kleine ruiters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silvana84

Re: kleine ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 12:49

@vera23: past je goed die Ukaat, wat is zijn stokmaat?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:52

Uhm ze is nu rond de 1.68 ongeveer denk ik....als laatste gemeten 1.65 maar in de tussen tijd nog aardig gegroeid....dank je wel ..!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:12

ik ben 26 jaar, meet 1.58 en weeg 51
mijn paard is 7 jaar, meet 1.66 en weegt net iets teveel nog Haha!

ik voel me dikwijls genoeg te klein, maar bij mij op stal zeggen ze net het omgekeerd dan ik hier lees. dat ik echt niet te klein ben voor mijn paard.
Ik heb absoluut geen moeite met opstappen op een paard van eender welke grote (ik hoef dus nooit mijn beugels te verlengen en heb ook geen krukjes of zo nodig)

mijn paard werkt ook goed mee als ik het hoofdstel wil indoen. Ik heb haar geleerd haar hoofd omlaag te doen als ik een klein beetje druk uitoefenen net achter haar oren.

Ik heb al wel besloten (voor mijn eigen gevoel dan) dat ik na wiro, als ik terug een paard koop, ik voor een kleiner formaat ga. Zo rond de 1.50 is ideaal denk ik

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:57

Ik ben 17 jaar (dus uitgegroeid Knipoog ) en 1.59m klein. Heb net een nieuw paard gekocht en daar heeft dit klein zijn wel een voordeel gehad: ik was op zoek naar een klein, jong, dressuurtalent en doordat ik in de stokmaat 1.60 - 1.65m kon zoeken omdat ik zelf zo klein was, kon ik goedkoper een "te klein gebleven" paard van 1.62m kopen die ik als ze 1.70m was niet had kunnen betalen. Knipoog
En met mij erop vind ik het wel een leuke maat:
Afbeelding

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:29

Ziet er netjes uit! Jullie passen qua maat en bouw erg goed bij elkaar vind ik!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:39

nog een lotgenoot! ik ben 1.60. Rij al super lang op een manege en heb tot m'n 23e zowiezo in de ponylessen gereden. (ook omdat er qua pony's meer uitdaging in zat dan paarden). Na jaren zeuren van de manege eigenaar ben ik dan toch maar over gestapt naar de paarden. Ik rij nu op een schat van een hengst van 1.65! Het is dat ie zo lief is maar anders zou ik toch bang zijn dat ik er weinig over te vertellen zou hebben als ie iets van plan zou zijn. Kan best dat het tussen m'n oren zit hoor!!
Blijkbaar kan ik het toch aardig op zo'n paard ben met onderlinge wedstrijden toch al L2 + 6! En dat met een manege paard!
Stap wel met een krukje op, maar dat heeft meer te maken met een heup blessure na en valpartij van nu al zo'n 2 jaar geleden(om een boom heen gevouwen geweest vanuit volle galop) dan met de grootte. Maar als ik de kans krijg kruip ik toch nog snel een keer op m'n oude lievelingspony's!

little_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:53

ik voel me best groot tussen jullie, maar ik ben nog maar 15 ik wordt waarschijnlijk nog groter zei de GGD maar ik vindt het nu al zo van ik ben groot is ook wel vervelend. maar ik heb best lange benen dusja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:57

Anjatjeuh schreef:
Ik ben 17 jaar (dus uitgegroeid Knipoog ) en 1.59m klein.

Hmmm, je kunt toch echt tot je ruim over de 20 bent nog wel een beetje groeien hoor! In lengte bedoel ik dan... Sowieso is je lichaam nog niet helemaal volgroeid op je zeventiende, maar zelfs in lengte kan er uiteindelijk nog wel anderhalve cm bij komen na je 17e ofzo.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 23:26

little_star schreef:
ik voel me best groot tussen jullie, maar ik ben nog maar 15 ik wordt waarschijnlijk nog groter zei de GGD maar ik vindt het nu al zo van ik ben groot is ook wel vervelend. maar ik heb best lange benen dusja..

Hoe lang ben je dan?

Ach weet je, gemiddeld is ook maar saai Knipoog
Ik ben dus mini en m'n fysio is 2 nog wat dat is wel een heel gedoe met de tafel steeds van hoog zodat hij erbij kan en dan weer helemaal naar beneden zodat ik met m'n voeten op de grond kan haha

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:33

Ik ben 34jr en ben 1.62m. Ik heb van die korte benen dat ik aan mijn zadel kinderbeugelriemen heb zitten. Zelf heb ik een ronde AV merrie van 1.54m en dat past prima, ik mag nog zelfs een heel stuk groeien (wat niet zal gebeuren). Mijn zusje (1.70m) heeft een KWPNmerrie van 1.70m en met haar heb ik meer moeite om er op te komen maar gelukkig is er een gaatjestang uitgevonden om de beugelriemen te kunnen verlengen.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:21

Hoi,

Ik ben 26jaar en meet juist 1m60 en weeg 47kg .
de meesten denken dat ik 17-18jaar ben dus maak me er elke dag wel ff druk in....

mijn arabische merrie is juist 1m60 en mijn engelse volbloed ruin is 1m65, dus dat gaat nog juist om op te stappen...

Maar het lastigste vindt ik opzadelen... iedereen lacht zich dan ook te pletter... ik gooi letterlijk mijn westernzadel over de rug van mijn merrie..en het hoofdstel aandoen is ook niet altijd even handig...

Maar zelf voel ik me het best op smalle,kleine paardjes.. kzat eens op de tinker van een vriendin van me en khad het gevoel of dat beest met mij aan het rijden was....en grote paarden kan ik echt niet houden...

Shannen_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:13

Dat is wel vervelend, maar met de pony's kun je niet meer lang op rijden neem ik aan...

Ik ben nog wel vrij klein en jong, ik rijd nu al op een KWPN, ik ben 1.64 en 13 jaar..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:32

Nouks schreef:
Anjatjeuh schreef:
Ik ben 17 jaar (dus uitgegroeid Knipoog ) en 1.59m klein.

Hmmm, je kunt toch echt tot je ruim over de 20 bent nog wel een beetje groeien hoor! In lengte bedoel ik dan... Sowieso is je lichaam nog niet helemaal volgroeid op je zeventiende, maar zelfs in lengte kan er uiteindelijk nog wel anderhalve cm bij komen na je 17e ofzo.

tenzij je al ongesteld bent geweest, dan groei na 2/3 jaar helemaal niets meer Nagelbijten / Gniffelen
1 voordeel van klein zijn: kindermaatjes zijn vaak goedkoper dan de volwassen maten Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:48

ja, maar ik ga niet als een klein kind in hun kleding rond hupsen hoor

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:59

Mijn paardrijbroek is maat 152 haha in normale kleding heb ik gewoon maat 34/36 hoor!

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:12

Ik ben zelf 1.54 ong. het is soms wel lastig om zo klein te zijn omdat je er niet goed met je benen bij kan mijn pony is daar inmiddels wel aan gewent en het gaat super!! ik vind het eigenlijk alleen maar leuk dat ik klein ben kan ik nog lekker op mijn pony blijfen rijden Haha! het is ind.. wel lastig als je op een paard zit Tong uitsteken klein maar fijn Haha!:P

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:16

ik ben 1.62 en mijn paard is 1.70 ik vind het niet misstaan eigenlijk. hij moet niet groter zijn dat zou ik niet mooi vinden, maar zo gaat het nog goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:11

Welshcobfan schreef:
[***] schreef:

tenzij je al ongesteld bent geweest, dan groei na 2/3 jaar helemaal niets meer Nagelbijten / Gniffelen
1 voordeel van klein zijn: kindermaatjes zijn vaak goedkoper dan de volwassen maten Haha!

Nee hoor Lachen Zelfs dan nog. Als ik bijvoorbeeld naar mijn moeder kijk, die was voor het eerst ongesteld op haar tiende, toen ze ging trouwen op haar 21e was ze 1.58 en toen ze vier jaar later van mij beviel, was ze 1.60. Ik bedoel maar.

En ik zelf was ook op mijn tiende ongesteld, maar ik ben echt nadat ik 12 of 13 was nog wel een cm of 3 gegroeid.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:31

Groei verschilt voor iedereen natuurlijk maar meestal groei je idd niet zo heel veel meer als je al paar jaar ongesteld bent. Je Neus en oren groeien je hele leven haha maar of we daar nou zo blij mee moeten zijn Knipoog Normaal zou je qua lengte tussen je beide ouders in moeten zitten (meisjes dan) ik ben de kleinste en groei niet meer dus dat gaat er niet meer inzitten Knipoog
Lang zijn is vast ook niet alles en gemiddeld vind ik maar saai dus zit er helemaal niet mee om klein te zijn!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:35

Ik ben 1.63 en weeg 57 kilo.
Op een groot paard voel ik me gewoon niet thuis.
Vandaar dat ik ook een pony van 1.32 heb gekocht.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:26

ik heb een wedstrijdvestje in kindermaat Haha! dat scheelde idd een hoop in de prijs (zeker de helft als ik het me goed herinner)

dressuur rijden als je als kleintje op een groot paard zit is niet zo gemakkelijk. Benen schieten letterlijk te kort met momenten Lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:43

Ik ben 1.54 m lang en weeg 52 kg, een klein frotje dus Tong uitsteken. Heb er in de omgang met paarden nooit zoveel over gehoord, in het dagelijks leven des te meer.. Slapen Vind paarden een grotere uitdaging dan pony's, dus voor mij later gewoon een klein paardje Haha!

Heb het geluk dat ik nu een paard (pony eigenlijk) van +/- 1.56 rijd, precies een mooi maatje voor mij:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NX73GGPY

Op zo'n peerd ziet het er niet uit Haha! :
http://im1.shutterfly.com/procserv/47b6 ... ZMXDlm4Ysc

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:21

Ik ben 15 en 1.57
Bij mij is ook al bevestigd dat ik bij veel meer groei. Hooguit 5 cm. Nou doe ik een pony op schouderhoogte, dat vind ik echt fijn. Op paarden rijd ik bijna nooit, en heb ook van die hoofdstelproblemen bij grotere paarden. Op de manege rijd ik ook nog in de ponylessen.
Pony's vind ik sowieso leuker dan paarden, lekker ondeugend daar hou ik wel van. Haha!

Gipsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:53

Ik ben 1.65, niet superklein, maar ik heb korte benen. Ik rijd op manegepaarden en merk dat de zadels vaak te groot voor mij zijn, waardoor ik geen steun bij mijn knieën heb als ik mijn benen lang maak. Het is dus niet echt bevorderlijk voor mijn houding. Ik voel mij ook altijd een beetje banketstaaf als ik een slag in de beugels moet maken....
Toch vind ik het niet erg om klein te zijn, ik kan op de grote paarden rijden, maar ook op pony's, Lekker afwisselend!

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:27

Ik ben 1m72, een gewone lengte dus. Ik vind juist dat veel van jullie op grote paarden rijden!! Zelf rij ik met 2 arabieren van, 1m52 en af en toe met een traditioneel type haf (een dikkertje dus Tong uitsteken) van 1m43 en 1 van 1m48 (denk ik)

Ik heb bij die haf van 1m48 moeite om m'n benen er degelijk aan te leggen, al de rest gaat goed.

Als ik op een paard van 1m60 moet denk ik altijd 'wat grooot' Clown