Srtha schreef:Hoo0ii:D
Nou ik heb een tinker pony met een dikke hengsten nekjeMaar ik zou graag willen dat hij aan de teugel gaat lopen. Maar hoe doe je dat ik zelf zou denken met elastiekje rijden.
Maar iemand die mijn pony af en toe rijd zegt dat het bij hem niets uithaalt
omdat hij zo een klein en dik nekje heeft
Maar als ik hem met een pesoateugel longeer dan loopt hij wel netjes naar beneden in draf en waarom zou het dan niet met een elastiekje kunnen en iemand er op..? Mischien dat ik helemaal fout zit maarja
Die gene die mijn pony ook wel eens rijd zegt ook dat je de elastiek dan heel erg strak moet doen voor dat hij nagevelijk gaat lopen en dat dat zielig is. Wat moet ik doen gewoon met elastiek gaan rijden en dan wat strakker ofzo.. of gewoon me erbij neerleggen dat me pony niet aan de teugel kan lopen..
zoals ik dit nu lees snappen jullie niet echt hoe het werkt. de één zegt dat de elastiek niet werkt, de ander wil het te strak doen. weet je wat ik zeg? doe het helemaal niet om. dan verpest je je paardje er ook nie tmee.
inderdaad, wanneer een paard een korte dikke hals heeft, is het in de meeste gevallen moeilijker om hem netjes nageeflijk te krijgen. Moeilijk zei ik, niet onmogelijk. Doe dit alsjeblieft met goede instructie. wat je wel vast kan doen is je pony leren je hand te volgen, dus wanneer je je teugels laat vieren hij ook gaat halstrekken. rijd maar veel voltes met stelling en schijnovergangen om de achterhand er beter onder te krijgen en hem wat soepeler te laten worden. verder kan je beter een ervaren iemand om hulp vragen. als ik je alles ga uitleggen gaat het misschien verkeerd. maar alsjeblieft geen elastiek, dat is gewoon zielig voor je pony, oke? succes ermee, misschien hebben er nog meer tips.
Maar ik zou graag willen dat hij aan de teugel gaat lopen. Maar hoe doe je dat ik zelf zou denken met elastiekje rijden.
Maar iemand die mijn pony af en toe rijd zegt dat het bij hem niets uithaalt
omdat hij zo een klein en dik nekje heeft 

)
)
maar misschien kan ik hier nog tips krijgen
xxx sanne