3 jaarig, niet te veel???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:18

Citaat:
Neeeeeee!! Die 'zwaardere rassen' zoals jij het noemt zijn juist later uitgegroeid.

GEEN ENKEL paard is voor zijn 3e al 'volgroeid' genoeg om erop te zitten of te hangen!

amen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:26

beauty_fan schreef:
heey rosanne!!
neej ze was heel lief op het begin toen martine weg ging, maar een paar weken daar na namen we er gewoon een keertje mee naar de pad doc zodat ze zich zelf uit kon racen, en toen begon ze ook te steigeren enzo:@ t was heel iri!! we hebben er toen duidelijk gemaakt dat het niet mogt (op zachte marnier) en ze heeft het verder nog nooit gedaag, we rijden 3x in de week op maandag dinsdag ne vrijdag, en dan 20/30 min ong.en op vrijdag rijden we een uurtje maandag op dinsdag longeren we dre ok wel eens hoor ipv. rijden!!
gr. sharon
owja en kris 25 mijn instructrice is 23. ze geeft al vanaf haar 15 les dus ze zal het beter weten als jou!ze rijd met 1 paard in de z2 en met 1tje z1 en nu gaat ze starten met ee ander paard in de b! dus ze weet het heust wel, ik weet niet prescies welke diplomas ze heeft maar ze heeft ze wel in ieder geval:P

Beetje vreemd om op je 15de les te geven, volgens mij kan je dan nog helemaal geen diploma hebben? En hoezo zou zij het beter weten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:28

beauty_fan schreef:
owja en kris 25 mijn instructrice is 23. ze geeft al vanaf haar 15 les dus ze zal het beter weten als jou!ze rijd met 1 paard in de z2 en met 1tje z1 en nu gaat ze starten met ee ander paard in de b! dus ze weet het heust wel, ik weet niet prescies welke diplomas ze heeft maar ze heeft ze wel in ieder geval:P

Je kan al 8 jaar lang lesgeven op een GOEDE manier, maar ook 8 jaar lang op een VERKEERDE manier.
Je kan al 8 jaar lang paarden inrijden op een GOEDE manier, maar ook 8 jaar lang paarden inrijden op een VERKEERDE manier.
Je kan een paard in de Z krijgen op de GOEDE manier, maar ook een paard in de Z krijgen op een VERKEERDE manier.

Ofwel: Deze opmerking / Dit argument van jou raakt echt kant noch wal.

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:32

Anneliesdj: Horse_roosje heeft geen paard of pony.
Ze heeft de pony waar het hier om gaat verzorgt als veulen zijnde vanaf toen ze van der moeder af ging tot ongeveer een jaar oud.
Ik ben de zus van horse_roosje en wij staan niet meer op die stal waar de pony inkwestie staat.
Ik hoop dat jullie het een beetje snappen.
Horse_roosje bedoelt alleen maar dat Surpise als veulen nooit gemeen of lelijk deed. En dat ze het zielig vind dat ze al best wel veel gereden word voor haar leeftijd.
Groetjes Miranda.

_Renatee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:15

Afbeelding

Als het ik het goed heb 'uitgezocht' is dit de pony waar het over gaat.. ALS ik het goed heb vind ik het al helemaal afschuwelijk dat jullie er zelfs mee springen! En je kunt pas een diploma (als instructrice zeg maar) behalen op je 16e (of 18e).. Nou ja we kunnen dit wel allemaal gaan zeggen, maar ik denk (weet bijna wel zeker) dat jullie gewoon hard doorgaan met het vernielen van je pony..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:49

beauty_fan schreef:

*proest*
Kris is M(2?)-dressuur en meervoudig Z-springen dus ik zou eerst even nakijken tegen wie je het hebt voor je zulke opmerking maakt. Als er iemand hier op Bokt is die zinnige adviezen geeft, is het Kris wel.

Enne... misschien weet jou instructrice best dat ze fout bezig is maar denkt ze aan de portemonnee?!

Maar enfin, als je je pony de vernieling in wilt rijden - go ahead!

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:12

WildWings schreef:
anneliesdj schreef:
Een zwaarder ras zoals een haflinger of fjord is vaak al voor zijn 3e zo 'volgroeid' dat ik er geen kwaad in zie om op 2,5 jarige leeftijd al eens een zadel op te leggen, te hangen, een rondje stappen terwijl je erop zit en af en toe te longeren. Daar wil ik niet mee zeggen dat zo'n paard voor zijn 3e al 3 uur in de week kan lopen!
Luxere rassen, en zeker kwpn'ers zijn vaak op hun 3e nog zo veulenachtig (iel, hoog op de benen) dat het me niet verantwoord lijkt om daar voor hun 3e al iets mee te doen.

@ Horse_roosje: wat voor ras is je paard/pony en heb je een foto? Ik ben erg benieuwd.

Neeeeeee!! Die 'zwaardere rassen' zoals jij het noemt zijn juist later uitgegroeid.

GEEN ENKEL paard is voor zijn 3e al 'volgroeid' genoeg om erop te zitten of te hangen!

Dus dan zou ik ook verkeerd bezig zijn, want ik ben nu bezig met een friesje die in mei 3 wordt. Ze is al aardig gewend aan zadel en hoofdstel. Ik heb er ook al een aantal keer overheen gehangen.
Ik vind dat je met 2,5 al wel een beetje mag beginnen en natuurlijk is op latere leeftijd altijd beter !!! Maar ik vind dat ik bijvoorbeeld niet fout bezig ben, en het is mijn bedoeling ook niet om er al binnen een maand op te zitten. Ik ga pas echt rijden als ze drie is !!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:13

wemkelover schreef:
Dus dan zou ik ook verkeerd bezig zijn, want ik ben nu bezig met een friesje die in mei 3 wordt. Ze is al aardig gewend aan zadel en hoofdstel. Ik heb er ook al een aantal keer overheen gehangen.
Ik vind dat je met 2,5 al wel een beetje mag beginnen en natuurlijk is op latere leeftijd altijd beter !!! Maar ik vind dat ik bijvoorbeeld niet fout bezig ben, en het is mijn bedoeling ook niet om er al binnen een maand op te zitten. Ik ga pas echt rijden als ze drie is !!

Je bent in mijn ogen ook ontzettend verkeerd bezig, ja Je hoort bij 3 pas te beginnen met zadelmak maken, hangen en DAARNA pas inrijden. Nu kan jij er met 3 al lekker meteen op omdat je eerder begonnen bent, maar het is niet de bedoeling vind ik. Sowieso vind ik dat 4 of 5 een nog betere leeftijd is om een paard in te rijden..

Maarja, waar vind je tegenwoordig nog mensen die dat geduld op kunnen brengen ?

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:18

WildWings schreef:
wemkelover schreef:

Je bent in mijn ogen ook ontzettend verkeerd bezig, ja Je hoort bij 3 pas te beginnen met zadelmak maken, hangen en DAARNA pas inrijden. Nu kan jij er met 3 al lekker meteen op omdat je eerder begonnen bent, maar het is niet de bedoeling vind ik. Sowieso vind ik dat 4 of 5 een nog betere leeftijd is om een paard in te rijden..

Maarja, waar vind je tegenwoordig nog mensen die dat geduld op kunnen brengen ?

Ik heb zat geduld hoor !! Dit is trouwens ook het eerste paardje waarmee ik vroeger ben begonnen, maar ik ga straks ook nog op stage, 2 maanden, en als ik terug ben is het paardje al drie en dan ga ik verder met haar !! Maar er een beetje overheen hangen zie ik geen kwaad in. Er zijn ook genoeg grote stallen die hun paarden al longeren en beleren met 2,5.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:39

wemkelover schreef:
Ik heb zat geduld hoor !! Dit is trouwens ook het eerste paardje waarmee ik vroeger ben begonnen, maar ik ga straks ook nog op stage, 2 maanden, en als ik terug ben is het paardje al drie en dan ga ik verder met haar !! Maar er een beetje overheen hangen zie ik geen kwaad in. Er zijn ook genoeg grote stallen die hun paarden al longeren en beleren met 2,5.

Kennelijk niet, want dan zou je lekker wachten met het inrijden. De opmerking WAS overigens niet tegen jou bedoeld, maar in het algemeen.

En nogmaals, je hoort pas bij 3 te BEGINNEN, niet eerder en dan later het weer oppakken. Waarom kan je dat niet gewoon doen, maar moet het zo vroeg? En ik zie er wel kwaad in, niet alleen geestelijk (je weet tenslotte toch niet hoe het paard het vind; jij niet en ik niet.) maar lichamelijk is het niet goed om een paard te belasten voor een bepaalde leeftijd. Een beetje overheen hangen is ook belasten.

En ja, er zijn genoeg grote stallen die hen paarden beleren met 2,5. Maar dat betekent zeer zeker niet dat het ook goed is, helaas!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:25

Het is maar goed dat ik de afgelopen week op vakantie was

Ik ga zonder Kris haar posts gelezen te hebben zondermeer met Kris mee

_xsharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 17:44

heej ikke100,
dat ik de moeder van de pony whaha maar met het veulen springen we natuurlijk nog niet
gr. sharon

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:45

waarom niet, kan toch best??

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:47

ja, waarom niet

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:51

Denk dat de instructrice het er vast wel mee eens is

_Renatee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:56

heej ikke100,
dat ik de moeder van de pony whaha maar met het veulen springen we natuurlijk nog niet
gr. sharon

Gelukkig maar!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:58

Urielle schreef:
beauty_fan schreef:

*proest*
Kris is M(2?)-dressuur en meervoudig Z-springen dus ik zou eerst even nakijken tegen wie je het hebt voor je zulke opmerking maakt. Als er iemand hier op Bokt is die zinnige adviezen geeft, is het Kris wel.

Enne... misschien weet jou instructrice best dat ze fout bezig is maar denkt ze aan de portemonnee?!

Maar enfin, als je je pony de vernieling in wilt rijden - go ahead!

Dank U, had het zelf niet beter kunnen verwoorden

Hey Kim, fijn dat je terug bent en me volledig vertrouwd in mijn posts

Citaat:

Ik ben erg blij dat je zelf ook in ziet dat het nog een VEULEN is!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:01

hihi denk zomaar dat we ontzettend op een lijn zitten met deze

en ik heb net het hele topic gelezen............ en YEP

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:09

Even heel erg off-topic dan maar.
Urielle, ik vind hem zo mooi, dat het mijn nieuwe onderschrift is geworden

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:20

Haal dan wel even die major typfout eruit. Het moet opmerkingEN zijn.

MiRaHtJeUh

Re: 3 jaarig, niet te veel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:29

Hooj,

2 jaar is wel wat jong om met een paard te beginnen. Het beste is dat je begint met met haar te laten wennen aan een bit, en haar te longeren. Rond 3 jaar kan je beginnen met het zadel en met het hangen op de rug. De kans bestaat dat ze rugproblemen krijgen wanneer je te vroeg begint.

Groetjes XXX

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:16

signorita schreef:
Citaat:

Gelukkig rijd ik geen 'zwaardere' rassen in dus dat scheelt, en mochten jullie denken dat ik er bij allemaal al op klim op de dag dat ze 3 worden dan heb je het mis. Heb op het moment een D pony van bijna 5 staan en die is nu bijna een jaar onder het zadel, vanaf zijn 4e dus. Heb ook een arabier van 5 en daar heb ik alleen nog maar op gezeten, laat staan gereden.
Weet wel dat Friezen vaak een zwakke/weke rug hebben en daarom is het beter om te wachten met inrijden tot ze 4/5 zijn zodat de rug de kans krijgt om eerst 'uit te harden'. Hoe vaak zie je geen Friezen staan met een doorgezakte rug? Ik in ieder geval te vaak, bijna iedere 'oudere' Fries die ik heb gezien had een doorgezakte rug, zonde.
Let wel, ik wil hier niemand mee aanvallen .

Beetje off-topic dit allemaal dus laten we het weer lekker over de pony van Horse-roosje gaan hebben.

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:42

Anneliesdj Het is niet de pony van Horse_roosje.
Waar haal je vandaan dat het de pony van Horse_roosje is???
Ze heeft de pony waar het hier overgaat alleen verzorgd toen ze van der moeder afging totdat ze een jaar oud was.
Nu verzorgd ze de pony niet meer want wij staan niet meer op die stal!!!!
Het is de verzorgpony van Beauty_fan en NIET van Horse_roosje.
Horse_roosje zei alleen dit:
hey
ik heb surprise iets meer dan 1jaar verzorgd en tegen mij deed ze nooit iets verkeerd of vervelend
en ze is nog niet eens 3 dat word ze in april pas
en ik vind het ook zielig om dan al 3/4 x in de week te gaan rijden
maarja doeidoei -xx- rosanne.

Hier kan ik niet uit opmaken dat de pony van haar is.
Dus voor de laatste keer het is de verzorgpony van Beauty_fan!!!!!

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:11

anneliesdj

ik heb geen pony hoor!!!!

groeten rosanne

horse_roosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:13

ow sorry hij moest op mijn naam

maar anneliesdj ik heb geen pony oke???

groeten rosanne