Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jolliegirl schreef:ben het er aan de ene kant wel mee eens, aan de andere kant niet...
hoe longeer jij dan? ook met ene hulpteugel neem ik aan,anders heb je er niet heel veel aan.. oziezo een paard loopt van natuure op de voorhand, en word met rijden al op de achterhand gebracht...
dan ook nog hulpteugels erbij.. wanneer zullen ze vol met ijzer komen te zitten... er word steeds meer opgepropt met die beesten
zeker nu ik stage heb ik zie gewoon zulke erge dingen gebeuren laatste tijd...mijn mening over slofteugels zijn TOTAAL veranderd!!
NovaLee schreef:Niet goed kunnen rijden is misschien erg groot, misschien kun je beter zeggen, mensen die met hulpteugels rijde hebben geen goede begeleiding. Ik denk dat er veel mensen ervan overtuigd zijn dat een slof beter is, of het gaat om het plaatje of het paard laten we maar even terzijde.
KiWiKo schreef:OOK de foto's in mijn profiel???
alano schreef:KiWiKo schreef:OOK de foto's in mijn profiel???
waarom zou je met slof rijden? alleen omdat je anders je paard niet aan de teugel krijgt???
alano schreef:dus mijn meining: als je met hulpteugels rijd dan kan je niet goed rijden.
Tis bij mij puur een psygische kwestie........ KiWiKo schreef:Alano......... omdat ik een hele grote bek heb maar op het paard zelf niet zo zeker kan zijn. Door er een slof aan te hangen heb ik tussen mijn oren meer zekerheid. De slof hangt er dus niet aan om een paard in een of andere houding te krijgen maar gewoon omdat ik als ruiter dan duidelijker durf te zijn naar het paard toeTis bij mij puur een psygische kwestie........
alano schreef:@Irisamaire dat is dan toch MIJN mening. als mensen goed rijden hebben ze geen hulpteugels nodig.
ik bedoel ook het zelfde maar ik kan er nog wel eens boos over worden over het gebruik tegenover het paard.....(dan komt het de 1ste keer er dus wat harder uit
)
ik rij over het algemeen alleen maar paarden voor andere mensen omdat ze er OF zelf niet meer op durven OF dat de paarden net zadelmak zijn OF trek de scala aan mogelijkheden maar openKiWiKo schreef:Alano......... omdat ik een hele grote bek heb maar op het paard zelf niet zo zeker kan zijn. Door er een slof aan te hangen heb ik tussen mijn oren meer zekerheid. De slof hangt er dus niet aan om een paard in een of andere houding te krijgen maar gewoon omdat ik als ruiter dan duidelijker durf te zijn naar het paard toeTis bij mij puur een psygische kwestie........
)Irisamaire schreef:KiWiKo schreef:Alano......... omdat ik een hele grote bek heb maar op het paard zelf niet zo zeker kan zijn. Door er een slof aan te hangen heb ik tussen mijn oren meer zekerheid. De slof hangt er dus niet aan om een paard in een of andere houding te krijgen maar gewoon omdat ik als ruiter dan duidelijker durf te zijn naar het paard toeTis bij mij puur een psygische kwestie........
Wat eerlijk dat je dat toegeeft! Een goede ruiter vind ik ook iemand die zijn eigen onkunde/fouten/onzekerheden erkent en toegeeft.![]()
Daar kunnen sommigen nog wat van leren. (bijvoorbeeld die mensen die áltijd en elke les met de instructeur in discussie moeten gaan en nooit eens toegeven dat het aan hunzelf ligt i.p.v het paard, iedereen kent ze wel)
@t Alano: