ik heb vandaag les gehaden tips(over slof)..reageer ff!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: ik heb vandaag les gehaden tips(over slof)..reageer ff!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:49

Dat is bij geen van de ruiters zo bedoeld natuurlijk

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:52

die stapjes terug heb ik al heel vaak gedaan.. met geen effect! mijn pony kreeg het door en werd nog lastiger!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:04

Misschien dan toch eens naar een andere instructeur stappen.

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:57

me tanten zeg dat je niet met slof moet zijden dan verpest je hem

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:12

Hoe dan ook, een slof is nooit de oplossing, altijd een adhoc oplossing van een probleem.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:44

Probeer je pony als hij rechts vasthoud juist op je linkerteugel te rijden. Rechts moet je makkelijk en ontspannen zijn in je hand, en links moet je juist contact houden. Je pony heeft dan eerst wel veel stelling naar links, maar in zijn lichaam wordt hij wel rechter en op den duur zal hij ook rechter gericht worden in zijn hoofd hals houding. Heb je er al een tandarts bij gehad? (Ik heb niet alle pagina's gelezen). Je kunt best 1 keer in de week met slofje rijden hoor; maar wel netjes: niet te strak. Rechtrichten moet wel je hoofd trainingsdoel zijn, want anders kom je ook niet verder. Succes!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:03

bedankt, en ik rijd ook maar 1 keertje met slofje en ook zeker niet strak!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:06

he bonny.
Als je zo onzeker over je zaak bent zou ik niet met een slof gaan rijden.

TIPS:
recht richten!!!! (is echt belangrijk dat je paard ook goed evenwichtig recht kan gaan)
veel afwisselen als je paard niet in stelling wil, er niet op gaan lopen hameren, gewoon veel wendingen vormen en overgangen maken, paard moet soepel voelen. (oefen maar eens tijdens de les nooit meer dan een halve ronde op de hoefslag te rijden, als je dat in je hoofd hebt ga je vanzelf meer wendingen rijden, natuurlijk wel eerst je pony goed los rijden (minimaal 20 minuten)
stelling naar buiten nemen (linker en rechter hand) op lange zijde en voltes.
belonen als het goed gaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tot slot die tip voor dat grondwerk met inbuigen is ook een hele goede!

groetjes sil.

p.s. als je met slof wil proberen rij dan eerst zeker 20 minuten!!!!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:12

en rechtrichten doe je het beste op de tweede hoefslag of de a-c lijn

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 13:17

dankje silvana84, ik gebruik de slof ook pas na het losrijden en alleen voor die rechterkant laat ik hem zeg maar inwerken, dat grondwerk heb ik gister even geoefend met paardensnoepjes, ze vind het nog leuk ook!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:14

Bonny4life schreef:
dat grondwerk heb ik gister even geoefend met paardensnoepjes, ze vind het nog leuk ook!

en dat kun je ook het beste dagelijks doen, voor t rijden even buigen en losmaseren.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 17:28

wat is een goede massage voor het rijden en hoe doe je dat ongeveer? heb weleens wat geprobeerd maar mn pony vond t niet egt lekker toen..vast niet goed gedaan.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:43

Bonny4life schreef:
die stapjes terug heb ik al heel vaak gedaan.. met geen effect! mijn pony kreeg het door en werd nog lastiger!

Dan doe je toch iets fout.Mss doe je een verkeerd stapje terug.

Verder vind ik het jammer dat je alleen reageert op mensen die antwoorden in jouw straatje en dat is me al eens eerder opgevallen in andere topics van jouw.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 13:17

monsera schreef:
Bonny4life schreef:

Dan doe je toch iets fout.Mss doe je een verkeerd stapje terug.

Verder vind ik het jammer dat je alleen reageert op mensen die antwoorden in jouw straatje en dat is me al eens eerder opgevallen in andere topics van jouw.

dat is gewoon onzin!!ik reageer ook op andere mensen die geen antwoorden geven in mijn straatje!het is gewoon onzin dat sommige mensen zeggen dat ik alleen op berichtjes reageer die ik leuk vind!

zammaranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:12

Als je een slof goed gebruikt is er niks aan de hand, het is immers een HULPteugel en geen hoofdteugel. Alhoewel veel ruiters dat vaak blijken te zijn vergeten! Wij rijden ook weleens met slof om te "corrigeren", en ik moet eerlijk zeggen dat het echt helpt!
Ik zal nu wel hele lading commentaar over me heen krijgen, nou bokkers ga jullie gang.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:19

Als je de basis er goed in hebt zitten, kun je het imo wel eens gebruiken als hulp

heb je echter de basis niet oke,
en daarbij bedoel ik, goed aan je been, lekker over de rug bij gewoon rechtuit/volte en nageeflijk met de druk gelijk op 2 teugels, in alle gangen.
heb je dat niet, zou ik eerst eens gaan werken aan de basis en de basis hoor je imo te kunnen rijden zonder slof.

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:25

fabjuh1987 schreef:
Als je een slof goed gebruikt is er niks aan de hand, het is immers een HULPteugel en geen hoofdteugel. Alhoewel veel ruiters dat vaak blijken te zijn vergeten! Wij rijden ook weleens met slof om te "corrigeren", en ik moet eerlijk zeggen dat het echt helpt!
Ik zal nu wel hele lading commentaar over me heen krijgen, nou bokkers ga jullie gang.............

hier ben ik het dus helemaal mee eens. Als jij een a twee keer per week een keer er mee rijdt kan het echt heel veel helpen. Ik merk ook dat het heel goed kan helpen en dat zie je terug in je punten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:29

Ook als je maar 3x in de week rijd?

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:31

hahahahaha nee dan verziek je paard meteen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:33

ik rij ook motor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:34

En wat rij je nog meer..

euh, verkeerde topic

Ik rij ook nog auto, maar daar heb ik nooit een slof aanhangen
Zijn rem en gas doen het redelijk, nou ja, de gas mocht sneller zijn

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:37

hahaha verkeerde topic :D Sorrie :D

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:39

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik begrijp dat je pony niet in wil buigen naar rechts. Ik zou niet kiezen voor een slofteugel, omdat ze dan in een bepaalde houding gedwongen wordt en ze haar spieren in die houding vast kan blijven houden. Bovendien is het ontzettend moeilijk om op correcte wijze met de slofteugel te rijden.
Ik vraag me af of jij je pony ook longeert, dat is misschien een makkelijkere oplossing dan die slofteugel. Je kunt longeren met een singel + nylon touwtjes, of met een dubbele longe oid. Op die manier kun je je pony op beide kanten fijn loswerken.
De tips over het grondwerk kunnen misschien nuttig zijn, maar persoonlijk heb ik daar mn bedenkingen over ivm de gewichtsverplaatsing van je pony. Als je haar tijdens grondwerk in laat buigen naar rechts, zal ze waarschijnlijk gewoon haar gewicht meer verplaatsen naar haar linkervoorbeen, en dat is niet het effect wat je onder het zadel wilt hebben....
Veel succes ermee!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 19:00

Mies7 schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik begrijp dat je pony niet in wil buigen naar rechts. Ik zou niet kiezen voor een slofteugel, omdat ze dan in een bepaalde houding gedwongen wordt en ze haar spieren in die houding vast kan blijven houden. Bovendien is het ontzettend moeilijk om op correcte wijze met de slofteugel te rijden.
Ik vraag me af of jij je pony ook longeert, dat is misschien een makkelijkere oplossing dan die slofteugel. Je kunt longeren met een singel + nylon touwtjes, of met een dubbele longe oid. Op die manier kun je je pony op beide kanten fijn loswerken.
De tips over het grondwerk kunnen misschien nuttig zijn, maar persoonlijk heb ik daar mn bedenkingen over ivm de gewichtsverplaatsing van je pony. Als je haar tijdens grondwerk in laat buigen naar rechts, zal ze waarschijnlijk gewoon haar gewicht meer verplaatsen naar haar linkervoorbeen, en dat is niet het effect wat je onder het zadel wilt hebben....
Veel succes ermee!!

bedankt voor je reactie, longeren doe ik minimaal 1 keer per week, met bijzet touwtjes, ze moet dan wel inbuigen en dat doet ze ook! rechtsom duurt het allemaal wat langer dan links maar het gaat wel, met rijden gaat het ookal longeer ik niet makkelijker, alhoewel vandaag was ze helemaal niet zo gek aan het lopen, ze was alleen wat lui dat moet er ook nog uit, morgen met les gaat de slof er een half uurtje aan, we zullen zien hoe dat uitpakt, ik gebruik m onder begeleiding dus ik denk dat er niet heel veel mis kan gaan, als het niet werkt of ik denk dat t minimaal gaat gaat de slof gewoon weer de kast in, tis zeg maar even een experimentje (heb trouwens in het verleden wel vaker met slof gereden hoor, is niet de eerste keer dat ik er 1 in handen heb)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:24

owwwjee, ik zou heel snel ergens anders gaan lessen... een instructrice die het zelf niet meer weet en dna voor het gemak maar eff zegt dat je wel een slof drbij kan pakken.. sorry hoor..

dit moet je rijtechnisch oplossen... ik vind hulpteugels zo'n vreselijke onzin... ik wil geen mensen beledigen, maar vaak grijpen mensen ernaar, die hun paard op een of andere manier niet aan het lopen krijgen, en dan maar in hun ogen de makkelijkste optie kiezen.. plus da ik het daarbij verschrikkelijk oneerlijk vind tegenover een paard... als jou het niet lukt pak je een hulpteugel..

maar wat nou als je paard het moeilijk vind? die moet maar van alles doen.. en ga dan ook eens bedenken.. dat paarden soms ook mensen verkeerd kunnen begrijpen en andersom.... ik ben er heel erg van overtuigd, dat in 96 procent van de "moeilijke "paarden .. het toch zeker wel deels aan de ruiter ligt....

maar doe jezelf en je paardje een lol... en ga lekker rijden en eraan werken.. zonder gekloot met hulpteugels...