Op je kont zitten, dat lukt je de rest van de week ook!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Op je kont zitten, dat lukt je de rest van de week ook!!!
Socio schreef:Hoi, Wellicht heb je wat aan mijn tips heb ik wel in ieder geval wel. In hoeken iets meer naar voren rijden waarbij je iets been geeft en hand naar voren steekt. Na de hoek weer terug. Zodat paard leert hand naar voren en iets been dan moet ik verruimen. Paard remt nl automatisch af in de hoeken vandaar dat je dit beste in hoeken kan doen.
Veder houd paard onder je en laat hem direct reageren op je hulp.
Veel overgangen en erg belangrijke tip van mijn instructice als paard in overgang naar hoger tempi wil zakken met voorkant dan eerst weer opwaarts en dan pas de overgang maken. Opwaarts voorwaarts niet sneller maar sneller op je been laten reageren wordt paard sterker van en gaat na een tijdje ook beter nageven. Stille hand en zelf netjes zitten.
AMMieJLoveR schreef:Socio schreef:Hoi, Wellicht heb je wat aan mijn tips heb ik wel in ieder geval wel. In hoeken iets meer naar voren rijden waarbij je iets been geeft en
hand naar voren steekt. Na de hoek weer terug. Zodat paard leert hand naar voren en iets been dan moet ik verruimen. Paard remt nl automatisch af in de hoeken vandaar dat je dit beste in hoeken kan doen.
Veder houd paard onder je en laat hem direct reageren op je hulp.
Veel overgangen en erg belangrijke tip van mijn instructice als paard in overgang naar hoger tempi wil zakken met voorkant dan eerst weer opwaarts en dan pas de overgang maken. Opwaarts voorwaarts niet sneller maar sneller op je been laten reageren wordt paard sterker van en gaat na een tijdje ook beter nageven. Stille hand en zelf netjes zitten.
Ik doe dat altijd automatisch maar dan zegt mn instructrice: niet de handen naar voren bij je houden alleen openen je handen en drijven enzo natuurlijk maar gaat even over de hand naar voren.
als je je handen naar voren doet verlies je je contact met de teugels waardoor het paar meer ruimte krijgt voor en zijn hoofd in de lucht zal gooien!
Socio schreef:Ik doe dat altijd automatisch maar dan zegt mn instructrice: niet de handen naar voren bij je houden alleen openen je handen en drijven enzo natuurlijk maar gaat even over de hand naar voren.
als je je handen naar voren doet verlies je je contact met de teugels waardoor het paar meer ruimte krijgt voor en zijn hoofd in de lucht zal gooien!

AMMieJLoveR schreef:Socio schreef:Ik doe dat altijd automatisch maar dan zegt mn instructrice: niet de handen naar voren bij je houden alleen openen je handen en drijven enzo natuurlijk maar gaat even over de hand naar voren.
Hier ben ik het er niet helemaal mee eens. Als het paard naar jou hand toe loopt en jij plaatst je hand dan iets naar voren zal je niet snel het kontakt verliezen, want het paard zal je hand dan als het goed is op gaan zoeken en dus alleenmaar langer worden in de hals. Oke je moet je handen natuurlijk niet naar zijn oren plaatsen.
Wat mijn instructie ook wel eens zegt is "breng je buik naar je handen en niet je handen naar je buik". vind ik een handige tip om er dus voor te zorgen dat je je handen niet teveel naar je toe haalt en dus vaak je handen te vast gaat zetten bij het zadel.

[/quote]
haha okee ik begrijp het nu!

ik heb altijd al snel de neiging om de moeilijke dingen over te slaan omdat ik zelf soms te lui ben
maare vondt dit wel een leuke van me instructiese 
(zoiets)Anneke schreef:Rijden doe je niet met geweld en kracht, maar met geduld en zacht.
Dat is een term van mijn instructrice
redina schreef:doet het paard iets dat echt niet mag. afstraffen door een paar passen achterwaarts te gaan.
bijvoorbeeld. je wilt aandraven en het paard gaat er als een haas in galop vandoor.
dat heb ik van mijn instructrice geleerd.
een paard is een vluchtdier. gaat dus liever niet achterwaarts.
als een paard geen respect voor je heeft zal hij ook niet snel achterwaarts gaan.
ik pas dit sinds een paar maanden toe op verschillede paarden en het helpt wel moet ik zeggen