Huertecilla schreef:wjerdo schreef:Maar goed dit is mijn mening, ...
Wat aangeeft dat je het inderdaad niet begrépen hebt en je huiswerk moet doen.
Hint: de ruggewervels kunnen gewoon niet tegen het erop gaan zitten en als deze nog niet uitgegroeid zijn ontstaat de schade vele malen sneller; een zekerheid.
Het geestelijke aspect geldt altijd en heeft Kikkuli 1345 BC al in klei gegrifd.
Ik heb boven al gezegd dat ik WEET dat een paard pas rond zijn 6de is uitgegroeid.. Geloof me mensen er is hier niemand die wacht tot zijn paard 6 is!..
Daarbij is mijn mening in die 17 jaar dat ik paarden heb ook bij getrokkenj over inrijden. Ik was er een voorstander van om met 2.5 jaar er echt al op te zitten en rustig aan te gaan rijden..
maar mijn punt... Een paard met 3.5 die een paar x per week op rechte stukken geen ruiter kan dragen in een stapje drafje en/of galopje.. Die kan je beter ook niet op de wei zetten.. Stel je voor dat er een ander paard boven op hem springt... hij zou maar eens door zijn rug zakken....
M.a.w, je zet natuurlijk op een 3,.5 jarige geen persoon die 90 kilo weegt op zijn rug, maar 55 kilo vind ik een ander verhaal... Denk dat een andere 3 jarige van 500 kilo meer kwaad kan dan ik met mijn 53 kilo :S....Dat het niet goed is, dat is duidelijk, dat het veel kwaad kan.. Daar ben ik nog niet over uit.. En daarmee bedoel ik, dat ik dus verder nooit problemen met te vroeg versleten paarden heb gehad. Ik doe mijn huiswerk goed, daar hoef je je geen zorgen om te maken

Het zijn individuen, net als mensen, en je moet per paard bekijken wat hij lichamelijk én geestelijk aan kan.
want gewoon eigenwijs als