Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Astragirl schreef:Ga zeker je site eens bekijken! Ik begrijp dat het zadel enorm van belang is om een paard ontspannen te doen lopen. Ik ben trouwens al aant uitkijken om een een nieuw zadel te kopen![]()
superwoman; ik snap helemaal dat veel hier denken en zeggen, en aan sommige commentaren heb ik veel info , andere niet. Mensen kunnen nu éénmaal niet zien wat jij voelt en ziet in het echt. Ondertussen heeft ze een kuur gehad om soepeler te worden en een hele acupunctuur sessie achter de rug, en ondertussen is ze al veel losser geworden
en absoluut niet meer zo onregelmatig zoals op het filmpje.
Ik zit nu in het laag en rond stadium dat goed gaat, en had gewoon nood aan een paar tips om haar nog soepeler te kunnen laten lopen. Waarom al die heisa, pffff
heb de site bekeken en herken eigenlijk veel van de opgenoemde problemen, zal eens verder kijken!
Astragirl schreef:Een draver buigt minder af van nature dan jullie dressuurpaardjes of friezen, ik nodig iedereen eens uit...
Wel verbinding houden, maar zorg dat ze niet kan hangen en sprinten. Krijgt ze die neiging dan eerst been dan hand. Ontspant zij dan gelijk ontspannen en haar er in laten zakken (nageven). Het kost even wat tijd maar het helpt echt Astragirl schreef:Als ik mijn hand naar voren breng, volgt ze mijn hand naar beneden tot ze met haar neus over de grond loopt. Dat doet ze goed.
monsera schreef:Echt wel ziet er prachtig uit klomp.
dank je
Irisamaire schreef:He ik zie dit topic nu pas! Mijn bijrijdpaard heeft dit ook. Precies zo'n houding als op de foto van jou en je paard. Hij stapt ruim over, buigt mooi en valt niet over buitenschouder weg, e.d maar die hals blijft zo stug en hij leunt vaak op mijn hand, heel vervelend om tlekens weer daar mee bezig te moeten! Ik ga even de commentaren lezen!
Irisamaire schreef:Nee hoor, ik weet precies waarom ie hangt, hij houdt namelijk het bit vast aan 1 kant en daar leunt hij op. Ik heb dit bijrijdpaard nu ongeveer 3 maanden en het schijnt dat hij al 6 jaar het bit vasthoudt op links. Krijg dat er maar eens uit na 6 jaar! Dus loslaten en voorwaarts rijden is inderdaad de enige manier.
Ik heb het idee dat dit paard uit dit topic ook hangt en vooral veel steun zoekt bij de hand van de ruiter. Mijn bijrijdpaard heeft precies dezelfde hoofdhouding ómdat hij hangt. Als ik eruit krijg dat hij mijn hand niet meer als steun gebruikt kunnen we eindelijk verder. Maar dat is nog wel veel oefenen!