Help, ik vind paardrijden niet meer leuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Re: Help, ik vind paardrijden niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:34

Haha! Gelukkig gaat het weer wat beter. Iedereen heeft wel eens last van een dipje, je moet er gewoon even doorheen, even beseffen dat.... En dan komt het wel goed Lachen .

Veel succes verder. En je hebt echt een pracht knollie Knipoog . Daar mag je trots op zijn hoor!

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:23

Ik heb zoiets ook wel een beetje gehad, maar dat ging weer over! Gewoon doorzetten, en neem lessen. Doeii Bloos

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 18:13

bedankt voor jullie aanmoedigingen tot doorzetten:D
gister had ik wedstrijd met kasagrande en zijn we 1e geworden in klasse groen, ik ga er weer helemaal voor, lekker tutten en weer lol Lachen Afbeelding
de band tussen ons groeit ontzettend na het dipje, en het is voor mij ook een geruststelling om te lezen dat ik niet de enige ben/was Lachen

Souplesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:29

is het toch nog goed gekomen met je? zou ook echt zonde zijn om te stoppen met zo'n mooi paardje. heel veel succes en vooral plezier verder. op jezelf blijfen vertrouwen hé!

cheyennecz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:22

Hoi, ik heb het verhaal kort doorgenomen, maar ik ben van mening dat je inderdaad als het mogelijk is een andere stal gaat zoeken. Of neem iemand waar je wel goed mee kan opschieten in vertrouwen en zorg dat diegene de eerste tijd met je meegaat. Misschien ben door de negatieve reaktie van andere ook negatief over jezelf gaan denken wat helemaal niet terecht is,
Ieder rijdt en geniet op zijn manier van paardrijden laat dit niet door andere mensen verpesten
je kan het wel anders zou diegene die je les geeft hier verder geen tijd aan besteden.

patricia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:29

zorg voor de dingen die je wel leuk vindt. Wissel dingen af, en laat dit niet door andere verpesten. Doe wat je denkt dat goed is!!!

_Tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:43

Inderdaad wissen dingen af, en laat je lol niet verpesten door andere, paardrijden moet leuk blijven Lachen

succes!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:15

Ik wordt er helemaal blij van! Wat supergoed dat je hebt doorgezet en kijk naar de resultaten!!
En die ligfoto's zijn echt héél lief!
Super dat je het hebt volgehouden! Ik spreek uit ervaring. Ik ben de gelukkigste persoon op aarde nu met mijn Paard. Terwijl er een half jaar geleden heel anders over werd gedacht!

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:26

Wat fijn dat het weer goed gaat, en dat je er weer plezier in hebt!

Volgens mij heeft iedereen wel is zo'n dipje.
Ik heb dat ook gehad, dat je helemaal geen zin hebt, dat alles fout gaan en het helemaal niet meer leuk is.
Maar ik zal je zeggen, je komt er echt weer overheen! Lachen
Super! OK dan!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:31

ik ben echt heel blij voor je dat het weer zo goed gaat, had dit topic een tijdje terug ook al gelezen. En gewoon lekker gaan knuffelen als je zon baaldag hebt, echt heeeel lieve fotos die liggende. Enne wat mij wel helpt is als ik het helemaal heb gehad, zonder zadel gaan rijden ! en dan liefst ook nog met alleen een halster om haar hoofd (moet wel kunnen natuurlijk) en dan lekker zonder halstertouw sturen , alleen op je zit. vrolijk gewoon op van dat dichtbije gevoel en je hoeft niet veel en je paard ook niet, en je bent elkaar gewoon aan het vertrouwen. en je kan zolekker achterover gaan liggen of voren om haar hals heen Lachen
enne niks aantrekken van negatieve mensen, als jij en je paard er blij mee zijn is het goed toch?
fijn dat je instructrice je ook kan helpen met je gevoel.
blijf gewoon afwisselende en nieuwe dingen proberen en als het niet gaat ga buitenrijden of verzin iets creatiefs Lachen of hou een tutteldag, heerlijk zijn die.

ik herkende sommige dingen uit dit topic ook wel een beetje, en dan sta ik nog op een stal waar de andere pensiongasgten alleen commentaar geven als je verbeterd bent Lachen zo ongeveer. Maar wat ik ook wel eens gehad heb een tijd geleden, is : ik kan gewoon niet goed genoeg rijden wat zielig voor mijn paard ik kan echt niet paardrijden. Maar met heel veel les en door te bedenken wat mijn paard allemaal leuk vindt aan mij (de afwisseling die ik haar geef, ze kan lekker in de wei, ik hou erg rekening met wat ze leuk vindt en als ze chag is- en anders ook regelmatig!0- gaan we haar favoriete dingen doen vaak) en hoe vaak ze me spontaan zon paardenwrijfknuffel geef en dat ze duidelijk mij heel lief vindt terwijl ze heel kieskeurig is met mensen, is dat overgegaan. k heb nou nog wel eens met dressuur vooral als ik wat minder goed in mijn vel zit dat ik echt denk arrrrrrh ik kan het echt niet! maar meestal ga ik dan gewoon wat andere dingen doen of ik probeer het een andere dag weer , tot ik les heb. en dat heb ik gelukkig elke week en dan gaat het eigenlijk altijd weer goed en kom ik eruit. Ik ben nogsteeds hartstikke blij dat juist ik in de hele wereld dit geweldige paard mag hebben (lucky me!), en ben me bewust dat ik nog heeel veel moet leren, maar dat ik daar hard mijn best voor doe en dat het echt ook echt beter gaat als je het bekijkt over maanden ipv dagen , je hebt Altijd wel schommelingen en terugvallen, maar de algehele lijn gaat wel omhoog, en zeker niet naar beneden!, en als je naar mijn paard kijkt dat ze spieren enzo heeft gekregen op de goede plaatsen en gewoon blij is met mij.
Misschien dat je dat soort dingen ook kan bedenken als je weer onzeker bent?

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:44

Ik zou zeggen ga wat leuks doen. miss wat vaker naar buiten, misschien keer een strandrit, natural horsemanship proberen, gewoon een beetje speels aanpakken!

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:14

Zoek een instructeur die hier in gespecialiceerd is.