antoine de both

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:02

Nimmedor schreef:
ach het is net wat voor jezelf werkt... Zijn nog altijd meer wegen die naar romen leiden. Heb tijd in Italië gewerkt, daar moest ik de teugels kort nemen, en boven de oren houden, zo moest ik de chambon teugek nabootsen om paard te laten halsstrekken. Ik vond het erg appart, maar het werkte gewoon ook nog....

ja maar zou het ook werken op de langere termijn en op hoger niveau? Feit is dat italianen niet zo heel veel van paarden af weten. Hun topruiter is Jerry Smit, een nederlander.

Ik zie nog niet veel italianen mee draaien in de top. Misschien kon jij hen nog meer leren dan zij jou. MAar ja, bepaalde dingen kun je toch altijd meenemen en een keer gebruiken.
Nimmedor schreef:
Desiree schreef:
Sja, benik niet bij geweest. Maar mij is niet gezegd door hem dat ik zo moest rijden. Wel handen hoog op het moment dat het paard met het hoofd omhoog liep "and oog" zei hij dan. En dan moest ik weer laten zakken als het paard nagaf.

klopt, dus is gebaseerd op het rijden van Albert Voorn, heeft niks met trekken te maken

albert Voorn is een natuurtalent en zijn manier van rijden zijn maar weinig ruiters geschikt voor hoor.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:09

alle bovenstaande klopt :D
Italianen hebben echt geen gevoel voor paardrijden, en heb daar ook ongeloofelijk veel aanbod gehad om voor een hoop geld voor hun te komen rijden en ben 17 jaar en rijd niet appart!!
Maar ook dat was van Albert Voorn afkomstig, en inderdaad, Albert heeft een gevoel die weinig mensen hebben

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:11

Toch wel een interessant aanbod hoor. Kun je altijd doen als je je opleiding gedaan hebt en je hebt nog geen zin om aan de slag te gaan. JE zult er als ruiter altijd van groeien.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:16

Desiree schreef:
Sja, benik niet bij geweest. Maar mij is niet gezegd door hem dat ik zo moest rijden. Wel handen hoog op het moment dat het paard met het hoofd omhoog liep "and oog" zei hij dan. En dan moest ik weer laten zakken als het paard nagaf.

precies zo ging het bij mij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:32

Desiree schreef:
runningkawa schreef:
Klopt jippie
als je goede les haalt, leer je rechtrichten

zo niet, heb je ook geen goede les

Nou, dan kom ik nu bij mijn probleem:

Ik zoek een instructeur. Wie geeft er goed les in mijn omgeving?
Ga er maar eens aan staan, een goede instructeur te vinden die werkelijk goed les geeft! In brabant had ik die wel een maar daar heb ik hier niets aan.

Ik zit zelf ook 2 keer per maand een uur heen en een uur terug met de trailer op pad op een door de weekse dag om te kunnen lessen. Als je een uurtje met de trailer op pad gaat in Nederland zijn er genoeg goede isntructeurs/trices te vinden.
Ik verbaas me er altijd over dat mensen wel goed les willen hebben maar dan niet te ver uit de buurt en ook niet te duur. Als het paard dan helemaal verreden is en eigenlijk al opgegeven, zie je wel caravanen van heinde en verre naar een nieuwe goeroe trekken die ze het licht laat zien.
Maar ik ben het met je eens dat je behoorlijk wat moeite moet doen voor het vinden en krijgen van goede begeleiding, maar het is zeker de moeite waard. Toen ik 5 jaar geleden amper B kon rijden waren er mensen genoeg die het belachelijk vonden dat ik behoorlijk wat geld uit gaf aan mijn lessen. Hun instructeur kostte maar een schijntje van wat ik betaalde en was minstens zo goed, kreeg ik vaak genoeg te horen. Veel van die mensen zijn inmiddels weer met een ander paard bezig of zelfs gestopt met rijden omdat het vorige kreupel is geworden. Nu kun je denken dat die mensen allemaal erg veel pech hebben gehad, maar dat geloof ik dus niet.........

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:42

Vergeet alleen net dat we hier ook met een grote groep mensen te maken hebben die niet in de luxe verkeren de juiste auto plus dan ook nog eens een traielr tot hun beschikking te hebben.
Dat zou dus betekeken dat degene die dat niet hebben uiteindelijk pech hebben en geen goed les krijgen met kreupelheid als gevolg.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:43

Misschien is het wel zo kort door de bocht?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:53

Dat denk ik wel, want lang niet iedereen hier heeft de mogelijkheid zich door heel Nederland te verplaatsen met hun paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:55

Maar het is wel wat jippie zegt
zo kunnen vele het niet, ook niet 1 x per maand

Maar als het paard dan na tig klinieken enz naar AdB gaat, kan het ineens wel.
En dat is wel jammer

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:59

Ik spreek voor mezelf, maar die keer dat ik naar de kliniek moest, heb ik hemel en aarde moeten bewegen om iemand te vinden op stal die met me mee wilde die een trailer had hoor.

Hoe zie jij het dan voor je, de meesten van ons hebben geen trailer, maar moeten volgens jou wel Nederland door kunnen crossen om bij een goede instructrice te komen.
En dat dan wekelijks wil je echt goed doen.
Hoe zou jij dat dan aanpakken????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:01

Waarom wekelijks?

1x in de maand doet al wonderen
En voor 1x in de maand huren is ook nog wel te doen.

Maar ik geef toe, makkelijk is het niet.
Maar het verhaal heeft nu eenmaal, gewild of niet, 2 kanten.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:33

Ik heb dus ook een tijdje door Nederland gecrosst met de trailer voor goede instructie. Zo'n uurtje les kost, als je benzine en leskosten meerekent, ongeveer 100 euro.
Als je dat 1x per maand doet vind ik dat ook nog een hoop geld, wat veel mensen waarschijnlijk niet op kunnen hoesten hoe graag ze dat ook voor hun paard over zouden hebben.
Verder ben je meer dan een halve dag bezig met heen en weer rijden, (in mijn geval) opvang voor hond en kinderen zoeken en maar hopen dat je niet in de file terecht komt.
Ik heb een heleboel over voor mijn paard en voor goede instructie maar het moet wel haalbaar en betaalbaar blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:35

Is een paard in de kliniek met veel kosten wel betaalbaar?

Citaat:
Maar ik geef toe, makkelijk is het niet.
Maar het verhaal heeft nu eenmaal, gewild of niet, 2 kanten.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:41

Daar zijn de meeste mensen voor verzekerd (mijn paard toevallig net weer niet)
Ik ben toevallig getrouwd met een fijne meneer die een heleboel geld verdient . Maar afgezien van het geld heb ik gewoon de tijd niet om heel of half Nederland door te scheuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:45

De meeste?
Ken ik een heleboel andere
(Hoe zou dat % gewijs eigenlijk zijn, denk ik zomaar ineens weer an 0

En de lessen van AdB die dan ineens wel kunnen, is dat niet op zijn minst een beetje merkwaardig?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:49

Dat is idd merkwaardig, maar ik blijf erbij dat het gewoon niet altijd haalbaar is om ver van huis te gaan lessen.
Ik heb zelf ook 3 dagen (achter elkaar) gelest bij AdB, maar mijn smaak is het niet (en dan druk ik me heel netjes uit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:51

Ik zeg ook niet dat het (gemakkelijk) haalbaar is

daarom ook 2 kanten aan het verhaal

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:54

Okee, zijn we het eens (geloof ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:58

Volgensmij ook

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:02

Dus genoeg er over door gehamerd? wou al bijna een moddie waarschuwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:03

Ben jij zo streng?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:11

Jippie schreef:
Ik zit zelf ook 2 keer per maand een uur heen en een uur terug met de trailer op pad op een door de weekse dag om te kunnen lessen. Als je een uurtje met de trailer op pad gaat in Nederland zijn er genoeg goede isntructeurs/trices te vinden.
Ik verbaas me er altijd over dat mensen wel goed les willen hebben maar dan niet te ver uit de buurt en ook niet te duur. Als het paard dan helemaal verreden is en eigenlijk al opgegeven, zie je wel caravanen van heinde en verre naar een nieuwe goeroe trekken die ze het licht laat zien.
Maar ik ben het met je eens dat je behoorlijk wat moeite moet doen voor het vinden en krijgen van goede begeleiding, maar het is zeker de moeite waard. Toen ik 5 jaar geleden amper B kon rijden waren er mensen genoeg die het belachelijk vonden dat ik behoorlijk wat geld uit gaf aan mijn lessen. Hun instructeur kostte maar een schijntje van wat ik betaalde en was minstens zo goed, kreeg ik vaak genoeg te horen. Veel van die mensen zijn inmiddels weer met een ander paard bezig of zelfs gestopt met rijden omdat het vorige kreupel is geworden. Nu kun je denken dat die mensen allemaal erg veel pech hebben gehad, maar dat geloof ik dus niet.........

Een uur rijden ja. KLopt, in mijn geval ook. Naar Drenthe, Nieuw Balinge. MAar het zou wel fijn zijn als het meer in de buurt kon zijn, dan kon het ook wat frequenter. DAarnaast wil mijn bijrijder ook graag mee op les naar ene goede instructeur. Maar ik heb geen 2 paardstrailer.

Verder ben ik het wel eens met Onassa en Betteke. Paardensport is verrekte duur, sommigen betalen een rib uit hun lijf voor stalgeld en hebben dan ook geen auto die kan trekken, laat staan een trailer. Zie het dus niet als vanzelfsprekend dat mensen dat wel eens effetjes kunnen doen. Zie topic op paardenpraat 'krom liggen om paard te houden".

runningkawa schreef:
Is een paard in de kliniek met veel kosten wel

Nee, maar dat is een noodzakelijk kwaad, een kostenpost die je niet kunt omzeilen zonder je paard op te geven. Het is dan de keuze: paard laten afmaken of simpel gezond laten maken. als je een beetje van je paard houdt kies je voor het laatste.

Ik heb mijn paarden ook niet verzekerd, premie is niet op te brengen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 22-10-05 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:15

runningkawa schreef:
Ben jij zo streng?

nee maar was bijna bang dat het ging uilopen op een ruzie, en dat vind ik zonde van 2 bekende bokkers

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:19

Ruzie zie ik in dit topic niet zo snel ontstaan eigenlijk.
Wel andere meningen, maar daar lijkt mij op zich niks mis mee hoor.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:37

Ruzie????????? Gezonde discussie heet dat volgens mij, het Aqua-tijdperk is (gelukkig) voorbij