Citaat:Neeeeeee!! Die 'zwaardere rassen' zoals jij het noemt zijn juist later uitgegroeid.
GEEN ENKEL paard is voor zijn 3e al 'volgroeid' genoeg om erop te zitten of te hangen!
amen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Neeeeeee!! Die 'zwaardere rassen' zoals jij het noemt zijn juist later uitgegroeid.
GEEN ENKEL paard is voor zijn 3e al 'volgroeid' genoeg om erop te zitten of te hangen!
beauty_fan schreef:heey rosanne!!
neej ze was heel lief op het begin toen martine weg ging, maar een paar weken daar na namen we er gewoon een keertje mee naar de pad doc zodat ze zich zelf uit kon racen, en toen begon ze ook te steigeren enzo:@ t was heel iri!! we hebben er toen duidelijk gemaakt dat het niet mogt (op zachte marnier) en ze heeft het verder nog nooit gedaag, we rijden 3x in de week op maandag dinsdag ne vrijdag, en dan 20/30 min ong.en op vrijdag rijden we een uurtje maandag op dinsdag longeren we dre ok wel eens hoor ipv. rijden!!
gr. sharon
owja en kris 25 mijn instructrice is 23. ze geeft al vanaf haar 15 les dus ze zal het beter weten als jou!ze rijd met 1 paard in de z2 en met 1tje z1 en nu gaat ze starten met ee ander paard in de b! dus ze weet het heust wel, ik weet niet prescies welke diplomas ze heeft maar ze heeft ze wel in ieder geval:P
beauty_fan schreef:owja en kris 25 mijn instructrice is 23. ze geeft al vanaf haar 15 les dus ze zal het beter weten als jou!ze rijd met 1 paard in de z2 en met 1tje z1 en nu gaat ze starten met ee ander paard in de b! dus ze weet het heust wel, ik weet niet prescies welke diplomas ze heeft maar ze heeft ze wel in ieder geval:P
beauty_fan schreef:owja en kris 25 mijn instructrice is 23. ze geeft al vanaf haar 15 les dus ze zal het beter weten als jou!ze rijd met 1 paard in de z2 en met 1tje z1 en nu gaat ze starten met ee ander paard in de b! dus ze weet het heust wel, ik weet niet prescies welke diplomas ze heeft maar ze heeft ze wel in ieder geval:P
WildWings schreef:anneliesdj schreef:Een zwaarder ras zoals een haflinger of fjord is vaak al voor zijn 3e zo 'volgroeid' dat ik er geen kwaad in zie om op 2,5 jarige leeftijd al eens een zadel op te leggen, te hangen, een rondje stappen terwijl je erop zit en af en toe te longeren. Daar wil ik niet mee zeggen dat zo'n paard voor zijn 3e al 3 uur in de week kan lopen!
Luxere rassen, en zeker kwpn'ers zijn vaak op hun 3e nog zo veulenachtig (iel, hoog op de benen) dat het me niet verantwoord lijkt om daar voor hun 3e al iets mee te doen.
@ Horse_roosje: wat voor ras is je paard/pony en heb je een foto? Ik ben erg benieuwd.
Neeeeeee!! Die 'zwaardere rassen' zoals jij het noemt zijn juist later uitgegroeid.
wemkelover schreef:Dus dan zou ik ook verkeerd bezig zijn, want ik ben nu bezig met een friesje die in mei 3 wordt. Ze is al aardig gewend aan zadel en hoofdstel. Ik heb er ook al een aantal keer overheen gehangen.
Ik vind dat je met 2,5 al wel een beetje mag beginnen en natuurlijk is op latere leeftijd altijd beter !!! Maar ik vind dat ik bijvoorbeeld niet fout bezig ben, en het is mijn bedoeling ook niet om er al binnen een maand op te zitten. Ik ga pas echt rijden als ze drie is !!
Je hoort bij 3 pas te beginnen met zadelmak maken, hangen en DAARNA pas inrijden. Nu kan jij er met 3 al lekker meteen op omdat je eerder begonnen bent, maar het is niet de bedoeling vind ik. Sowieso vind ik dat 4 of 5 een nog betere leeftijd is om een paard in te rijden..
? WildWings schreef:wemkelover schreef:Dus dan zou ik ook verkeerd bezig zijn, want ik ben nu bezig met een friesje die in mei 3 wordt. Ze is al aardig gewend aan zadel en hoofdstel. Ik heb er ook al een aantal keer overheen gehangen.
Ik vind dat je met 2,5 al wel een beetje mag beginnen en natuurlijk is op latere leeftijd altijd beter !!! Maar ik vind dat ik bijvoorbeeld niet fout bezig ben, en het is mijn bedoeling ook niet om er al binnen een maand op te zitten. Ik ga pas echt rijden als ze drie is !!
Je bent in mijn ogen ook ontzettend verkeerd bezig, jaJe hoort bij 3 pas te beginnen met zadelmak maken, hangen en DAARNA pas inrijden. Nu kan jij er met 3 al lekker meteen op omdat je eerder begonnen bent, maar het is niet de bedoeling vind ik. Sowieso vind ik dat 4 of 5 een nog betere leeftijd is om een paard in te rijden..
Maarja, waar vind je tegenwoordig nog mensen die dat geduld op kunnen brengen?
wemkelover schreef:Ik heb zat geduld hoor !! Dit is trouwens ook het eerste paardje waarmee ik vroeger ben begonnen, maar ik ga straks ook nog op stage, 2 maanden, en als ik terug ben is het paardje al drie en dan ga ik verder met haar !! Maar er een beetje overheen hangen zie ik geen kwaad in. Er zijn ook genoeg grote stallen die hun paarden al longeren en beleren met 2,5.
Urielle schreef:beauty_fan schreef:owja en kris 25 mijn instructrice is 23. ze geeft al vanaf haar 15 les dus ze zal het beter weten als jou!ze rijd met 1 paard in de z2 en met 1tje z1 en nu gaat ze starten met ee ander paard in de b! dus ze weet het heust wel, ik weet niet prescies welke diplomas ze heeft maar ze heeft ze wel in ieder geval:P
*proest*
Kris is M(2?)-dressuur en meervoudig Z-springen dus ik zou eerst even nakijken tegen wie je het hebt voor je zulke opmerking maakt. Als er iemand hier op Bokt is die zinnige adviezen geeft, is het Kris wel.
Enne... misschien weet jou instructrice best dat ze fout bezig is maar denkt ze aan de portemonnee?!
Maar enfin, als je je pony de vernieling in wilt rijden - go ahead!

Citaat:dat ik de moeder van de pony whaha maar met het veulen springen we natuurlijk nog niet

Het moet opmerkingEN zijn.
signorita schreef:Citaat:Neeeeeee!! Die 'zwaardere rassen' zoals jij het noemt zijn juist later uitgegroeid.
.