En zo win jij ook van je paard, want als jij hem een tik geeft en hij bokt en jij doet niks meer dan weet hij dat hij zomaar kan bokken en dat jij het toelaat. En dat mag natuurlijk niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xRobiinnnx schreef:Je moet je paard gewoon een tik teruggeven en zo doorgaan. Tenminste, zo is het mij wel geleerd.
En zo win jij ook van je paard, want als jij hem een tik geeft en hij bokt en jij doet niks meer dan weet hij dat hij zomaar kan bokken en dat jij het toelaat. En dat mag natuurlijk niet
Saskiaatje schreef:Wat dacht je van deze erbij?
"Eerst naar jezelf kijken, voordat je het paard de schuld geeft."
saskiakefie schreef:Saskiaatje schreef:Wat dacht je van deze erbij?
"Eerst naar jezelf kijken, voordat je het paard de schuld geeft."
Saskiaatje schreef:saskiakefie schreef:
Iets té sarcastisch, zeker?
midgie schreef:Vind denk ik dit niet iets om te stemmen, want er zijn altijd mensen die geen verstand en eigen mening hebben die bij de uitkomst tikken met de zweep , lekker maar gaan zitten tikken en dan zo hard mogelijk.
Je zou eigenlijk moeten stemmen , wie is er voor een gezond en maar vriendelijk en vooral eerlijk rijdend 2008.
Dus zo als het moet en niet door tikken, bijzettten, afmatten enz.
Vooral het op de juiste en eerlijke maniet trainen zou heel fijn zijn en vooral de fout ALTIJD bij jezelf zoeken en NOOIT bij het paard, want daar zit het probleem, het emnselijk ego, niet je eigen fouten durven toegeven, bij angst niet op eeb paarden rug gaan zitten, maar lkeer het eerst vanaf de grond besturen en leer vooral veel lichaamstaal , dat leer je niet uit een boekje , paarden hebben dezelfe taal , de een is wel wat gevoeliger als een ander, dus niet allemaal over een kan scheren.
Ja zo kan ik nog even doorgaan, maar zou het zo fijn vinden als mensen een dier een in hun waarde zouden laten en dat mis ik regelmatig toch ook hier op bokt.
Mensen die echt totaal niet weten waar ze mee bezig zijn en toch advies geven en dat is meestal meppen met de zweep en flink jeporen er in en vooral maar duidelijk laten VOELEN wie de baas is.
Ik vind slaan onmacht en vind ook de mensendie dat doen hebben angst voor zo`n mooi dier en willen dat heel menselijk op lossen met kracht.
Dus ja misschien een topic makne, wat jou wens is in 2008 en alle jaren erna.
Eerlijkheid !!!!