!! Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
!! Bombarie schreef:Goed ik zal me even mengen in de discussie, ik heb hier een dvd van anky, "de geheimen van de dressuur" waarin ze drie paarden voorrijdt, en stap voor stap de manier van trainen en loswerken beschrijft. Crack C Painted Black en Salinero. Sjef Janssen vertelt NADRUKKELIJK dat je een paard een zijwaardse oefening altijd vanuit de stap moet aanleren, en zo ook loswerken, eerst in stap, later in draf. In stap kun je ook gewoon impuls en voorwaartse drang creëren namelijk. Zolang Anky nog kampioen dressuur is, leer ik mijn paard de zijgangen vanuit de stap aan!!

Levy schreef:Lijkt me in jouw geval niet de meest perfecte uitspraak Kafue
DebbieY schreef:CielitoLindo dat slaat echt nergens op hoor.. als je het in de theorie weet hoeft het echt nog niet te betekenen dat je het ook in de praktijk kan uitvoeren, maar daarom kan je het wel weten dus dat is echt iets heel anders hoor waar jij het over heb..:S
CielitoLindo schreef:Goed ik zal me ook even mengen in de discussie..
Als Anky je grote voorbeeld is waarom rij je dan zonder laarzen en liggen je benen op een van die foto's in je profiel bijna in zijn flanken
Van een DVD leer je geen paardrijden naar mijn mening
)?