LisaxFalco schreef:Ik probeer juist wel alles wat iedereen zegt. Maar alles wat jullie zeggen is dat iemand die een jaar rijd nog niks kan, maar in mijn ogen is dit niet zo. Ik logeer hem ongeveer 2x in de week. Met welk doel longeer je je paard? Het is gewoon nog de galop die hij niet wil! Hij wil heus wel galop hoor, jullie hebben alleen een miscommunicatie. Gisteren heeft hij halve cirkel gereden en stopte hij terug in de hoek en lag ik eraf. IK probeer hem uit de hoek te krijgen maar het lukt me niet.
@kynshini: Ik bedoel dat hij in de hoek blijft staan en ik kan wel de hoeken uitrijden maar dan krijg ik hem er neit meer uit (Bijou en Trojka staan daarachter, ik probeer hem met mijn stem en hulpmiddelen eruit te drijven maar vind geen oplossingen.
Je bent weer aan het 'maren'.
Als je weet dat je paard in een bepaalde hoek op de rem gaat, probeer je daar een oplossing voor te vinden. Wees erop verdacht dat hij stil gaat staan. Sluit je paard op tussen je benen en je handen en geef hem geen kans stil te gaan staan door van te voren met je kuithulpen aan te geven dat hij toch echt door moet lopen.
Helpt dat niet, rij dan die hoek even niet door, went wat eerder af, hou je paard bezig en zodra je zijn concentratie weer bij jou hebt, probeer je het weer.
Jan Vandoorn ken ik niet, maar dat zegt niets maar ik wens je uiteraard veel succes.