Hellupp!!! Paard gaat liggen onder het rijden!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Re: Hellupp!!! Paard gaat liggen onder het rijden!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:51

Citaat:
Overigens dat van dat stroom stootje was maar een idee, ik ben zelf ook eerder voorstander van even een keer goed de zweep erover, maar als er kleinere kinderen opzitten, is het vragen om problemen, vandaar dat het een evt hulpmiddel zou kunnen zijn. Ik heb nl al meerdere paarden naar de slacht zien gaan voor minder problemen..

Er zitten geen kleine kinderen op....
En als ze weg zou moeten gaat ze iig NIET naar de slacht!!!
We proberen een goed plekje dan voor haar te zoeken!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:54

Citaat:
En een paard kan je niet raken als je aan lange zweep hebt
En nogmaals, je bent al te laat als hij al ligt

Weet ik, maar ik kan er ook niks aan doen hoor! Bloos

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:55

Ik ga het van wel eens bespreken van gewoon 1 vaste persoon die haar dan voorlopig rijdt.

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:19

En als je denkt dat ze gaat liggen of ze valt erg terug dat je dan de teugels in 1 hand neemt en dan een flinke mep met die zweep op d'r reed geeft?? (tis maar een idee)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:53

of breng m 2 weekjes weg naar een prof.
kijk of die het kan oplossen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:42

inderdaad, breng hem een poosje naar een deskundige. afrossen met de zweep is niet de oplossing, wat dit paard doet is een vorm van protest, daarom doet hij het juist erger als je de zweep erbij pakt... zelf komen jullie hier toch niet uit, dus ik zou hem óf naar een prof brengen, óf een goede, ervaren ruiter er alleen mee laten werken, en zelf afstand nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:50

merrieveulen schreef:
inderdaad, breng hem een poosje naar een deskundige. afrossen met de zweep is niet de oplossing

En wat denk je dat die deskundige dan gaat doen? Nagelbijten / Gniffelen

Overigens ben ik het met je eens dat lukraak afrossen de oplossing niet is. Vandaar dat ik en een aantal anderen de timing steeds weer aanhalen. Maar met klontjes en aaien gaat dit probleem zeker niet over, en gaat het van kwaad tot de slager. Het beest is gewoon verschrikkelijk slecht opgevoed. Lichamelijke problemen zijn uitgesloten, want ze is al goed binnenstebuiten gekeerd. Hij heeft het trucje gewoon door en dat moet er gewoon weer uit. Zo simpel is het. Het is geen dolgeworden hengst die probeert zijn ruiter/amazone te vermoorden ofzo. Gewoon een onopgevoed Hafje dat een flinke heropvoedingscursus nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 00:01

daantjuhhh schreef:
of breng m 2 weekjes weg naar een prof.
kijk of die het kan oplossen.

Tuurlijk lost een prof het zo op. Alleen is een echte prof nogal een dure aangelegenheid voor een manegehaf.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 00:52

Citaat:
Tuurlijk lost een prof het zo op. Alleen is een echte prof nogal een dure aangelegenheid voor een manegehaf.

Dat klopt! Clown

En aan de rest:
Ik weet het verder ook niet, het is niet mijn pony dus ik heb er weinig over te zeggen.
Ik kan alleen jullie informeren over wat tie precies doet en kijken of jullie een goede oplossing weten. En dat speel ik dan effe door aan de manegehoudster. Veredr denk ik dan het belangrijk is, dat hij vanaf nu 1 consequent iemand op zijn rug krijgt. Die het eruit gaat rijden. En niet allemaal verschillende.. Maar ik geloof dat, dat al gaat gebeuren!
Maar iig bedankt voor het meedenken! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:11

Het is toch wel vreemd dat jij voor de manege houdster moet gaan kijken voor een oplossing

Zoiets kan ze zelf toch ook wel bedenken?
Zo klinkt het alsof ze zelf geen kaas heeft gegeten van wat te doen met een paard dat niet baaf zijn rondjes hobbelt.
Kwalijke zaak voor een manege houder

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:18

runningkawa schreef:
Het is toch wel vreemd dat jij voor de manege houdster moet gaan kijken voor een oplossing

Zoiets kan ze zelf toch ook wel bedenken?
Zo klinkt het alsof ze zelf geen kaas heeft gegeten van wat te doen met een paard dat niet baaf zijn rondjes hobbelt.
Kwalijke zaak voor een manege houder

Sjonge, het lijkt wel een afzeiktopic Boos! Dat was niet de bedoeling van de TSer. Geef goede tips of ideeén, maar probeer niet zo aanvallend te zijn. Ik geloof dat dat niet de bedoeling van Bokt is ook al zie je het helaas nog al vaak.

Die pony komt uiteindelijk wel op een plekje waar het wel goed is. Wij wilen alleen niet een pony zo ineens weg doen alsof het grofvuil is. Eerst proberen of we er zelf iets aan kunnen doen en anders een nieuw tehuis voor haar zoeken.

En jij weet niet helemaal niet of de manegehoudster er iets mee doet of wel, dus daar valt niet over te oordelen.

Dus dringend een verzoek:
Reageer alleen met goede tips of een goed idee, maar stop met zeuren!!!!!!!!!!
Ik hoop en denk dat ik dat best van je/jullie kan verwachten, want er zijn ook best goede tips naar voren gekomen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:24

Nou sorry hoor, maar de tips heb ik al gegeven
Als dit al zeuren en zeiken is?
Ik maak me gewoon zorgen omdat dier, als dat ook al niet meer mag?

Ja, ik vind het raar dat een mangehouder en eigenaar van paarden aan een klant moet vragen op bokt te vragen wat te doen.
Jij kunt dat misschien normaal vinden van je manegehouder, maar in de praktijk is zoiets raar.
of ze wat met die tips doet maakt me niet ut, het is raar dat ze dat op deze manier doet.

dat ze het goed bedoeld voor het paard dat geloof ik best, zie ook niemand in dit topic die dat in twijfel trekt.
Maar ik trek wel degelijk de kundigheid van de manegehoudster in twijfel.
Je laat op zo'n paard al geen jonge grietjes rijden, dat is vragen om ongelukken met ruiter en paard.
En vervolgens weet je als je zelf kundig bent met paarden, en dat verwacht ik van een manegehouder, dat ze zelf oplossingen weet en niet dat er opgedragen word het op bokt te vragen.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:28

Wij hebben ook zo'n grapjas op stal staan, die gaat ook liggen onder het rijden. En de eigenaresse denkt dat ie dan koliek heeft, en dan mag hij naar stal. Inmiddels heeft ze het trucje door.
Als ie de neiging krijgt om te gaan liggen, gewoon een flinke mep geven met een zweep.

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:11

Misschien heb ik er wel overheen gelezen hoor Clown , maar gaat hij ook liggen als je met hem op buitenrit bent?
Anders zou je bijvoorbeeld, eerst HEEL EVEN( 1 of 2 rondjes) in de bak kunnen rijden en als beloning een stukje naar buiten en zo bouw je dat steeds verder uit. Dus langer in de bak en even naar buiten.

Nog even een vraagje had je mijn andere berichtje ook gelezen?? Wacht ik zet m hier wel even neer.

Dit herken ik!

Wij hadden een shetlander op de Ponyclub en deze ging ook zomaar liggen.
Eerst als je voelde dat ze ging liggen probeerde je haar om te trekken en zorgen dat ze op een hele kleine volte bleef en dan weer wegrijden, dit had ze door toen het volgende.
Pony ging liggen, ruiter/amazone stapt eraf pakt 1 teugel en geeft een paar goeie HARDE! klappen op zn kont,(totdat hij staat. ook als hij staat nog 1 na en goed zeggen dat ie dat NIET MAG! Boos!
Jullie zullen nu ook wel denken van wat zielig, moet je ook niet met beginners doen maar laat er maar eens een paar keer een ervaren iemand op en die dat uitvoert, zo bouw je het steeds verder uit.
Echt laat je niet kennen want dit mag niet en is super gevaarlijk! (maar dat zul je zelf ook wel weten )
Echt wel een paar goeie klappen geven anders leert ie er nikz van en VOLHOUDEN!! Knipoog
HEEL VEEL SUCCES!! Ach gut

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 11:16

Citaat:
Nou sorry hoor, maar de tips heb ik al gegeven
Als dit al zeuren en zeiken is?
Ik maak me gewoon zorgen omdat dier, als dat ook al niet meer mag?

Ja, ik vind het raar dat een mangehouder en eigenaar van paarden aan een klant moet vragen op bokt te vragen wat te doen.
Jij kunt dat misschien normaal vinden van je manegehouder, maar in de praktijk is zoiets raar.
of ze wat met die tips doet maakt me niet ut, het is raar dat ze dat op deze manier doet.

dat ze het goed bedoeld voor het paard dat geloof ik best, zie ook niemand in dit topic die dat in twijfel trekt.
Maar ik trek wel degelijk de kundigheid van de manegehoudster in twijfel.
Je laat op zo'n paard al geen jonge grietjes rijden, dat is vragen om ongelukken met ruiter en paard.
En vervolgens weet je als je zelf kundig bent met paarden, en dat verwacht ik van een manegehouder, dat ze zelf oplossingen weet en niet dat er opgedragen word het op bokt te vragen.

Nou er is niks mis met haar vakkundigheid hoor!!!
Dus als manegehoudster mag je niet eens meer om tips vragen, pff belachelijk zeg!!!!
De bedoeling van dit hele gedoe was alleen maar om te kijken of mensen een pony kende of hebben die het zelfde doet/ deed.
En wat hun eraan gedaan hebben. Aaangezien we zelf al het 1 ander gebrobeert hebben.
Dit heeft niks met haar vakkundigheid te maken, en daar mag jij ook niet zo over oordelen achter de pc vandaan.
Denk dat je dan eerst maar eens kijkje heb moeten nemen op ons bedrijf, en dan oordelen!

Ik ben ook geen klant maar personeel, en wij willen met z'n alle het beste voor die pony!

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is, en anders doe je de rest maar lekker via de pb!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:20

hoi hoi

ik ga deze berichtjes niet allemaal lezen maargoed.. Lachen

"mijn" pony'tje vroeger op de manege had dat ook je kan vanalles proberen maar hij blijft even liggen totdat hij weer "op adem is"
die van ons had iets verkeerds in ze rug (iets met een zenuw) daardoor moest hij soms even "pauze"houden..

ik zal een dierenarts erbij laten komen want die pony kan er niks aan doen misschien door een goeiw slag met de zweep gaat hij weer staan maar wat heb je eraan? hij heeft pijn!!!!

groetjes en veel succes verder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:21

Ja, ik heb ervaring met een paard die dit deed.
Oplossing heb ik al meerdere malen gegeven. (samen met verschillende anderen)

En waarom per pb?
Ik mag toch zeker wel uitspreken dat ik het raar vind dat een manege eigenaar, personeel, op internet laat vragen naar advies.
Waarom mag zoiets niet gezegd worden??
En daarvoor hoef ik niet op dat bedrijf te komen om het raar te vinden, raar te vinden dat men 12 jarige op zo'n pony laat, raar vinden dat er gewoon geen ervaren iemand gevraagt word (ook al kost dat geld).
En dat ga ik niet per pb bespreken omdat ik vind dat dat gewoon hard op gezegd mag worden.
dat jullie het daar niet mee eens zijn is jullie goed recht, maar als je zo'n topic opent krijg je wel eens dingen te horen die je minder leuk vind, dat is zo bij internet.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:23

sannuhh schreef:
Citaat:
Hebben jullie het paard als een na laten kijken. Wellicht heeft het dier wel ergens last van.
Het zou ook zadeldwang kunnen zijn, maar meestal zijn ze dan erg nerveus.
Ik zou het toch eerst medisch laten uitsluiten dat er niets met het dier aan de hand is, voordat je het op een andere manier gaat proberen.

Gedaan, er is niks met de pony, het is gewoon vette ondeugenheid. Als ze iets moet doen waar ze geen zin in heeft, dan zie je d'r kijken dan laat ze zich zo op de grond neer ploffen en gaat ze rollen. Ze voelt zich prima op d'r gemak hier, misschien iets teveel! Knipoog

Zweepjes truc hebben wij zelf ook al geprobeerd, maar ze ligt heel snel, en als je dr dan slaat met de zweep, gaat ze gewoon verder met liggen. Dit geld ook als je met de longeerzweep erachteraan loopt.

Die van het water is wel een goed idee!

Bedankt!

er zal toch wel dergelijks iets aan de hand zijn onze eerste dierenarts zij ook dat er niks aan de hand was toen is die pony met andere mensen meegegaan en die zijden dat (door dierenarts..)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:49

Zeg runningkawa, je bent wel erg op dreef he? De ts vraagt idd om ideeen, meer niet.

Jij komt met het verhaal dat de amazone te jong is, dat een klant informatie moet winnen, dat de manegehoudster haar vak niet verstaat..

En dat weet jij allemaal vanaf een beeldscherm?
Bovendien kraak jij iedereen af, en jij weet het beter?

Het wordt tijd eens even on-topic te komen.. Je hebt je idee geopperd.. prima.. lkaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:56

Dat is on topic, want zeggen dat het zo niet hoort is ook hulp
Maar dat jullie dat niet in zien kan ik niets aan doen.

Een paard met een probleem laat je oplossen door een ervaren ruiter, niet door jonge grietjes
Zo komen zijn er wel meer paarden in de worst gekomen.
En ja, dan raak ik op dreef, want door onkunde een paard verpesten vind ik erg, heeeel erg
En dat komt omdat ik er op een handelstal te veel van heb gezien, dan raakt je dat in je hart Verdrietig

En vanaf een beelscherm kun je veel beoordelen, ook hier.
En ik kraak niets af, ik zeg alleen dat het zo nooit beterder zal gaan met die pony, vind jij dat niet zielig dan voor die pony?
Nou ik wel.

Maar idd, ga me er wel buiten houden, want jullie weten het allemaal beter, daarom loopt de pony ook zo goed en is hij ook zo braaf...
En is de kundigheid van de manegehouder ook zo goed, duidelijk te zien aan de reaktie van de pony

doei doei, veel plezier nog met dat beestje Doei, doei

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 13:25

Citaat:
Zeg runningkawa, je bent wel erg op dreef he? De ts vraagt idd om ideeen, meer niet.

Jij komt met het verhaal dat de amazone te jong is, dat een klant informatie moet winnen, dat de manegehoudster haar vak niet verstaat..

En dat weet jij allemaal vanaf een beeldscherm?
Bovendien kraak jij iedereen af, en jij weet het beter?

Het wordt tijd eens even on-topic te komen.. Je hebt je idee geopperd.. prima.. lkaar..

Dank je!

Citaat:

Een paard met een probleem laat je oplossen door een ervaren ruiter, niet door jonge grietjes
En ja, dan raak ik op dreef, want door onkunde een paard verpesten vind ik erg, heeeel erg
En dat komt omdat ik er op een handelstal te veel van heb gezien, dan raakt je dat in je hart Verdrietig

En ik kraak niets af, ik zeg alleen dat het zo nooit beterder zal gaan met die pony, vind jij dat niet zielig dan voor die pony?
Nou ik wel.

Maar idd, ga me er wel buiten houden, want jullie weten het allemaal beter, daarom loopt de pony ook zo goed en is hij ook zo braaf...
En is de kundigheid van de manegehouder ook zo goed, duidelijk te zien aan de reaktie van de pony

Nou ik wel.

Plaats Geplaatst: 20 Jul 2006 11:56

Jij denk dat je alles beter weet, misschien moet je daar even mee ophouden, want ik word het nogal zat! Boos!
Misschien idd maar een beter idee om je er buiten te houden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:53

Kawa weet het waarschijnlijk ook nog beter dan jij, dat is het irritante Haha!
Ik heb helaas verder ook geen ideeen behalve een bekwame vaste ruiter erop die gevoel heeft voor timing en het paard tijdig omhoog kan werken.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:50

Als het paard niet bereden wilt worden... Dan toch lekker niet?

Dacht dat de meeste paardenmensne ongedwonheid zo belangrijk vinden.
Dan ga je toch niet net zo lang op een paard inrammen tot het wil lopen?!
Kans is groot dat het dier bij de slacht terrecht komt, gezien niet veel mensen er zin in hebben.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 15:53

Citaat:
Als het paard niet bereden wilt worden... Dan toch lekker niet?

Dacht dat de meeste paardenmensne ongedwonheid zo belangrijk vinden.
Dan ga je toch niet net zo lang op een paard inrammen tot het wil lopen?!
Kans is groot dat het dier bij de slacht terrecht komt, gezien niet veel mensen er zin in hebben.

We kunnen niet allemaal pony's bij ons niks laten doen, wij hebben al een paar oudjes staan. Die lekker bij ons van een pensioen mogen genieten... Omdat we het niet over ons hart kunnen verkrijgen om ze weg te doen, want niemand wil ze toch hebben.
Als deze pony weg moet , zorgen wij ervoor dat ze een goed huisje krijgt! Dat doen we altijd!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:37

Ik vind het goed dat je hulp vraagt via deze weg .
Hoeveel ponys worden er wel niet verpest doordat mensen te trots zijn om aan te geven dat ze het zelf niet meer weten .
En meerdere mensen hebben meerdere ideeen en mischien zit de oplossing er wel bij .
Ik neem aan dat de manege eigenaresse al heel veel geprobeert heeft wat tot dusver nog niet geholpen heeft .
haflingers kunnen behoorlijk eigenwijs zijn ik heber zelf ook een gehad en die hield dus niet van zijn zadel en trok het regelmatig van zijn rug af voordat jij de singel had .
Boos!

echt een oplossing voor dit gedrag weet ik ook niet .
Maar denk dat het het beste is om een echte ervare ruiter erop te zetten die haar helemaal doorkrijgt en ook optijd reageerd als ze weer wil gaan luieren Bloos .
Maar dacht gelezen te hebben dat jullie dit gaan doen .
Ik hoop voor je dat het nog een leuke manege pony kan worden succes ermee Haha!