Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hadas schreef:mensen die met slof rijden kunnen over het algemeen niet rijden! met een slof kun je een paard altijd wel naar beneden 'trekken'!! dat heeft niks met rijden te maken!

KiWiKo schreef:vind je???
voor de nageeflijkheid heb ik geen slof nodig hoor, ook voor het "mooie lopen" niet.......
maar wel om mijn nek niet te breken op het moment supreme

KiWiKo schreef:vind je???
voor de nageeflijkheid heb ik geen slof nodig hoor, ook voor het "mooie lopen" niet.......
maar wel om mijn nek niet te breken op het moment supreme

Vido schreef:Met slof rijden is een soortgelijke techniek als met stang en trens rijden. Ik heb er op zich niets op tegen, als je m goed gebruikt, vraag me wel af of dat bij zo'n jong paard handig is (zou je er een stang in hangen?).
Ben zelf geen 'zeurpiet' met mijn paarden, maar ik vind het eigenlijk meer een aanfluiting voor mijn eigen rijkunst als ik het nodig zou hebben.
Dan denk ik altijd aan de volgende wijsheid: De rijkunst eindigt, waar de zadelkamer begint...
Denk daar maar eens over na!
Citaat:maar wel om mijn nek niet te breken op het moment supreme
Lalidan schreef:Citaat:maar wel om mijn nek niet te breken op het moment supreme
Kan jij mij uitleggen wat een slof doet waardoor jij je nek niet breekt?? Want als een paard gigantisch begint te bokken, wil ik hem met zijn kop omhoog hebben, dus heb ik alleen maar last van de slof. Als het paard staakt, wil ik voor alle ruimte hebben, dus wederom heb ik last van de slof. Als het paard steigert, wil ik al helemaal niks hebben wat de beweging van zijn hals belemmert, want dan is de kans alleen maar groter dat hij achteroverklapt. Als het paard wegrent, laat ik hem óf rennen, of ik trek hem tegen de bakrand. In beide gevallen wil ik zijn hoofd niet te laag hebben, want dan loop ik ernstig de kans dat hij struikelt of de bakrand niet ziet. Dus hoe kan de slof voorkomen dat jij op het moment supreme je nek breekt??????
Dat je voor je veiligheid kiest geef ik je meer dan groot gelijk in, maar zou de veiligste optie dan niet moeten zijn dat je er niet op stapt???
Edit: type fouten.....
en aangezien ik altijd de slof aan de zijkant van het zadel vastmaak kan dit heul best helpen........ De slof hangt altijd los genoeg om geen staken uit te lokken...... en als een paard steigert wil ik ook weer die neus naar mijn teen.
ik heb mijn stokje doorgegeven aan de jongere generatie
KiWiKo schreef:Als het paard weg wil dan wil ik de neus naar mijn teenen aangezien ik altijd de slof aan de zijkant van het zadel vastmaak kan dit heul best helpen........ De slof hangt altijd los genoeg om geen staken uit te lokken...... en als een paard steigert wil ik ook weer die neus naar mijn teen.
En inderdaad, ik stap niet meer op vreemde jonge paardenik heb mijn stokje doorgegeven aan de jongere generatie