Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
VValar schreef:Misschien nu Aqua8horse en Friemel zich daadwerkelijk gevonden hebben, kunnen ze saampjes gaan brainstormen over hoe ze concrete antwoorden op onze vragen moeten geven?
Ik heb namelijk ook in een ver ver verleden gevraagd om uitleg over concrete hulpen, waarom deze methode juist zo revolutionair is in jullie ogen en om desnoods een videoband met duidelijke uitleg. Maar aan geen van dit alles kunnen jullie gehoor geven. Komt dat door een fundamenteel gebrek in jullie methode waardoor je in weze maar weinig zinnige en concrete antwoorden/voorbeelden kunt geven?
Aqua8horse schreef:Verder sta ik open voor de vraag van de topic startster in vergelijking met andere methodes,
maar wel met wederzijds respect
Zep schreef:Aqua8horse schreef:Verder sta ik open voor de vraag van de topic startster in vergelijking met andere methodes,
maar wel met wederzijds respect
Dat impliceert dus dat jij dat ook weet op te brengen
Aqua8horse schreef:VValar schreef:Misschien nu Aqua8horse en Friemel zich daadwerkelijk gevonden hebben, kunnen ze saampjes gaan brainstormen over hoe ze concrete antwoorden op onze vragen moeten geven?
Ik heb namelijk ook in een ver ver verleden gevraagd om uitleg over concrete hulpen, waarom deze methode juist zo revolutionair is in jullie ogen en om desnoods een videoband met duidelijke uitleg. Maar aan geen van dit alles kunnen jullie gehoor geven. Komt dat door een fundamenteel gebrek in jullie methode waardoor je in weze maar weinig zinnige en concrete antwoorden/voorbeelden kunt geven?
Die uitleg is gegeven, het is aan jou of je daar wat mee kan. Iets niet kunnen begrijpen hoeft per definitie niet onmogelijk te zijn, zoals jullie nu doen voorkomen.
Merkwaardige conclusie overigens!
Helaas is de methode niet voor iedereen te begrijpen zoals nu maar weer blijkt. Maar het is ook niet revolutionair, maak ik op uit de antwoorden. Als je er nou niets van begrijpt, hoe kan je dan tot die conclusie komen? Zou je dat kunnen uitleggen?
Citaat:Ik vraag me af waarom er in de wedstrijdtop paarden zijn die niet in balans zijn en zich soms verzetten tegen de ruiter.
friemel schreef:Omdat op wedstrijden geen klassieke dressuur gereden wordt maar plastic nep geleverd wordt voor de goedkope consumenten.
Citaat:Omdat op wedstrijden geen klassieke dressuur gereden wordt maar plastic nep geleverd wordt voor de goedkope consumenten.
HappyH schreef:Ik denk dat ongeacht de methode die je volgt het welzijn van het paard, de balans en de ontspanning takt en soepelheid toch wel de uitgangspunten zijn. En dat iedereen hiernaar streeft.
Ik vraag me af waarom er in de wedstrijdtop paarden zijn die niet in balans zijn en zich soms verzetten tegen de ruiter.
Citaat:Het is of het harmonisch ontwikkelen van natuurlijke begaafdheden van het paard