Bokken bij zweepje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xRobiinnnx

Re: Bokken bij zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:21

Je moet je paard gewoon een tik teruggeven en zo doorgaan. Tenminste, zo is het mij wel geleerd.

En zo win jij ook van je paard, want als jij hem een tik geeft en hij bokt en jij doet niks meer dan weet hij dat hij zomaar kan bokken en dat jij het toelaat. En dat mag natuurlijk niet Tong uitsteken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:38

xRobiinnnx schreef:
Je moet je paard gewoon een tik teruggeven en zo doorgaan. Tenminste, zo is het mij wel geleerd.

En zo win jij ook van je paard, want als jij hem een tik geeft en hij bokt en jij doet niks meer dan weet hij dat hij zomaar kan bokken en dat jij het toelaat. En dat mag natuurlijk niet Tong uitsteken

zo he, wat denk je daar simpel over na... poeh Slapen

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 19:03

Omdat er zoveel verschillende reacties zijn, heb ik besloten om iedereen te laten stemmen. Op nieuwjaar worden de stemmen getelt en de oplossing met de meeste stemmen is de grote :
BOKKEN-BIJ-ZWEEPJES-OPLOSSING 2007!!! Laat het stemmen beginnen!!

je kan stemmen voor :

1. Blijven Doortikken
2. Zonder zweep rijden
3. Op een andere plek (bv schouder) tikken
4. Heb je nog een ander idee?? Daarvoor kan je ook stemmen!! Zet in je berichtje een vier, daarachter ''extra optoe :'' en dan je idee. andere bokkers kunnen ook op jouw idee stemmen!!

Denk goed na voor je stemt!! Je stem kan niet meer gewijzigd worden!!!

Veel succes!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:37

Je kan beter een nieuw topic openen met een poll, dat is denk ik iets gemakkelijker. Knipoog

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:41

Wat dacht je van deze erbij?

"Eerst naar jezelf kijken, voordat je het paard de schuld geeft."

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:51

Saskiaatje schreef:

Tong uitsteken

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:53

saskiakefie schreef:
Saskiaatje schreef:

Tong uitsteken

Iets té sarcastisch, zeker? Huilen van het lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:55

Saskiaatje schreef:
saskiakefie schreef:

Tong uitsteken

Iets té sarcastisch, zeker? Huilen van het lachen

nee hoor Clown ( Haha! )

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:45

Vind denk ik dit niet iets om te stemmen, want er zijn altijd mensen die geen verstand en eigen mening hebben die bij de uitkomst tikken met de zweep , lekker maar gaan zitten tikken en dan zo hard mogelijk.

Je zou eigenlijk moeten stemmen , wie is er voor een gezond en maar vriendelijk en vooral eerlijk rijdend 2008.
Dus zo als het moet en niet door tikken, bijzettten, afmatten enz.
Vooral het op de juiste en eerlijke maniet trainen zou heel fijn zijn en vooral de fout ALTIJD bij jezelf zoeken en NOOIT bij het paard, want daar zit het probleem, het emnselijk ego, niet je eigen fouten durven toegeven, bij angst niet op eeb paarden rug gaan zitten, maar lkeer het eerst vanaf de grond besturen en leer vooral veel lichaamstaal , dat leer je niet uit een boekje , paarden hebben dezelfe taal , de een is wel wat gevoeliger als een ander, dus niet allemaal over een kan scheren.
Ja zo kan ik nog even doorgaan, maar zou het zo fijn vinden als mensen een dier een in hun waarde zouden laten en dat mis ik regelmatig toch ook hier op bokt.
Mensen die echt totaal niet weten waar ze mee bezig zijn en toch advies geven en dat is meestal meppen met de zweep en flink jeporen er in en vooral maar duidelijk laten VOELEN wie de baas is.
Ik vind slaan onmacht en vind ook de mensendie dat doen hebben angst voor zo`n mooi dier en willen dat heel menselijk op lossen met kracht.
Dus ja misschien een topic makne, wat jou wens is in 2008 en alle jaren erna.
Eerlijkheid !!!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:52

midgie schreef:
Vind denk ik dit niet iets om te stemmen, want er zijn altijd mensen die geen verstand en eigen mening hebben die bij de uitkomst tikken met de zweep , lekker maar gaan zitten tikken en dan zo hard mogelijk.

Je zou eigenlijk moeten stemmen , wie is er voor een gezond en maar vriendelijk en vooral eerlijk rijdend 2008.
Dus zo als het moet en niet door tikken, bijzettten, afmatten enz.
Vooral het op de juiste en eerlijke maniet trainen zou heel fijn zijn en vooral de fout ALTIJD bij jezelf zoeken en NOOIT bij het paard, want daar zit het probleem, het emnselijk ego, niet je eigen fouten durven toegeven, bij angst niet op eeb paarden rug gaan zitten, maar lkeer het eerst vanaf de grond besturen en leer vooral veel lichaamstaal , dat leer je niet uit een boekje , paarden hebben dezelfe taal , de een is wel wat gevoeliger als een ander, dus niet allemaal over een kan scheren.
Ja zo kan ik nog even doorgaan, maar zou het zo fijn vinden als mensen een dier een in hun waarde zouden laten en dat mis ik regelmatig toch ook hier op bokt.
Mensen die echt totaal niet weten waar ze mee bezig zijn en toch advies geven en dat is meestal meppen met de zweep en flink jeporen er in en vooral maar duidelijk laten VOELEN wie de baas is.
Ik vind slaan onmacht en vind ook de mensendie dat doen hebben angst voor zo`n mooi dier en willen dat heel menselijk op lossen met kracht.
Dus ja misschien een topic makne, wat jou wens is in 2008 en alle jaren erna.
Eerlijkheid !!!!

Ik ben het hier dus helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 14:02

In principe heeft jou instructie een goede, consequente aanpak. Als jij een tik geeft en je paard geeft een bok, geef dan nog een tik. Verder kan het ook aan jou houding liggen. Ik heb een poosje (een paar weken) elke week op een manegepaard gereden die het zelde probleem had, maar bij dat was ze ook nog eens niet vooruit te branden. Als je haar een flinke tik geeft en je gaat klaar zitten in de houding dat ze gaat bokken, dan gaat ze bokken, want dan denkt ze dat het mag. Als je gewoon blijft rijden, en gewoon tussendoor een tikje geeft, moet je pony het gewoon doen.

Wat bedoel ik met de bok-houding?.
Meestal verlicht gaan zitten, ruimte in de teugels geven, zeg maar alsof je gaat springen. En anders verkrampt zitten, naar voren duiken, dat soort dingen moet je niet doen. Ook kan het nog wel eens werken, als je een tikje hebt gegeven, voorwaarts drijven, of tegelijk, dan moet je pony alweer met het volgende bezig voor hij een bok kan geven naar jou zweep. Lachen.