Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MISTRAL94 schreef:Ik hoor veel mensen over stelling vragen maar richten jullie wel eerst recht voordat je stelling gaat vragen?
Alayda schreef:Wat een leuk topic!
Zelf ben ik nu 3 weken bezig met mijn 3jarige welsh cob merrie. Ik rijd ongeveer 2x in week. 1x gewoon voor mezelf en 1x rijd ik een half uurtje mee in de les.
Sturen en ovegangen rijden is nog erg moeilijk maar het gaat al steeds beter.
Ik ben benieuwd hoe jullie paarden op het bit reageren...??
Mijn pony loopt er constant mee te klooien, vaak tong erover heen gooien enzo...
Iemand misschien tips? Ik probeer zo weinig mogelijk in dr mond te komen, maarja...ik zal toch moeten sturen etc.
liesje1986 schreef:Ik rijd juist niet zo veel kleine wendingen, veel rechtuit, tempowisselingen en schijnovergangen. Op de volte af en toe eens wat stelling naar buiten vragen. Lekker achter je hand aan naar beneden rijden. Ook trainen op een snellere reactie aan je been. Verder binnenhoefslag en als het kan lekker veel het bos in gaan. Ook afwisseling door longeren, grondwerk e.d.
Moniek schreef:longeren blijven doen zeker 2keer in de week ongeveer 20 min
zet ze een keer bij als ze daar voor is zoleert ze ook stelling maar op een verantwoorden manier
en dat neem je dan ook mee in rijkunsten en dan gaat het veel makkelijker en nog belangrijker het gaat lekker ontspannen
Morris schreef:Vandaag heeft ze lekker vrij, en ik ook.
Morgen gaan we lekker de bos in, samen mijn vriendin.