Maar krijg bij een scheef paard gewoon echt het nut niet ontdekt van de wissel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

;+
runningkawa schreef:En idd Z zegt niks- GP niet eens.
runningkawa schreef:rechtrichten doe je met je benen, niet met je handen

beantsje schreef:Ik heb op Bokt ooit eens de vraag gesteld wat je met je bekken doet bij het halthouden; voorover of achterover. Geen zinnig onderbouwd antwoord gekregen....
_angela_ schreef:beantsje schreef:Ik heb op Bokt ooit eens de vraag gesteld wat je met je bekken doet bij het halthouden; voorover of achterover. Geen zinnig onderbouwd antwoord gekregen....
Halthouden: je sluit je bekken aan de voorkant en opent ze aan de achterkant, je zitbeenbotjes maken dus een beweging terug ipv met het paard mee (zoals in stap, draf en galop). Tijdens deze actie blijft je bekken ontspannen, want met spanning kom je uit je paard, en kan de hulp dus niet zuiver doorkomen. Doordat je je bekken sluit, sluit automatisch je been mee, waardoor je knie tegen het zadel komt. Bij een paard dat niet naar de kleine hulp luistert, maak je de sluitende beweging van je been groter, komt daar geen reactie op, dan mag de ophouding ook op de teugel plaatsvinden.
Praten in voorover en achterover is trouwens lastig antwoorden, wat de ene voorover vindt, vind de andere achterover, dit komt omdat de ene persoon kijkt naar de bovenkant van het bekken, en de andere naar de onderkant...
Zoiets geschikt als zinnig antwoord???
beantsje schreef:Thanx, jij weet iig wat je zelf bedoelt.
Maar dit was als voorbeeld bedoeld dat veel mensen van alles roepen zonder dat ze eigenlijk weten waarover ze het hebben. En als je dan doorvraagt, haken ze af.
Hoeveel ruiters gebruiken niet kreten als Ophouding maken, Diep gaan zitten, Voorwaarts-neerwaarts, ja zelfs Aan de teugel rijden zonder dat ze exact weten wat het nu precies betekent?
Daar ging het mij om.

En dat is voor mij genoeg.