Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bonny4life schreef:dat grondwerk heb ik gister even geoefend met paardensnoepjes, ze vind het nog leuk ook!
Bonny4life schreef:die stapjes terug heb ik al heel vaak gedaan.. met geen effect! mijn pony kreeg het door en werd nog lastiger!
monsera schreef:Bonny4life schreef:die stapjes terug heb ik al heel vaak gedaan.. met geen effect! mijn pony kreeg het door en werd nog lastiger!
Dan doe je toch iets fout.Mss doe je een verkeerd stapje terug.
Verder vind ik het jammer dat je alleen reageert op mensen die antwoorden in jouw straatje en dat is me al eens eerder opgevallen in andere topics van jouw.

fabjuh1987 schreef:Als je een slof goed gebruikt is er niks aan de hand, het is immers een HULPteugel en geen hoofdteugel. Alhoewel veel ruiters dat vaak blijken te zijn vergeten! Wij rijden ook weleens met slof om te "corrigeren", en ik moet eerlijk zeggen dat het echt helpt!
Ik zal nu wel hele lading commentaar over me heen krijgen, nou bokkers ga jullie gang.............

:D Sorrie
:D Mies7 schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik begrijp dat je pony niet in wil buigen naar rechts. Ik zou niet kiezen voor een slofteugel, omdat ze dan in een bepaalde houding gedwongen wordt en ze haar spieren in die houding vast kan blijven houden. Bovendien is het ontzettend moeilijk om op correcte wijze met de slofteugel te rijden.
Ik vraag me af of jij je pony ook longeert, dat is misschien een makkelijkere oplossing dan die slofteugel. Je kunt longeren met een singel + nylon touwtjes, of met een dubbele longe oid. Op die manier kun je je pony op beide kanten fijn loswerken.
De tips over het grondwerk kunnen misschien nuttig zijn, maar persoonlijk heb ik daar mn bedenkingen over ivm de gewichtsverplaatsing van je pony. Als je haar tijdens grondwerk in laat buigen naar rechts, zal ze waarschijnlijk gewoon haar gewicht meer verplaatsen naar haar linkervoorbeen, en dat is niet het effect wat je onder het zadel wilt hebben....
Veel succes ermee!!