Wanneer gebruiken jullie je slof?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 00:08

Romy18 schreef:
ik geloof dus echt serieus dat er hier op bokt niemand is die weet waar een slof voor dient.... ik gebruik een slof omdat ik mijn paard anders niet kan houden Huilen ik gebruik een slof omdat ik mijn paard anders niet aan de teugel krijg Huilen ik gebruik een slof bij al t jong en vreemd spul Huilen de reden waarom men een slof heeft uitgevonden is omdat je met behulp van een slof je paard makkelijker beter over de rug kunt rijden zodat hij zijn achterhand, rug en buik spieren beter gaat gebruiken das de reden waarom je een slof gebruikt dus mensen gooi aub die slof allemaal lekker de vuilbak in en leer je paard te controleren zonder hulpmiddel wat een onzin allemaal zeg Huilen echt bij het lezen van dit soort antwoorden denk ik bij mezelf waar gaat de paardenwereld naar toe waarom is een slof vrij verkrijgbaar Huilen

greetz.... owja reactie's op dit antwoord doe me ook even een pb'tje zo vaak kom ik hier niet en ik weet ineens weer waarom Huilen


Als ik niet kan werken heb ik geen inkomen, dus alles wat risicovol is rij ik met slof heel, heel simpel......... oja en met BP en helm natuurlijk

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 01:03

Als je je vertrouwd voelt met een slof en je hem op de juiste manier gebruikt... zie ik geen problemen. En Romy 18 (waarschijnlijk lees je het topic nu wel, na al die reacties) kijk maar eens in het profiel van KiWiKo, dan begrijp je wat ze bedoeld!! Ja

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 08:57

gomir schreef:
vera23 schreef:
springen met een slof ......nou sorry hoor maar dat is echt slecht.....!

Je bent van harte welkom om een keer bij mijn training te komen kijken hoor Ja

Voor dit paard werkt het zo gewoon super en ik heb een heel ervaren instructeur op de grond staan waar ik alle vertrouwen in heb!


Nee hoor dank je...ik doe het liever gewoon zonder dus hoef niet te zien en te weten hoe het gaat....ben er toch geen voorstander van...

_Susan_

Berichten: 2939
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Denekamp

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:35

Ik gebruik nooit een slof, ik vind het ook niet handig.
ook vind ik die dingen gevaarlijk als je niet precies weet hoe je het moet doen, dit weet ik echter wel Lachen.
Maar ik geloof wel dat mensen heel snel naar een hulpmiddel grijpen als het niet lukt om wat voor reden ook.
Ik was laatst in een winkel en daar kwam een vrouw spullen halen voor haar 2 jarige fries die ze aan het inrijden was.

Als eerst vond ik de leeftijd wel wat jong, maar ze nam ook nog eens een slof mee?
Ik snap best dat er redenen zijn dat mensen echt een slof moeten gebruiken en voor even vind ik het ook geen probleem, maar nu altijd met een slof te rijden en hem daarbij ook te gebruiken gaat mij iets te ver.
Ook heb ik eens gelezen, ik weet niet of het zo is.
Het gebruik van een hulpteugel is een te kort koming van de ruiter of amazone.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:08

susie1981 schreef:
Ik gebruik nooit een slof, ik vind het ook niet handig.
ook vind ik die dingen gevaarlijk als je niet precies weet hoe je het moet doen, dit weet ik echter wel Lachen.
Maar ik geloof wel dat mensen heel snel naar een hulpmiddel grijpen als het niet lukt om wat voor reden ook.
Ik was laatst in een winkel en daar kwam een vrouw spullen halen voor haar 2 jarige fries die ze aan het inrijden was.

Als eerst vond ik de leeftijd wel wat jong, maar ze nam ook nog eens een slof mee?
Ik snap best dat er redenen zijn dat mensen echt een slof moeten gebruiken en voor even vind ik het ook geen probleem, maar nu altijd met een slof te rijden en hem daarbij ook te gebruiken gaat mij iets te ver.
Ook heb ik eens gelezen, ik weet niet of het zo is.
Het gebruik van een hulpteugel is een te kort koming van de ruiter of amazone.



Ben het met je eens.......! De keren dat ik een slof heb gebruikt....is dat ik of geen zin had of een klote bui..en dat ik wist dat het niks zou gaan worden zonder slof.....dus ligt het echt aan de ruiter...ik ben het wel eens met dat zinnetje....

fransheijs

Berichten: 662
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:03

susie1981 schreef:
Het gebruik van een hulpteugel is een te kort koming van de ruiter of amazone.


Je impliceert hier dat iemand die met slof rijdt (zoals ik), inweze niet 100% goed kan paardrijden! Dat is toch de grootste onzin! Het heet toch niet voor niets een hulpteugel (HULP)! Hij dient ter ondersteuning! Ik krijg een beetje het idee dat je er zelf niet mee om kunt gaan en dat je het vervolgens maar gewoon helemaal afkeurt! Let wel: de slof is geen correctiemiddel!

Wat denk je wat een stang is?? Dus iedereen die met stang rijdt komt ook te kort??

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:33

vera23 schreef:

Ben het met je eens.......! De keren dat ik een slof heb gebruikt....is dat ik of geen zin had of een stinkmodder bui..en dat ik wist dat het niks zou gaan worden zonder slof.....dus ligt het echt aan de ruiter...ik ben het wel eens met dat zinnetje....


het feit dat jij om die reden naar een slof grijpt zegt nog niet dat iedereen dat doet Knipoog

Romy18
Berichten: 1054
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: Mol belgie

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:08

ok toch maar eens gelezen omdat ik wel eens wou weten wat voor reactie's ik zou krijgen maar het valt me allemaal nogal mee. Wat ik in de eerste plaats wil zeggen is dat ik absoluut niet tegen het gebruik van een slof ben mits hij voor de juiste reden en op de juiste manier gebruikt word. En als er hier dan dingen zie staan als ik gebruik heb op buiten rit omdat ik mijn paard anders niet kan houden ja dan word ik een beetje kwaad want daarvoor is een slof niet gemaakt!!! ten 2e wil ik niet iedereen over 1 kam scheren en zijn er vast en zeker hier mensen die wel weten hoe er mee om te gaan maar die mensen geven hier om de 1 of andere reden geen antwoord en dat vind ik dan dus raar als jij weet hoe een slof te gebruiken weet je ook wat dat ding kan veroorzaken bij onkundig gebruik en zou ik dus wel even een antwoord geven dat mss hard aan komt maar wel de boodschap overbrengt. Zodat er niet nog meer verklote paarden op deze aardbol rond lopen...
dus bij deze mijn mss harde antwoord een beetje verzacht wil niemand tegen z'n schenen schoppen maar ik blijf erbij ik heb hier op mss 1 of 2 mensen na nog geen antwoord gelezen waarbij ik het gebruik van de slof en de manier waarop rechtvaardig vind...

om even terug te komen op dat ik een profiel moest kijken van ??kiwika?? heb ik gedaan en ja ze gebruikt de slof op een juiste manier iig op de foto's wel maar haar reden voor gebruik vind ik niet rechtvaardig wat wil jij met een slof doen als een paard ontploft?? hem uit zijn evenwicht trekken en er mee verongelukken?? doe mij dan maar een beugel riempje rond z'n nek dan voel ik me veiliger als met een slof hoor!!!!

greetz

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 00:05

Lielle schreef:
vera23 schreef:

Ben het met je eens.......! De keren dat ik een slof heb gebruikt....is dat ik of geen zin had of een stinkmodder bui..en dat ik wist dat het niks zou gaan worden zonder slof.....dus ligt het echt aan de ruiter...ik ben het wel eens met dat zinnetje....


het feit dat jij om die reden naar een slof grijpt zegt nog niet dat iedereen dat doet Knipoog



Nee dat hoor je mij ook niet zeggen....had het over mezelf dat dat zinnentje wel zou kunnen kloppen.......

someone11_6
Berichten: 16
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:58

Ik moet 1 van mijn verzorgpaarden al jaren met de slof rijden (van de dierenarts). Het paardje heeft rugproblemen en alleen zo kan ze ontspannen gereden worden. Natuurlijk trek ik haar daar echter niet mee naar beneden of dient dit niet om haar stop te trekken maar voor ons als duo is het wel perfect. Zo kan ik nog jaren van haar genieten. En als ik periodes voel dat het beter gaat met haar laten we de slof ook uit, wat meestal niet voor lang is aangezien ze terug blokkeert...

_Nicky

Berichten: 5135
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:03

Bij het longeren, buitenrit en voor de rest als ze niet ontspannen is te krijgen (bij hengstigheid etc.). Voor de rest nooit eigenlijk.

MyHappyHorse

Berichten: 1196
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:42

Romy18 schreef:
ok toch maar eens gelezen omdat ik wel eens wou weten wat voor reactie's ik zou krijgen maar het valt me allemaal nogal mee. Wat ik in de eerste plaats wil zeggen is dat ik absoluut niet tegen het gebruik van een slof ben mits hij voor de juiste reden en op de juiste manier gebruikt word. En als er hier dan dingen zie staan als ik gebruik heb op buiten rit omdat ik mijn paard anders niet kan houden ja dan word ik een beetje kwaad want daarvoor is een slof niet gemaakt!!! ten 2e wil ik niet iedereen over 1 kam scheren en zijn er vast en zeker hier mensen die wel weten hoe er mee om te gaan maar die mensen geven hier om de 1 of andere reden geen antwoord en dat vind ik dan dus raar als jij weet hoe een slof te gebruiken weet je ook wat dat ding kan veroorzaken bij onkundig gebruik en zou ik dus wel even een antwoord geven dat mss hard aan komt maar wel de boodschap overbrengt. Zodat er niet nog meer verklote paarden op deze aardbol rond lopen...
dus bij deze mijn mss harde antwoord een beetje verzacht wil niemand tegen z'n schenen schoppen maar ik blijf erbij ik heb hier op mss 1 of 2 mensen na nog geen antwoord gelezen waarbij ik het gebruik van de slof en de manier waarop rechtvaardig vind...

om even terug te komen op dat ik een profiel moest kijken van ??kiwika?? heb ik gedaan en ja ze gebruikt de slof op een juiste manier iig op de foto's wel maar haar reden voor gebruik vind ik niet rechtvaardig wat wil jij met een slof doen als een paard ontploft?? hem uit zijn evenwicht trekken en er mee verongelukken?? doe mij dan maar een beugel riempje rond z'n nek dan voel ik me veiliger als met een slof hoor!!!!

greetz


waarom zou ik niet reageren... en ik moet van mijn instructrice buiten rijden met slof. sommige zijden gebruik dan een thiederman,
nou wat heeft dat voor nut ? een slof kan je los hange als het nodig is. ik denk dat zij tog wel weet wat goed is want me instructrice is normaal ook anti hulp teugels Knipoog
maar verder heb ik hem ookniet nodig.
o en ik gebruik hem niet omdatik me dan veiliger voel.
en ze gaat er niet vandoor ofzo dus daar heb ik hem niet voor

groetjes

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:47

Romy18 schreef:
om even terug te komen op dat ik een profiel moest kijken van ??kiwika?? heb ik gedaan en ja ze gebruikt de slof op een juiste manier iig op de foto's wel maar haar reden voor gebruik vind ik niet rechtvaardig wat wil jij met een slof doen als een paard ontploft?? hem uit zijn evenwicht trekken en er mee verongelukken?? doe mij dan maar een beugel riempje rond z'n nek dan voel ik me veiliger als met een slof hoor!!!!

greetz


tjonge Haha! Haha! met een slof doe je ook niks dan............ ten eerste ben ik niet snel genoeg om het ding zo in te korten dat het uberhaupt in kan werken en ten tweede heeft dat bij die jonkies toch geen zin.

IK ga assertiever rijden waardoor er geen ontploffingen komen, ik rij zekerder en voel me veiliger...... het is dus inderdaad alleen voor de ruiter Haha!

develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:06

CCCCorine schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ergens klopt er natuurlijk iets niet in je africhting als je "altijd " met slof rijdt! Het is en blijft een dwangmiddel. En ik ben zeker geen tegenstander van een slofteugel...maar ...altijd??


Altijd een slof eraan hebben is natuurlijk niet hetzelfde als een slof continu in laten werken Knipoog. Toevallig vandaag nog een paard met slof gereden, maar het ding helemaal niet gebruikt. Vond ik handiger dan hem eventueel pas later erom te doen.


Hoi,

Ben het hier ook met eens

Groetjes

_Susan_

Berichten: 2939
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Denekamp

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:33

Hey wacht eens even er staan duidelijk IK HEB EENS GELEZEN, IK WEET NIET OF HET ZO IS!!

Fijn dat jullie alles zo goed doorlezen!!

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:57

springen met een slof kan maak alleen dan niet de gesp vast. zodra je paard met zn benen erin komt te zitten schiet hij totaal uit je handen glijd dan kan er niet veel gebeuren(dit heb ik springruiters vaak genoeg zien doen). ik ken daarbij ook nog iemand die ree altijd met een slof buiten tijden trainingen enz. totdat ze op wedstrijd moest dan kon ze niks presteren want ze miste de slof. uiteindelijk is het nu zo ver gekomen ze heeft l1 gereden is der winst allemaal kwijt paard loopt hysterisch weg als ze aankomt en paard is teugelkreupel. fijn een slof. maar hij kan ook goed gebruikt worden naturrlijk. k ben nou ene jong paard aan het inrijden maar niet met een slof een jong paard moet alles nog leren en al je bang bent dat je een paard zonder slof niet aankunt(tijden buitenrijden of ze in gekke buien zijn) denk dna eerst maar eens goed na over je eigen rijkunsten. want een goede ruiter kan elk paard zonder hulpmiddelen rijden!!!

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:23

ikke20 schreef:
denk dna eerst maar eens goed na over je eigen rijkunsten. want een goede ruiter kan elk paard zonder hulpmiddelen rijden!!!


Hiermee impliceer je dus dat iedereen die wel met slof rijdt een slechte ruiter is! Zulke domme opmerkingen kunnen alleen maar gemaakt worden door mensen die er zelf echt he-le-maal niks van snappen... Dan ga ik persoonlijk nog geeneens de moeite nemen om verder nog iets uit te leggen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:24

naaaa ze heeft ergens wel gelijk Haha! Haha!

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:44

je hoeft ook niks uit te leggen ik geef hierbij mijn mening wat ik van een slof vind. en een mening is vrij. en als ik hier lees dat ze hun paard zonder slof buiten niet onder controle kunne houden vraag ik me af waar je mee bezig bent. een buitenrit moet wel veilig en verantwoord blijven enook leuk voor een paard maar om met een slof buiten te rijden... en om meer zekerheid voor jezelf te hebben voor het geval dat een paard explodeerd. een pard kan altijd exploderen en geloof nou niet bepaald dat een slof daarmee kan helpen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:48

is ook zo Haha! Haha! ik rij graag met slof, buiten, op vreemde en op jonge paarden. heeft nog nooit mijn nek gered...... maar zorgt er wel voor dat ik assertiever op het paard zit, en zekerder rij...... waardoor de explosie vaak achterwegen blijft Haha!

Sita_xx

Berichten: 1633
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:50

ik gebruik de slof eigenlijk nooit. ik heb hem es van iemand geleend en oh wat was dat zwaar in de hand. ik deed anders af en toe eens t touwtje der aan als ik er echt niet over de rug kreeg en dat nu ik nu heeel heel soms nog wel es maar eigenlijk bijna nooit meer. ik vind als je de slof gebruikt dat je je paard niet goed afgericht hebt. met slof dwing je je paard naar beneden te lopen eigenlijk en tis toch aan de teugel vragen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:53

als je de slof te strak heb worden ze ook zwaar in de hand.

Sita_xx

Berichten: 1633
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:05

hoe slap ik de slof ook had hij was nog sterk en hij was altijd al sterk maar de slof hielp bij mij dus niet en ik vind t ook niet echt goed ik longeer liever af en toe met touwtjes en anders slapjes het touwtje er aan

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:51

ikke20 schreef:
je hoeft ook niks uit te leggen ik geef hierbij mijn mening wat ik van een slof vind. en een mening is vrij. en als ik hier lees dat ze hun paard zonder slof buiten niet onder controle kunne houden vraag ik me af waar je mee bezig bent. een buitenrit moet wel veilig en verantwoord blijven enook leuk voor een paard maar om met een slof buiten te rijden... en om meer zekerheid voor jezelf te hebben voor het geval dat een paard explodeerd. een pard kan altijd exploderen en geloof nou niet bepaald dat een slof daarmee kan helpen.


Met het geven van een mening is inderdaad helemaal niks mis, integendeel, mits je mening goed onderbouwd is! Maar jij zegt dat alle ruiters die gebruikt maken van een hulpteugel (en ik weet niet of je hiermee alleen de slof bedoelt, of dat je tegen het gebruik van alle hulpteugels bent) maar eens bij zichzelf te rade moeten gaan wat betreft hun rijkunst en dat een goede ruiter geen hulpteugels nodig heeft. En dat is natuurlijk gewoon klinklare onzin.

Maar deze discussie gaat weer helemaal off topic. De TS wilde alleen weten wannéér iemand een slof gebruikt. Er zijn hier op Bokt al zoveel topics met meningen van voor- en tegenstanders van het gebruik van de slof. Die discussie hoeven we hier niet voort te zetten, lijkt mij...

someone11_6
Berichten: 16
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Wanneer gebruiken jullie je slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:55

Sorry hoor, maar hier wordt de hele tijd vermeld dat iemand die met slof rijdt zijn paard niet in de hand heeft, of dat het paard dan niet goed afgericht is maar daar ben ik het echt niet mee eens. Soms is het echt wel beter voor paard (en ruiter) om er een slof aan te hebben hangen. Als jij zo ontspant is het beter voor je paard. En in mijn geval kan ik zo tenminste nog jaren op mijn paardje rijden omdat zij erdoor ontspant, ik kan ze zo zelfs mee op dressuur nemen, wat meer als een jaar geleden niemand ooit had kunnen denken. Ik (moet)/gebruik mijn slof dus steeds en heb er goede resultaten mee, mijn paard komt volledig los in zijn rug en kan eindelijk terug genieten van het rijden...