Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. ShannaY schreef:Echt proberen te negeren... zodra je haar op de kop gaat geven, krijgt ze negatieve aandacht die ze wilt, om onder haar werk uit te komen.
Ik heb de laatste jaren altijd geleerd, paarden die dingen doen om het werk te vermijden, altijd negeren, bokken ze? Uitzitten, wachten tot ze klaar zijn, en doorrijden alsof er niks gebeurd is, op die manier straf je ze meer, dan dat je ze halt gaat zetten, hard gaat schoppen of met een zweep gaat slaan.
Wicky schreef:Ik ben niet de enige die daar gek van wordt, hoera! Mijn haflinger (met identiteitscrisis, denkt dat ze een arabiertje is) is erg braaf onder zadel, aan de longeerlijn enzovoorts. Staat los met poetsen, is verder braaf ...... tot ze mee gaat aan een halstertouwtje.
Ze schrikt werkelijk van niets (ziet spoken of kleine groene kabouters volgens stalgenoten). En vervolgens springt ze in mijn nek, staat achter op mijn hakken, rent door me heen, verzin het maar. Het is geen gebrek aan respect, maar angst voor ............ ik denk maar kleine groene kaboutertjes.
Negeren, straffen, niets help. Het enige is accepteren en er soms maar om lachen. Dan is het dragelijk.