Sizz schreef:Dus jullie zijn van mening dat paarden voor hun 5de jaar niet intensief getraint mogen worden?
hoe zi dat dan met alle springpaarden. Met 4 jaar mag je springen op wedstrijden, bij de paarden zelfs vanaf 1 november als het paard 3 is.
Nee dat is niet mijn mening. Mijn merrie is drachtig geweest anders had ze echt al wel eerder een concoursje gezien. Maar wat versta je onder intensieve training??
Wat sliertje zegt is voor een 3,5/4 jarige een intensieve training maar voor een 6 jarige een eitje.
Ik ben er wel op tegen om voor het 6e levensjaar je paard dagelijkse training te geven. voor die tijd 3 keer in de week trainen. en dan denk ik aan een 20 minuten voor een 3,5 jarige en 45 min voor een bijna 6 jarige. En de rest van de dagen pak je een buitenritje of ga eens springen met het dier (niet huizenhoog) ga een keer naar ander terrein om te trainen.
Zo'n dier heeft nog genoeg andere dingen te leren.
Bijvoorbeeld heeft mijn merrie ontzettend veel moeite met stilstaan onder het poetsen. Dan drukt ze me soms plat tegen de muur. Ik ben nu rustig met haar bezig om dat af te lerem dat kan met de harde hand maar dat doe ik niet en dus duurt het wat langer.
GA wekelijks met de trailer weg zodat ze mooi trailer mak worden. Handig op concours.
O ik kan nog genoeg verzinnen hoor als je niks weet behalve trainen met je jonge paard