Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KiWiKo schreef:Nee hoor, ben altijd een leider......... en dat kan iedereen beamen die mij ooit aan het werk heeft gezien. Ik ben een hele vriendelijke, duidelijke leider........ een paard is mijn kammeraad, mijn vriendje en we moeten het SAMEN doen.
Alleen zijn er paarden die geen kamerraad, vriendje willen zijn....... die het ook niet SAMEN willen doen en dan moet je BAAS zijn.
Een paard weegt gemiddeld 600 kilo, de kleinste minishet trekt een volwassen vent over de parkeerplaats heen. Een paard met een kronkel in de kop kan heel makkelijk je dood betekenen. Zowel onder het zadel als aan de hand.
Een onopgevoedde rotbok is levensgevaarlijk....... en dan kan je twee dingen doen, OF zo een onopgevoed geval door het BAAS zijn even weer met alle vier de beentes op de aarde zetten OF af laten maken.
In mijn beleving is ongeveer 2% van de paarden TE gevaarlijk voor mensen, 80 % is gewoonweg veel te lief voor mensen en de overige 18% buitengewoon lastig.

lois_fjordje schreef:mijn paard Fleurtje had ook zo'n tijd dat ze alleen maar stil stond! als ik boos tegen haar ging praten hielp het niet. Dus ging ik lief doen:) met haar gewandeld en gepoetst. Ik zag toen dat ze drukking had!! Waarschijnlijk van het zadel waar ik als eerst mee gereden had! Na een paar weken was het weer goed!;) nu doet ze het afentoe nog maar met geduld kom je ver! TIP: geen tikken geven! een paard raakt daardoor in de war!
Any van grunsven zei: Straf je paard niet als hij ff niet luisterd! een paard denkt dan: oefening niet leuk en straf? Dat doe ik niet meer!
Zanzibar schreef:Mijn paardje stijgert/bokt tijdens het rijden. In stap doet hij dat nooit, maar als ik de hulpen voor galop of draf geeft begint hij stil te staan,bokken en stijgeren. Bij het longeren gedraagt hij zich keurig. We hebben hem na laten kijken door de dierenarts, met zijn gezondheid is dus niets mis . Het kan ook niet door het zadel komen want als ik zonder zadel rij doet hij dat ook.Met buitenrijden is het nog erger. Als je van stal af gaat, wil hij geen pas zetten en gaat stijgeren, todat je hem om laat keren, of eraf valt. Als je eenmaal omkeert is het volle galop naar stal toe. Ik heb alles geprobeert maar niets helpt. Als je afstapt loopt hij gewoon keurig verder. Ik weet echt niet meer wat ik er mee moet doen, iemand misschien wel hetzelfde probleem gehad? iemand een oplossing?
lois_fjordje schreef:wat bedoel je met 2e 3e 4e en 5e?
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=89&t=562581&st=0&sk=t&sd=a
dravergekkie schreef:als jullie zo over paarden denken hou moeten julie ouders je dan wel niet opgevoeg hebben.zoude zeis bij jullie moeten doen o grote mond *klap* Wat niet luisteren *klap Vloeken *klap*
ik denk dat jullie dat nii lang hadden volgehouden dan thuis en neem ook aan dat niemand hier zo opgevoed is...
waarom dan bij dat paard wel??.....
kijk afentoe een tik is best terecht,ook echt geen problemen mee.
maar wie weet wat er in het dier omgaat.....
en heb al meerdere 'moeilijke'paarden mee gemaakt.
en wat je erin slaat , sla je er niet uit.