marleen_usar schreef:Dat is net als in een dorp er wordt gezegd dat je ruzie hebt met je man, en een week later zeggen dat je gaat scheiden.

Wat is dat voor aparte vergelijking
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marleen_usar schreef:Dat is net als in een dorp er wordt gezegd dat je ruzie hebt met je man, en een week later zeggen dat je gaat scheiden.

marleen_usar schreef:Hij ziet mij als een speel kameraad, en ik ga nu de bak in met een klein zweepje.Ik ga hem dan longeren en op het moment dat hij mij wil belagen dan laat ik duidelijk dat zweepje zien.Dat werkt goed, en ik kan hem nu longeren zonder dat ik hem op mijn nek krijg.
)marleen_usar schreef:Dat steigeren dat is willen spelen met degene die hem wil longeren, daar zijn we ook achter gekomen.Hij gewoon nog erg speels, en dat mag als je 5 jaar bent.Ik heb een mishandeld veulen groot gebracht en afgericht dus vertel mij niet hoe je een probleem op lost.
marleen_usar schreef:Dat steigeren dat is willen spelen met degene die hem wil longeren, daar zijn we ook achter gekomen.Hij gewoon nog erg speels, en dat mag als je 5 jaar bent.Ik heb een mishandeld veulen groot gebracht en afgericht dus vertel mij niet hoe je een probleem op lost.
Markvniel schreef:Hoi Marleen,
Ik zit hier nu een paar jaar op bokt en lees alleen maar probleem verhalen van jou en je paard Usar. Nu verschuil je je weer achter slobber! Wordt het niet gewoon is tijd dat je iemand zoekt die een paard kan africhten! Durf is toe te geven dat je het beestje niet aan kan en je niet weet wat je er mee moet! Al die vagen idee, plannen enzv kom je nergens mee! ZIe de waarheid is onder ogen, ga is in een echte wereld leven! Jou gaat het in ieder geval nooit lukken om hier een goed rijdier van te maken dat is mij wel duidelijk!
Succes er mee!
tassie schreef:en dan zet je d´r weer op dat levensgevaarlijke paard, ja sorry, maar zo zie ik hem, verkoop hem lekker, want met jouw word die nooit beter, want je kan hem niet aan, hij word alleen maar vervelender en vervelender,
aangezien de TS imo ook een beetje Penny is wat betreft het steigeren is spelen stuk).
verography schreef:tassie schreef:en dan zet je d´r weer op dat levensgevaarlijke paard, ja sorry, maar zo zie ik hem, verkoop hem lekker, want met jouw word die nooit beter, want je kan hem niet aan, hij word alleen maar vervelender en vervelender,
Hey An, Usar was in mijn ogen nog niet levensgevaarlijk. Het rotte is dat als de één (jij dus) hem manieren leert, de ander (in dit geval marleen) zijn lessen wer teniet doet. Je zag hem egt vooruit gaan toen je hem deed. Vooral ook met dat grondwerk waarin ik je hielp zodat die aan de lijn niet meer door je heen liep. Maar als 1 persoon zich niet aan die regels houd (maakt niet uit wie) dan gaat hij gelijk weer de verkeerde kant uit. Usar heeft niets aan een bijrijder, aangezien de geleerde lessen toch weer verstoord worden.
Mijn tip aan Marleen: Verkoop hem aan iemand die weet hoe die met paarden omgaat. En dat zijn/haar kennis tastbaar is en niet een Penny die even denkt een paard te kunnen temmen (niet leeftijd gerichtaangezien de TS imo ook een beetje Penny is wat betreft het steigeren is spelen stuk).
Geef Usar één eigenaar die weet hoe je met dominante paarden omgaat en dan zal hij vanzelf weer in het gareel vallen.
Deze ellende is volgens mij gekomen omdat er in zijn veulen tijd geen respect is gevraagd.
Groetjes, Veronique
P.S. An, take it easy
kwam er allemaal niet zo subtiel uit, maar dit is mijn ervaring emt hem en marleen, en wou even mij hart kwijt, en marleen, wil niks beledigens of kwaads over jouw zeggen over wat voor mens je bent ofoz, want je bent heel aardig en lief, maar voor dit paard ben je te lief, hoelanger je zijn eigenaar blijft, hoe meer er fout gaat (wat ik lees uit jouw vorige topic) dus mischien een beter idee om hem te verkopen??
. En in die tijd was hij niet levensgevaarlijk. ja hij steigerde een paar keer, maar dat maakt hem nog niet levensgevaarlijk en na een tijd deed hij he tniet meer.
geloof me, heb ervaring met an en tot nu toe is het vaak beter gegaan met het paard dan slechter.
hihi nee sorry, die van mij staat altijd in de wei stil, maar dan wil ze er totaal niet uit. Let goed op wat je paard doet en waneer die dat doet kleinelinda en probeer erachetr te komen waarom.