heel sloom (kijk please)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daniekjuh

Re: heel sloom (kijk please)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:49

KiMsIeJ schreef:
hij was nog slomer zonder die sporen en zweep,,, hij is altijd al zo gweest! en praat niet zo over een paard dat je nie kent!
zo da moest er ff uit
Ps. t is echt de beste insructeur die je kan krijgen!!

[/quote]

dat is mijn juffie al...

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:52

ollysgat schreef:
sten = stem voor jullie het niet wisten maar ik kan niet zo goed typen ben een beetje dialecties

ik denk dat je dislecties bedoelt
geeft niks, kan jij ook niks aan doen

maar inderdaad heel veel overgangen rijden, heeft bij mijn haflinger erg geholpen.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:32

ollysgat schreef:
waar ik egt heel erg de balen in heb en mijn vriendin kimsiej heeft gelijk jullie kunnen van alles zeggen maar nix helpt en tuurlijk moet je mijn paard kennen maar ik denk misschien geven ze goeie tips maar nee bijna alleen commentaar

Wat vind jij dan commentaar???

Ik zie alleen maar tips staan van mensen waar je heel veel aan kunt hebben maar die jij meteen van tafel veegt omdat het niet werkt.Het is maar net hoe je het wil lezen.Maar je moet niet jezelf aangevallen voelen je moet aan je paard denken die kan er ook niets aan doen.Ik ga je verder geen tips meer geven er staan er genoeg goede tussen en ik ga mijn energie niet verder verspillen.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:51

Ben ik het mee eens, succes met je paard in ieder geval en ik hoop dat je op een of andere manier toch snel verbetering verder zult zien. Mocht het worden verbeterd, dan ben ik heel erg benieuwd naar de methode die wel gewerkt heeft..

P.s. ben er geen voorstander van normaal gesproken om je instructrice op jouw paard te laten stappen om je paard te ´proberen´ . Maar is dit voro jouw even geen optie, je instructrice er eens op en kijk dan eens hoe zij het aanpakt en loopt je paard dan wel iest actiever na haar aanpak?!

eleonorav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:36

P.s. ben er geen voorstander van normaal gesproken om je instructrice op jouw paard te laten stappen om je paard te ´proberen´ . Maar is dit voro jouw even geen optie, je instructrice er eens op en kijk dan eens hoe zij het aanpakt en loopt je paard dan wel iest actiever na haar aanpak?![/quote]

Mijn paard is ook liever lui dan moe.Mijn instructrice rijd hem wel eens om hem echt goed los te maken enzo, maar daar heb ik wel baat bij want daarna loopt hij als een tierelier en weet ik hoe hij lopen moet en hoe het dus voelt om op een paard te rijden die alles geeft wat er in zit.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:49

Sommige paarden zijn gewoon van nature lui en hebben nooit zin om te lopen, die moet je op het land laten lopen. Mits je alles al hebt geprobeerd om hem voorwaarts te krijgen?

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:06

volgende week gaat mijn instructice er op en ik ga is bekijken wat er van komt:D

Tenshi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:21

Good Laat je weten hoe het ging?

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 20:53

ja tuurlijk;)

Riannee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:50

Oke leuk Ik ben benieuwd

KiMsIeJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:14

heej tenshi hoe heet jij in het egt??

KiMsIeJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:19

Tenshi schreef:
Ik kan de reacties opzich wel begrijpen hoor.. inderdaad men kent het paard niet maar de manier waarop ollysgat dit neerzet "ik rij dr met enorme sporen en zweep" komt hier niet al te fijn over.....

daar heb je gelijk in ja

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:24

KiMsIeJ schreef:
Tenshi schreef:
Ik kan de reacties opzich wel begrijpen hoor.. inderdaad men kent het paard niet maar de manier waarop ollysgat dit neerzet "ik rij dr met enorme sporen en zweep" komt hier niet al te fijn over.....

daar heb je gelijk in ja

en nog dat alle goede adviezen van tafel worden geschoven omdat ze niet zouden helpen.....
waarom denkt ze dat ze alles goed uitvoert dan? (ze heet toch geen Anky of wel soms? )

Unbreakable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:17

Rijd ontelbaar veel overgangen, van stap naar galop, van draf naar stilstand enz. Ik heb op mijn manege ook zo'n slome pony, die is immers niet helemaal goed ingereden. Ik rijd er nu bijna elke week op en hij wordt steeds sneller. Alle paarden móeten immers van mij altijd in draf en galop...

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:46

ik ben wel benieuw hoe het ging met je intsturtriese

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 10:11

ik zeg toch niet dat ik alles goed doe maar met mijn instructrice (die hielp mij) lukte het ook niet :S maar ik ben zelf ook benieuwd

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:26

Ik denk dat je al meer dan genoeg tips hebt gekregen.
Wissel veel af, rijd veel overgangen etc.
Zorg dat je paard plezier krijgt in het werken.
Mijn paard is ook liever lui dan moe, zogauw ik erop zit is het echter WERKEN.
Als ik na het rijden moe ben, stap ik af en stap aan de hand uit.
Respect heet dat; Als jij op je paard zit ben jij degene die bepaalt wat er gebeurt.
Klinkt hard, maar in de praktijk heeft het mij al goede resultaten opgeleverd.

Staat je paard wel eens op de wei?
Doet veel paarden ook goed.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:35

Idd die sporen en zweep weg doen. Misschien doe je dit helemaal niet, maar denk er wel om dat als je drijft om bijvoorbeeld in draf te gaan, je hem niet tegelijk inhoud. Zoals iedereen al zegt veel afwisselen, bijvoorbeeld buitenritten, wandelingen, longeren of vrij - springen.

KiMsIeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:29

Ze loopt nu al 2 dagen lekker door .
Ik ben echt trots op haar.
ben echt heel erg blij

ollysgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 17:44

KiMsIeJ schreef:
Ze loopt nu al 2 dagen lekker door .
Ik ben echt trots op haar.
ben echt heel erg blij

Had ik moeten zeggen. Maar Kimsiej was net hier
en had zich niet uitgelogt dus ik zat op de hare .
Sorry zit nu weer op mijn eigen had het niet in de gaten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:29

Zijn er mensen die ook een sloom paard hadden maar dat het een medische oorzaak had? Mijn paard heeft periodes van sloom zijn en is dan niet voorwaarts te krijgen, ik heb alles al uit de kast gehaald maar niks werkt. Hij krijgt nu geplette haver maar helaas de batterij blijft leeg,nu met die wind zou je toch denken dat hij wel uit zijn dak zou gaan maar nee hoor. En wat hebben jullie toen gegeven vitamine shot of druppels voor bloedarmoede?

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:04

TS misschien is bloed laten prikken een keertje verstandig, je weet maar nooit. En het is handig om in je onderschrift te zetten dat je dislectisch bent (of hoe je het mag schrijven), dat is dan beter te begrijpen waarom je sommige foutjes maakt.

@ marleen jazeker, iemand bij ons op stal had dit, paard miste stofje in z'n boed o.i.d
En een vitamine shot is zeker geen slecht idee.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:20

Citaat:
En het is handig om in je onderschrift te zetten dat je dislectisch bent (of hoe je het mag schrijven), dat is dan beter te begrijpen waarom je sommige foutjes maakt.

Dislectisch zijn is geen excuus om onleesbaar te schrijven. En of het nou in een onderschrift staat of niet, ik vind dat je een luie donder bent als je niet leesbaar kunt TYPEN. Schrijven daarentegen is weer een ander verhaal. Over wat je typt kun je de spellingscontrole halen. Even Offtopic.

Mooi dat je paard weer wat vlotter is! Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Want daar ben ik wel even nieuwsgierig naar.

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 18:48

ik ging gewoon rijden.
en ze liep door weet niet waarom maar ben er echt heel blij mee. ga nu ook rijden dus.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:34

Is het zo dat je paard eindelijk begnt te reageren op een aanpassing van het voer misschien?!