sterk paard niet te houden wie weet raad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:27

ik ben het helemaal met monsera eens! en ook met de rest.

alle tips die ik je wil geven zijn al genoemd, dus ik ga het, op 2 dingen na, niet nog een keer herhalen.

een paard dat niet goed is ingereden, moet je opnieuw inrijden. dat inrijden laat je doen door iemand die goed kan rijden, die dus les heeft gehad.

ik heb zelf heel weinig verstand van zadels, maar zag direct dat dat zadel niet goed lag. las later dat anderen dat ook zagen, voor mij een teken dat het echt zo is. er zijn zoveel mensen zijn die zeggen dat dat zadel niet goed ligt, dat zeggen ze echt niet voor de grap, of om jou te pesten ofzo hoor! wanneer is het zadel voor het laatst gecontroleerd?

en als ik heeel heeeel eerlijk ben: als ik alles zo lees, ben je dat paard flink aan het verkloten. en ik hoop dat die boer dat op tijd door heeft. en je zal het vast niet leuk vinden dat ik dat zo zeg, maar dat kan me eigelijk weinig schelen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:40

welnee meiske weet zo goed wat ze aan het doen is dat zij geen les nodig heeft..........

Verspilde energie

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 23:39

SLOTJE GRAAG!!!

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:43

tips vragen is ze ook gebruiken zo niet dan hoeft ze ook niets te vragen.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:30

waarom wil je er nu een slotje ophebben? is het probleem al opgelost?

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 17:57

ja is opgelost

mariettek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:24

Nog een tip (als je ze ondertussen nog niet compleet zat bent ) : Als je paard er in een gigantisch tempo vandoor vliegt, en je probeert haar om te trekken; gebruik daarvoor je buitenteugel. Hierdoor raakt je paard niet uit balans en zal hij makkelijker op een (kleine) volte komen. Veel succes, en probeer toch nog eens de voorgaande tips door te lezen.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:56

nou fijn dat je het zo snel hebt kunnen oplossen!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:12

Misschien kun je ons nu tips geven?
Ik heb nl. nog steeds les nodig, en rijd dus niet voor mijn plezier

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 14:08

Ik heb op een ander forum wel goede tips gekregen dus jah ik weet zo niet zoor welke het geholpen heeft.
ik rijd haar nu met trens en ze heeft geen drang om me weg te lopen.
dus probleem is opgelost.

Slotje graag.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:36

Wat voor tips anders dan hier genoemd heb je dan gekregen? Ik ben er serieus benieuwd naar

Plaats anders een link naar het andere forum, dan hoef je niet alles over te typen.

Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:47

Ik ben er ook benieuwd naar!

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:57

Zo, dat moeten supertips geweest zijn . Ik ben er erg benieuwd naar. Kun je anders niet gewoon de link hier neer zetten

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:04

Ik ben ook al maandenlang bezig een paardje dat erg voorwaarts is en nog slecht stuurbaar dmv zit te rijden. Ik boek nu wel vooruitgang, maar ben er nog lang niet..

Ben benieuwd naar de aanpak die bij jouw helpt om binnen korte tijd dit compleet op te lossen.. Ook benieuwd naar die link dus, ipv een slotje waarbij niemand meer wat van je oplossing kan leren zie ik wel nut in het plaatsen van die link door je ..

suziehj

Re: sterk paard niet te houden wie weet raad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:41

dat zadel ligt idd echt niet goed je kan hoog of laag springen maar t ligt voor geen meter tenzij je op z'n hals wilt gaan rijden dan ligt ie prachtig. maar hoe heb je zo snel je probleem op kunnen lossen, terwijl je al 8 jaar geen les hebt ik wil tips

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 14:41

wie zegt dat ik 8 jaar geen les heb?!?
ik heb vorig jaar nog les gehad elke maandag als je het weten wilt maar je weet het jah zo goed.
Maar dat ik af en toe ook les hen op een manege (gisteren nog) maakt niet uit want dat helpt niet bij mijn (ex)probleem.

Nou ja en na al dat afgezeik en dingen waar ik totaal niks aan had zou ik jullie wél moeten helpen nou lekker is dat.
(Ik ben een beetje kwaad over als dat gezeur over lessen terwijl ik duidelijk had gezecht dat ik géén lessen ging volgen met geerty!)

Dus ik wil wel graag een slotje en geen gezeur meer!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:56

Je mag me ook pb-en hoe je het hebt opgelost, want eerlijk waar. Als iemand een goed advies hiervoor heeft sta ik daarvoor open.

Maar ondanks het feit dat je hebt besloten geen lessen te gaan volgen met dit paard.. Denk je nu zelf écht dat er een betere/ snellere oplossing is dan les nemen?!

Ondanks dat het voor jouw niet aan de orde is naar je eigen zeggen, blijkt toch dat dit het allerbeste advies was voor je (ondanks dat dat niet was wat je wilde horen.. .

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:40

ja je mag mij ook pb-en, ik ben ook erg benieuwd. daar leer ik alleen maar van. of toch de link van dat forum. als je een slotje wilt kan je beter even temmen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:48

ik zat nog even in de link te kijken die je in je eerste post gaf. ik vind het een erg mooi paard! ik zag op een foto dat ze daar wel een gewoon bit in had, een trens ofzo? rijdt je haar nu nog op dat andere bit, of kan ze weer op een trens?

ik weet dat je niets wilt horen over je zadel, maar ik kwam ook deze foto tegen:
Afbeelding
ik heb het idee dat de ruiter hier op de nek van het paard zit edit: ik zie net dat de grote foto hier niet wil, maar die staat ook wel in je link.
ben jij dat trouwens die er op zit?

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 22:32

ik zit hier er inderdaat op en jah met een trens ik stond daar even omdat ze wou bokken en dan gaaf ik haar de ruimte.

Ik heb nu al meerdere mensen gevraagd naar het zadel of het wel echt goed ligt (mensen die echte paarden kennis hebben) ze zeggen dan het zadel wel ver naar voren ligt maar dat ze er geen hinder van heeft en goed aansluit.

Dus jah ik weet nou ook niet wie ik moet geloven jullie die kijken naar een foto of mensen die haar van alle kanten kan bekijken?

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:42

mensen met paarden verstand hebben niet altijd verstand van zadels. ik weet dat je er zat van bent, maar wil je toch echt als advies meegeven om er nog eens naar te laten kijken. ik weet niet waar je woont? want dit zadel ligt echt niet goed. als je alleen al naar de plaats van de singel kijkt, dat zit gewoon niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:47

Afbeelding

Wáár sluit dit zadel goed aan? Daarbij ligt het zadel naar achteren gekanteld, te zien aan de beugelriemen. Maw. het pást gewoon niet.

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 23:13

maakt niet uit het ligt er op en daar moeten jullie het mee doen! Geen gezeur meer over dat zadel!!!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:53

Vraag nooit de mening van bekenden, ze zullen je altijd proberen te sparen en maar weinig zullen je ongezouten zeggen dat dit zadel bagger ligt.

Het feit dat ze zeggen dat dit zadel wel iets te ver naar voren ligt maar wel goed ligt spreekt elkaar al tegen, een zadel kan NOOIT goed liggen en tegelijk te ver naar voren.

Maar ok, zeg niets meer ovet het zadel, het is je eigen paard dus je moet het helemaal zelf weten.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 08:40

Citaat:
ik ga niet betalen aan iemand anders paarden?!?! Het zijn de paarden van een boer alleen ben ik er baas over en beslis wat er mee gebeurt en wie er wanneer er op rijd enz enz.

Ze zijn dus van de boer

en hij betaalkd de paarden verzekering en het voer en hij heeft zelf weide om alle paarden te leren enzo heeft hij ons. en om nou elk paard naar les te sturen kan echt niet uit hij is melkvee houder! (sorry als het schreeuwerig over komt is niet de bedoeling)

Het is haar verzorgpaard, het paard is van een boer die het schijnbaar niets uitmaakt wat er op zijn paard ligt en wie er op rond hobbelt...

Ik vind het jammer dat je de gegeven adviezen zo in de wind slaat, het paard is nu de dupe van jouw starre & kortzichtige houding.