vind jij jezelf goed rijden en waarom of waarom niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Re: vindt jij jezelf goed rijden en waarom of waarom niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:41

Dit was ik vroeger (6 jaar geleden), helaas een stand foto maar de enige die ik digitaal heb.
Afbeelding

Nu rij ik zo:
Afbeelding
Jullie snappen natuurlijk wel dat ik de beste foto eruit gezocht heb Maar ik zit dus voorover, en beweeg ik met mijn rechterhand. Maar dat zie je dus niet op een foto.

lOttiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:28

Hollybolly,,

de vOrige keer had je mij heel erg goed geholpen.
Maar als je hier zegt van, binnen 2 jaar aan de teugel.
Sorry maar dan is dat niet echt van talent talent.
Als je een SUPER SUPEr moeilijke pony had vind ik het echt
heel erg knap, dan neem ik mijn woorden terug.
Maar zelf heb ik een b-pony zo'n eigenwijze in een half jaar nageeflijk en aan de teugel.

En er is nog zóóóveel te verbeteren vind ik.

Sorry hollybolly, maar dit vind ik

x lOttjJ

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:31

Ik rij gewoon, ja niet goed maar ook niet slecht..
Ik kan blijve zitten zeg ik altijd
Hahaha
Maar doordat ik 5 jaar gelede me eigen pony heb gehad heb ik veel meer geleerd dan op een manege!

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:44

mini_bienie schreef:
Nee, ik vind van mezelf dat ik absoluut niet goed kan rijden. Ik heb altijd redelijk goed gereden, was M2 met mijn paardje, maar ja, paardje ging dood, Mini_bienie stopte met rijden. Nu, 3 jaar later, ben ik weer begonnen met rijden, maar het gaat niet, het wil me gewoon niet meer lukken. Tuurlijk, rustig aan beginnen, maar ik kan het niet, ik wil NU weer kunnen wat ik toen kon, en dat lukt me niet meer. Soms denk ik er zelfs over om maar gewoon niet meer te gaan dressuuren

Dat gevoel komt me wel bekend voor, ik had ook een aantal jaren niet gereden, en ondanks dat je nog steeds wel kunt paardrijden na zo'n break ben je de fijne kneepjes toch wel kwijt...langzaam aan begin ik weer wat vooruit te gaan, maar ik zou zoooo graag willen dat ik weer net zo mooi kon zitten als vroeger....
Maar ook toen vond ik het nooit genoeg hoor, je bent nooit uitgeleerd als het om paardrijden gaat...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:48

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:19

lOttiiee schreef:
Hollybolly,,

de vOrige keer had je mij heel erg goed geholpen.
Maar als je hier zegt van, binnen 2 jaar aan de teugel.
Sorry maar dan is dat niet echt van talent talent.
Als je een SUPER SUPEr moeilijke pony had vind ik het echt
heel erg knap, dan neem ik mijn woorden terug.
Maar zelf heb ik een b-pony zo'n eigenwijze in een half jaar nageeflijk en aan de teugel.

En er is nog zóóóveel te verbeteren vind ik.

Sorry hollybolly, maar dit vind ik

x lOttjJ

ik snap jou wel, en ik vond het zelf ook veel te lang, maar mijn merrie was in t begin haar vertrouwen kwijt, omdat degene die haar hiervoor verzorgde nog al ruw met haar was. nageeflijk worden ze enkel als het paard contact DURFT te zoeken... ze was heel schrikkerig en omdat er nogal hackneybloed in zit houd ze haar hoofd liever opgeheven. dus na een jaar had ze eindelijk door wat aan de teugel was en kon ze het ook wel, maar ze bleef niet constant aan de teugel lopen, dus dat is ook niet de bedoeling, en na nog een jaar veel trainen met zachte hand, loopt ze eindelijk goed nageeflijk. Ik heb een paar keer priveles genomen, toen zei mijn instructrice: sommige paarden doen t al na een paar maanden, andere doen er gewoon wat langer over... maar als iemand het karakter en de geschiedenis niet kent van mijn merrie, kan ik jou reactie heel goed begrijpen hoor

lOttiiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:22

HollybOlly,
Je hebt helemaal gelijk
ik zat er volkomen naast.
Hier leer ik ook van dat ik niet te
snel conclusies moet trekken.
DankJe..
xxJ..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:26

geef niks hoor, ik zou ook zo gereageerd hebben meestal gaat iedereen er vanuit dat het een 'normaal' paard zal zijn, maar jij zei al dat je er ook naast kon zitten, dus jij dacht tenminste ook dat het een moeilijk paard kon zijn en dat vind ik toch goed van je

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:52

Als ik bedenk hoe lang ik nu rijd (18 jaar alweer ) had ik naar mijn gevoel eigenlijk al een stuk beter moeten rijden....

Pas de laatste 3 a 4 jaar ben ik serieus gaan rijden aan de dressuur. En vorig jaar ben ik pas een keer met wedstrijden gestart

En nu mag ik eigenlijk niet klagen in totaal 8 wedstrijden gereden waarmee ik B+12 en L1+6 dus dat gaat redelijk...

Maar het valt me nog steeds tegen af en toe, denk nog vaak van 'had ik er maar eerder mee begonnen (met serieus dressuur rijden)...

Maar daar heb je dat 'had' weer

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:56

Ik vind mezelf wel redeijk goed rijden..
Maar ik heb af en toe van die dagen en dan gaat het dus absoluut NIET goed

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:03

Ik vind mezelf absoluut geen talent Echt goed rijden doe ik ook niet, ik rijd slechts recreatief-dressuurmatig (geen wedstrijden) en ik beleef hier veel plezier aan. Ik ben eerlijk naar mijn paard toe en volg lessen om mijn fouten te verbeteren, naar mijn idee ben ik iig wel goed bezig. Voor mij is ''goed'' zijn niet belangrijk, zolang ik en mijn paard er plezier in hebben vind ik het prima

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:13

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn rijstijl aardig verslechterd is sinds ik een verzorgpony heb, vandaar dat ik binnenkort weer eens ga informeren voor lessen. Dat komt ook omdat ze zelf niet echt perfect rijd(en nooit geleerd heeft) en ik kan het niet verbeteren en ik hoop dat dat wel gaat lukken als ik les heb gehad en eventueel tips.

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:20

ik vind van mijn eigen dat ik niet zo super rijdt

ik heb al bijna een jaar geen les meer genomen en mijn paardjes zijn geen hooggeschoolde beestjes dus mijn rijstijl trekt op niks:p

positief:

* ik houdt wel mijn handen goed denk ik
* ik kijk vooruit bij het springen
* rug is meestal wel recht

negatief:

* hielen naar beneden met het springen
* ellebogen tegen mijn lichaam
* meer meegeven
* hielen ook naar beneden bij de dressuur en met mijn kuiten duwen
* beter meegaan ook soms

er ontbreken er nog hoor, maar kga da nu ni allemaal opnoemen, zijn maar voorbeelden

Njen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:23

Utiej schreef:
Ik vind mezelf wel redeijk goed rijden..
Maar ik heb af en toe van die dagen en dan gaat het dus absoluut NIET goed

Komt zeer bekend voor, de ene dag gaat het voor mijn doen perfect of redelijk en de andere dag gaat alles mis en stap ik naar een halfuurtje er maar vanaf om de ander erop te laten rijden en ga ik helpen de omheining te maken ofzo.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:47

Ik vind zelf dat ik wel op een goede manier rijdt, maar het kan natuurlijk altijd beter!

Ik heb het laatste 1,5 jaar een heel nieuwe rijstijl, ben op les bij een super instructrice die alles heel goed bekijkt en uitlegt. En ik probeer natuurlijk naar haar manier van rijden toe te werken. Mijn paardje heb ik wel heerlijk aan het lopen, op de juiste manier. Vriendelijk, goed van achteruit gereden. Waar ik zelf nog aan wil werken in mijn houding is:
-benen stiller in draf (al is dit heel moeilijk bij Vuran omdat hij heel hoog opgooit)
-makkelijker doorzitten (ook moeilijk ivm hoog opgooien)

Verder vind ik dat ik wel net zit. Heb ook op protocollen van wedstrijden positief commentaar gehad op mijn houding, vooral op mijn vriendelijke, stille handhouding Ook vreemde paardjes krijg ik altijd wel lekker aan het lopen, dus ik ben redelijk tevreden met mijn eigen rijkunsten Al kan het natuurlijk altijd beter!

Jeaninee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:33

Ik heb echt geen idee hoe ik rijd.. echt niet
das best vervelend, ik denk niet dat ik goed genoeg rijd voor het aantal jaren dat ik rijd.. wil ook weer gaan lessen

lOttiiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:36

Niemand is zelf bewust hoe die rijd...
eCht raar om te zien:P
Niet dat ik dat ben , nee hoor zeker niet
Maar lessen zijn belangrijk, als je eerlijk bent voor je paard
dan wil je hem zo goed mogelijk rijden. En met lessen verbeter je jezelf, en je paard. Daar worden jullie allétwéé gelukiig van.

lOttiiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:39

hoeveel keer moet je ong lessen om echt vooruitgang te boeken?
asjeblieft antwoord:o

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:57

ik denk dat dat per persoon verschillend is. de een leert sneller dan de ander

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:07

ja en hoe vaak je het traint, maar ik zou zeker een halfjaar les nemen, wil je echt goed trainen

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:13

lOttiiee schreef:
hoeveel keer moet je ong lessen om echt vooruitgang te boeken?
asjeblieft antwoord:o

Voor échte vooruitgang is elke dag een corrigerend oog ontzettend handig! In de paar maanden dat ik bij Rien en Inge van der Schaft werkte kreeg ik elke dag les, 5 á 6 dagen in de week! Ik heb daar zoooo ontzettend veel geleerd! De tijd daarna kón ik gewoon niet meer zonder!

Hollybolly schreef:
ja en hoe vaak je het traint, maar ik zou zeker een halfjaar les nemen, wil je echt goed trainen

Wat bedoel je hiermee? persoonlijk vind ik dat iedereen áltijd les moet hebben, fouten sluipen er gewoon makkelijk in! Zelfs Anky heeft nog les!!!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:23

ok.. Hier wat foto's van mij..

*Schaam schaam*
Zo reed ik zo'n 4 maanden geleden.
Afbeelding

en zo 2 maandjes geleden.. Ik vind dat het zelf wel iets verbeterd is!

Afbeelding

Ik zal binnenkort nog wel eens rijfoto's laten maken! Nu rijd ik toch weer heel anders, heb ik het idee..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:07

ze wilde weten hoelang je zowiezo les zou moeten nemen wil je vooruit gang boeken. ik vind dat je pas wat vooruitgang kan boeken als je zeker een half jaar goede les neemt, en veelt traint. natuurlijk moet je veel langer op les gaan en blijven, maar zij vroeg vooruitgang dus...

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:11

Ligt er ook aan van wie je les krijgt natuurlijk he..

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:24

Maar ik vind de opmerking na een half jaar een beetje vreemd, ik hoop toch altijd dat iemand élke les vooruitgang boekt. Persoonlijk streef ik ernaar om élke dag te leren en élke dag vooruitgang te boeken, mét of zonder les op die dag!
Maarja, ik ben misschien wel iets té streng voor mezelf