Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en 1.59m klein. Heb net een nieuw paard gekocht en daar heeft dit klein zijn wel een voordeel gehad: ik was op zoek naar een klein, jong, dressuurtalent en doordat ik in de stokmaat 1.60 - 1.65m kon zoeken omdat ik zelf zo klein was, kon ik goedkoper een "te klein gebleven" paard van 1.62m kopen die ik als ze 1.70m was niet had kunnen betalen. 
Anjatjeuh schreef:Ik ben 17 jaar (dus uitgegroeid) en 1.59m klein.
little_star schreef:ik voel me best groot tussen jullie, maar ik ben nog maar 15 ik wordt waarschijnlijk nog groter zei de GGD maar ik vindt het nu al zo van ik ben groot is ook wel vervelend. maar ik heb best lange benen dusja..
Nouks schreef:Anjatjeuh schreef:Ik ben 17 jaar (dus uitgegroeid) en 1.59m klein.
Hmmm, je kunt toch echt tot je ruim over de 20 bent nog wel een beetje groeien hoor! In lengte bedoel ik dan... Sowieso is je lichaam nog niet helemaal volgroeid op je zeventiende, maar zelfs in lengte kan er uiteindelijk nog wel anderhalve cm bij komen na je 17e ofzo.
het is ind.. wel lastig als je op een paard zit
klein maar fijn
:P Welshcobfan schreef:[***] schreef:
Hmmm, je kunt toch echt tot je ruim over de 20 bent nog wel een beetje groeien hoor! In lengte bedoel ik dan... Sowieso is je lichaam nog niet helemaal volgroeid op je zeventiende, maar zelfs in lengte kan er uiteindelijk nog wel anderhalve cm bij komen na je 17e ofzo.
tenzij je al ongesteld bent geweest, dan groei na 2/3 jaar helemaal niets meer![]()
1 voordeel van klein zijn: kindermaatjes zijn vaak goedkoper dan de volwassen maten
Zelfs dan nog. Als ik bijvoorbeeld naar mijn moeder kijk, die was voor het eerst ongesteld op haar tiende, toen ze ging trouwen op haar 21e was ze 1.58 en toen ze vier jaar later van mij beviel, was ze 1.60. Ik bedoel maar.
Normaal zou je qua lengte tussen je beide ouders in moeten zitten (meisjes dan) ik ben de kleinste en groei niet meer dus dat gaat er niet meer inzitten

dat scheelde idd een hoop in de prijs (zeker de helft als ik het me goed herinner)
. Heb er in de omgang met paarden nooit zoveel over gehoord, in het dagelijks leven des te meer..
Vind paarden een grotere uitdaging dan pony's, dus voor mij later gewoon een klein paardje 
:
) van 1m43 en 1 van 1m48 (denk ik)