Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roos_s schreef:Aangezien je zonder sporen rijdt zal ik dit toch wel eens gaan aanraden.Volgens mij heeft dit paard niet genoeg respect voor jou! Als ze niet steigert als er iemand met een zweep achteraan gaat dan is het dus omdat ze je aan het uitproberen is. Als ze gaat steigeren voorwaarts rijden en als ze niet reageert met sporen of zweep voorwaarts tikken.
Ik rijd zelf ook een paard en die steigert als die zn zin niet krijgt en als ik m dan afstraf dan is het over. Dus je moet het paard niet zn zin laten doordrijven, dan blijft deze kunstjes doen...
merrieveulen schreef:Roos_s schreef:Aangezien je zonder sporen rijdt zal ik dit toch wel eens gaan aanraden.Volgens mij heeft dit paard niet genoeg respect voor jou! Als ze niet steigert als er iemand met een zweep achteraan gaat dan is het dus omdat ze je aan het uitproberen is. Als ze gaat steigeren voorwaarts rijden en als ze niet reageert met sporen of zweep voorwaarts tikken.
Ik rijd zelf ook een paard en die steigert als die zn zin niet krijgt en als ik m dan afstraf dan is het over. Dus je moet het paard niet zn zin laten doordrijven, dan blijft deze kunstjes doen...
Roos_s schreef:Neej hoor, maar als jij het zo ziet zal ik maar zo snel mogelijk een instructeur zoeken die dat je duidelijk maakt anders wordt dat alleen maar erger!!
En oja uit angst voor klappen en afstraffingen ja idd, als hij gaat steigeren moet hij weten dat hij afgestraft wordt, zo werkt het nu eenmaal wel. Weet niet of je weet hoe dat er in de natuur aan toe gaat. Daar wordt rangorde gemaakt doordat paarden elkaar ook bijten of schoppen dus...
En sporen zijn idd om je hulpen te verfijnen, maar als je paard niet voorwaarts wil helpen sporen toch echt wel om je paard voorwaarts te helpen.
en als je steeds zegt dat het moeilijk van achter de compu te beoordelen is, waarom zet je het dan op bokt
Citaat:ben benieuwd of je dit ook nog zegt als je paar vervelende jonge paarden zadelmak heb gemaakt
soleillover schreef:Sash schreef:mijn paard steigert ook snel, vooral als ik haar vanuit de galop teveel terugneem of als een ander paard buiten al doorloopt en zij moet wachtten. Tiara reageert ook niet op een schreeuw of een tik tegen haar hals, ik rijd bij haar niet met zweep dus wat ik dan soms doe is een kleine tik tegen dr oor. maar ik hou het even in de gaten ik vind steigeren namelijk best wel eng
de paardenhandelaar waar ik rijd zegt ook altijd: 'gewoon een tik tussen of tegen de oren!' maar dat helpt ook niet. Ik wil daar ook niet te hard slaan, omdat t daar natuurlijk best gevoelig is..!
KiWiKo schreef:of zn kop vastknupen met een touwtjeCitaat:ben benieuwd of je dit ook nog zegt als je paar vervelende jonge paarden zadelmak heb gemaakt
ik hoop dat je dit tegen mij heb