Nimmedor schreef:ach het is net wat voor jezelf werkt... Zijn nog altijd meer wegen die naar romen leiden. Heb tijd in Italië gewerkt, daar moest ik de teugels kort nemen, en boven de oren houden, zo moest ik de chambon teugek nabootsen om paard te laten halsstrekken. Ik vond het erg appart, maar het werkte gewoon ook nog....
ja maar zou het ook werken op de langere termijn en op hoger niveau? Feit is dat italianen niet zo heel veel van paarden af weten. Hun topruiter is Jerry Smit, een nederlander.

Ik zie nog niet veel italianen mee draaien in de top. Misschien kon jij hen nog meer leren dan zij jou. MAar ja, bepaalde dingen kun je toch altijd meenemen en een keer gebruiken.
Nimmedor schreef:Desiree schreef:Sja, benik niet bij geweest. Maar mij is niet gezegd door hem dat ik zo moest rijden. Wel handen hoog op het moment dat het paard met het hoofd omhoog liep "and oog" zei hij dan. En dan moest ik weer laten zakken als het paard nagaf.
klopt, dus is gebaseerd op het rijden van Albert Voorn, heeft niks met trekken te maken
albert Voorn is een natuurtalent en zijn manier van rijden zijn maar weinig ruiters geschikt voor hoor.