op een 1 jarige zitten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: op een 1 jarige zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:58

Ilsex schreef:
Dit is inderdaad niet normaal, een vriendin van mijn en daar haar nichtje van en daar weer een vriendin van die rijden ze dus ook al met 1 jaar in, ik vind het echt niet normaal. en ze rijden er wedstrijden mee en met hun 3e worden ze verkocht met prijzen op hun naam. Maar ik vind het absoluut niet kunnen ! Verdrietig

Dat lijkt me tamelijk stug. Clown

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:55

superwoman schreef:
Ilsex schreef:
Dit is inderdaad niet normaal, een vriendin van mijn en daar haar nichtje van en daar weer een vriendin van die rijden ze dus ook al met 1 jaar in, ik vind het echt niet normaal. en ze rijden er wedstrijden mee en met hun 4e worden ze verkocht met prijzen op hun naam. Maar ik vind het absoluut niet kunnen ! Verdrietig

Kan helemaal niet, dus je bent in de maling genomen Tong uitsteken

Mijn vriendin die heeft me dit vertelt en ze zei tegen mijn dat dit dus echt waar was, maar zij zelf vond het ook niet normaal hoor, dus ik vraag het nog een keer na !

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:57

Ik bedoelde met hun 4e jaar sorry ! Knipoog , maar ik vind het nog niet normaal, want met hun 3e jaar gaan ze wedstrijden doen.. en ik weet echt zeker dat ze ze met hun 1e in proberen te rijden mijn vriendin vond het niet normaal en het was best overtuigend als hoe ze het vertelde dus.. Scheve mond

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:43

Dit is echt ziekelijk!! Verdrietig
Je gaat toch niet op een 1 jarig veulen zitten! Arm beestje.. Huilen Ach gut

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:58

Jup vind ik ook, maar ik begin toch steeds meer te twijfelen.. Maar als het waar is vind ik het ziekelijk !

TwistFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:55

Nou ja een en twee jaar vind ik echt wel te vroeg hoor, maar wachten tot zes jaaar, ik bedoel je hoeft toch ook niet te wachten tot je 18 bent voor je wilt leren basketballen of voetballen ofzo.
er zijn veel paarden die tot hun zes jaar een beetje verwaant worden en dan bijna gevaarlijk zijn, en daarachter zo slecht van karakter worden en zich zo verongelijkt voelen omdat ze moeten beginnen met zwaarder werk. ik ken er zo een en de eigenaar keek er niet naar door zijn gedrag, en ik moets er alleen voor opdraaien, ik kan dat paard amper aan!
de eigenaar zei, het is zo een ongeloofelijk goed paard, maar hij heeft een harde hand nodig gelukkig dat ik nu een ruiter heb, want ik heb die harde hand niet.. nou ik als ruiter heb er een leren krijgen, want het was hard zijn of een harde terug krijgen!!!

nu even ter verduidelijking, probeeer eens een volbloed of een stel sportpaarden met veel bloed tot hun zes jaar enkel bezig te houden met longeren en grondwerk...

het is niet zomaar dat men paarden is beginnen mak maken aan hun 3 jaar!!!

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:43

jeetje mina wat een sukkel.. Gestoord Gestoord
ze kan nu al beginnen haar paard uit te gaan zwaaien Doei, doei
pff,, arm beest Ach gut
XxX

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:44

TwistFire schreef:
Nou ja een en twee jaar vind ik echt wel te vroeg hoor, maar wachten tot zes jaaar, ik bedoel je hoeft toch ook niet te wachten tot je 18 bent voor je wilt leren basketballen of voetballen ofzo.
er zijn veel paarden die tot hun zes jaar een beetje verwaant worden en dan bijna gevaarlijk zijn, en daarachter zo slecht van karakter worden en zich zo verongelijkt voelen omdat ze moeten beginnen met zwaarder werk. ik ken er zo een en de eigenaar keek er niet naar door zijn gedrag, en ik moets er alleen voor opdraaien, ik kan dat paard amper aan!
de eigenaar zei, het is zo een ongeloofelijk goed paard, maar hij heeft een harde hand nodig gelukkig dat ik nu een ruiter heb, want ik heb die harde hand niet.. nou ik als ruiter heb er een leren krijgen, want het was hard zijn of een harde terug krijgen!!!

nu even ter verduidelijking, probeeer eens een volbloed of een stel sportpaarden met veel bloed tot hun zes jaar enkel bezig te houden met longeren en grondwerk...

het is niet zomaar dat men paarden is beginnen mak maken aan hun 3 jaar!!!

BEN IK HET VOLKOMEN MEE EENS!!!!

Leonie_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:03

ach ja sommige mensen ... Huilen zoiemand verdient geen paard als je het aan mij vraagt...

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:20

Helaas bestaan er mensen zonder geduld. Ik heb ooit het 'genoegen' gehad een KWPN-er te mogen aanschouwen die met net amper 2 jaar was ingereden. Haar rug kon na 1 1/2 jaar zo door naar Walibi als roetsbaan. Boos!

PP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:31

Een eenjarige hoort gewoon in de opfok te lopen en opgevoedt te worden door de rest van de paarden. Met rust laten dus

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:14

arm dier weer iemand die niet het geduld om even een paar jaar te wachten.......................

Simoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:49

is ze gek ofzoo?? Verward
sorry hoarr maarruhh zo denk ik erover

ChanOs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:03

Dat beestje moet nog even lekker van z'n rust genieten en lekker groeien en niet verkloot worden door zo'n iemand!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:11

ik zou dus echt zoo kwaad worden op haar Hamer dit is toch niet normaal vanaf drie jaar vind ik toch al redelijk vroeg. ik vind dit echt niet kunnen Verdrietig

beaudien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:12

ik vind als hij nog zo jong is gewoon lekker op de wei moet staan bij andere paardjes lekker nog spelen hij heeft nog een heel leven om te werken.
dus twee jaar later is toch geen ramp? Sigaar Verdrietig

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:30

Ik zou haar er persoonlijk van af slaan, is ze nou helemaal!!! Een 1jarige in zijn groei belemmeren, zodat hij waarschijnlijk de 3 jaar niet eens haalt! Een beetje wandelen, ok, en miscien eens een zadeldekje op de rug, maar met beleren moet je op 2 jarige leeftijd pas beginnen, want een paard moet het ook geestelijk aankunnen!!!

beaudien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:07

hihih miss_mustang ik vind jou onderschrift echt goed Haha! Clown

maryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:52

Op een 1jarige????????? Je laat je baby toch ook niet bepakt rondjes lopen, terwijl hij net aan zijn eigen gewicht genoeg heeft????

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 07:32

Wie gaat dr nouw op een 1 jarige zitten?! Dan ben je otch niet helemaal goed bij je hoofd! Boos! Een 1 jarige is nog lang niet uitgegroeid en dat weet zp'n beetje iedereen. Die paarden kunnen met een paar jaar weg gebracht worden!!:S

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 07:42

Dat kan echt niet!
Toen ik mijn fjord als 1jarige kocht, vroegen de vorige eigenaren ook of ik er even op wilde zitten.
Daar was ze sterk genoeg voor, volgens hen Ziek

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 07:57

sab1959 schreef:
Hoe krijgt mijn paard een slechte rug???

door op een enter(een-jarige)te stappen
met een verkeerd passend(of niet passend) zadel enige tijd rondlopen en nog veel meer andere dingen. moet je eens bij de bieb ofzo een boek huren over paarden enzo Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:38

Iedereen hier op bokt is het er wel mee eens dat het hartstikke slecht voor je paard is en dus niet GOED.
Snap niet dat je een topic opent hierover.
Je weet vast wel hoe iedereen erover denkt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:46

Angg schreef:
Elke mongool weet dat je niet op een 1 jarige kan gaan zitten!:( Dat is echt fiets mongolisch.. Als ik wist waar ze woonde had ik gelijk naar dr toe gegaan! Wat een onzin zeg.. ! Ze helpt dat beessiej op deze manier echt naar de kl*te!!!

Erm, of je effe 2x na wilt denken voordat je met zoiets spot? Scheve mond

Elke bokker kan bedenken dat je een enter niet moet inrijden, maar als het een rank jong meisje was en eenmalig zal het dier niet gelijk een doorgezakte rug hebben. Als het verhaal al waar is uiteraard.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:52

Ik zou zeggen, eerst eens kijken of ze écht een Fries heeft. Knipoog
Dit klinkt behoorlijk penny eerlijk gezegd, het verhaal van dat meisje bedoel ik dan hè. Als ze ergens op stal staat, een manege/pensionstal/boer wat dan ook, zal er altijd wel iemand zijn die haar erop wijst dat het niet kan wat ze doet. Ik denk dat dit verhaal van haar kant nogal overdreven is!
Als dat niet zo is, kan jij er verder weinig aan doen vrees ik...