord. Vandaar dat ik nu weer eens mee ga lessen bij AdB, en misschien had ik dus ook wel open gestaan voor Cor, maar ik ken hem dus niet. Neem het me niet kwalijk dat ik alsnog op een goede manier wil rijden en derhalve geinteresseerd ben in iemand waarvan ik denk dat hij het me zou kunnen leren! Ook al is het voor velen niet nieuw. Hoe komt het eigenlijk dat je kritiek hebt op iemand die eigenlijk op één lijn zit met wat je zelf geleerd hebt? Er zijn te weinig van zullke instructeurs. Ik heb namelijk niets aan die Cor Loeffen van jou gehad, hij heeft hier geen bekendheid, kon dus ook onmogelijk les nemen van hem. Had ik anders wel graag gehad hoor!
[quote="germie schreef:Ik wil nu dus eerlijke antwoorden. Dus wat je zelf gezien hebt, niet naar wat geschreven is, of wat dan ook. Eigen ervaring.