Ruiters die hun paard overal de schuld van geven...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Ruiters die hun paard overal de schuld van geven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:19

Als iets niet wil lukken dan ga ik gewoon wat eenvoudigers doen wat wel lukt en daar dan maar te vreden over zijn, in plaats van me te frustreren dat iets niet wil lukken met het risico op oneerlijke beschuldigingen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:37

Ach, het paard werkt ook niet altijd mee hoor. Patos loopt onder het werken soms echt met de oortjes naar voren te bedenken wat ze kan doen om nét iets minder hard te hoeven werken, punt is dat je dan sneller moet zijn, en je niet laten opfokken, want dan hang ik.
Als ik chagereinig ben rijd ik meestal ook niet, op de één of andere manier wil het dan gewoon niet. Patos voelt mijn bui heel goed aan, als ik met een rothumeur de wei in loop om haar te halen wil ze nog weleens weglopen (geen angst hoor, puur een beetje dwarsliggen), terwijl me dat nooit gebeurd als ik met een stralend humeur fluitend de wei in kom.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:27

Ik ken er ook een paar die hun paard steeds de schuld er van geven als ze zelf iets fout doen.. SOms sta ik er echt zo bij van zal ik diegene is van zijn/haar paard aftrekken en is echt duiidelijk vertellen dat ze verkeerd bezig zijn.. Alleen helpt het niet.. Ik zie soms wel dat ze worden aangepakt maar vervolgens gaan ze de volgende keer net zo door... Ik weet niet wat het is, maar je eigen fouten toegeven is geen misdaad.. Ik wil er juist van leren als ik iets fout doe en niet mijn paard er onder laten leiden... En natuurlijk zou ik mijn paard wel eens een goeie schop willen verkopen of wat dan ook maar dat betekend niet dat ik hem voor mijn fouten straf...

ZO dat is er uit

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:49

Ik denk dat de meeste mensen die op die manier rijden en denken behalve dommigheid en slechte instructie nog een hele grote barriere hebben om te accepteren dat zij zelf de oorzaak zijn.

Dan moet je je namelijk ook gaan realiseren wat je je paard de afgelopen jaren hebt aangedaan.

vision

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:16

och, dat soort amazones daar iriteer ik me het laplazeren aan

altijd hun paard de schuld van geven
als ik op een manege paard rijd en ik moet bijv springen en hij weigerd weet ik gewoon dat het door mij komt

greetz

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:05

vision schreef:
och, dat soort amazones daar iriteer ik me het laplazeren aan

altijd hun paard de schuld van geven
als ik op een manege paard rijd en ik moet bijv springen en hij weigerd weet ik gewoon dat het door mij komt

greetz

noem ´dat soort´ maar eens een amazone je kan sommige beter martelaars noemen

vision

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:52

that treu

tonypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:57

Oh zou dat het zijn Nu snap ik het

*grapje hoor, als je je proef goed neerzet kunnen ze niet om je heen!!!*

nou dat ben ik niet met je eens er zijn echt jury's die afknappen op haflingers en tinkers, en je slecht beoordelen er voor.

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:18

Dan zijn het nutteloze juryleden die geen jury hadden moeten worden. Maar ik ben ze nog niet tegen gekomen gelukkig

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:32

patos schreef:
Ach, het paard werkt ook niet altijd mee hoor. Patos loopt onder het werken soms echt met de oortjes naar voren te bedenken wat ze kan doen om nét iets minder hard te hoeven werken, punt is dat je dan sneller moet zijn, en je niet laten opfokken, want dan hang ik.
Als ik chagereinig ben rijd ik meestal ook niet, op de één of andere manier wil het dan gewoon niet. Patos voelt mijn bui heel goed aan, als ik met een rothumeur de wei in loop om haar te halen wil ze nog weleens weglopen (geen angst hoor, puur een beetje dwarsliggen), terwijl me dat nooit gebeurd als ik met een stralend humeur fluitend de wei in kom.

klinkt precies als die van mij!
soms is het wel eens moeilijk om te bepalen in hoeverre ze dan schuld hebben aan het feit dat het niet gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:44

die zullen er vast tussen zitten.
Maar die tref je niet elke proef
Tref je ze wel elke proef, word het echt tijd om naar je eigen rijden te kijken

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:49

Haha dat vind ik ook. ik heb ze nog niet gezien hoor die mensen ,het lijkt mij ook zo dat als je jury bent, dat je dan in ieder paard wel iets ziet .ja er zit natuurlijk ook wel eens iets tussen wat ze minder vinden ,maar een jury die niet van tinkers hou kan me niet voorstellen. je heb toch ook mooie tinkers

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:13

Mijn paard is mij momenteel aan het uittesten: staken, wegspringen, kop omhoog etc. Ik werd zo kwaad op haar dat ik het alleen maar erger maakte. Ben gauw moe en heb dan niet veel geduld. Mijn merrie is erg gevoelig en pikt dit snel op als het dan escaleerd en ik geef haar een tik of ik roep houd op dan gaat ze de lucht in. Tijdends de les presteerde ze het nooit dat was het vervelende want ik wou dat ze dat deed. Een paar weken terug deed ze het eindelijk tijdens de les en nu rijd mijn lesgeefster (tevens fysio van mijn paard) haar even een tijdje. Kan ik bijkomen en aan mijn problemen werken en dan straks weer met volle moed weer gaan beginnen.
Ben er achter gekomen dat het wel uitproberen van haar kant is maar dat ik het onbewust toelaat. Ik heb ontdekt dat ik een scoliose in mijn rug heb daardoor zit ik vaak scheef en houd ik op de rechterhand vooral mijn linkerarm niet goed aan mijn zij zodat daar geen of constante spanning opstaat. Zo krijgt zij de kans om weg te springen.
Nu spijt het mij erg dat ik haar zo op haar kop heb gegeven een paar weken lang. De lol van het rijden was er ook totaal af. Die fouten die ik heb zijn moeilijk af te leren maar het moet gaan lukken.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:19

ik heb er ook een gekent die gaf altijd haar paard de schuld
en dat zelf dat ze heel wat was en heel veel kon

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:21

tamary schreef:
loveprince schreef:
Ieder paard is linkshandig

Nee ongeveer 80-90%. Het schijnt met de buiging als veulen in de baarmoeder te maken te hebben.

ong. 80% is rechts'handig' en 20% links schijnt het. De kans dat je paard rechts is, is dus groter. Als hij rechts is, belast hij trouwens wel het linkerachterbeen meer dus het is maar hoe je het bekijkt

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:24

Ja iedereen zegt iets anders lekker is dat

vision

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:10

ik vind dat soort mensen k ut kotters

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:17

Gadverdamme.. Dit zijn ook typisch de mensen die hun agressie niet onder controle hebben. Ik ken mensen die gewoon na het rijden van hun paard afstappen, boos omdat het niet lukt, en vervolgens het paard in de buik schoppen. Daar heb ik maar één woord voor: WALGELIJK!!

Er zijn zoveel factoren die het contact tussen mens en paard kunnen belemmeren, waar wij geen weet van hebben. Wie weet snapt een paard iets niet? Als mensen zulke dingen doen, zijn ze echt ver in mijn aanzien gedaald.. Gadverdamme...

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:46

Ben ik blij dat ik blijf zeggen dat ik fout ben in alles wat er mis gaat met mijn paard.
Als ik deze en al die andere commentaren zo lees, zou ik me toch de ogen uit de kop schamen. Dus, kopop voor de dame over wie het gaat, en ik hoop ze leest dit toch stiekum, als je paard het niet goed doet, ben eens zo dapper om in te zien dat er iets scheelt aan de relatie jij en het paard. Ik ben ook met mijn kont bloot gaan staan. Ik schaam me hier niet voor. Ik kreeg overigens een compliment dat ik een mooie kont had

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:46

ja ik vind het ook vervelend!
k vind t altijd erg om te zien
maarja... wat doe je eraan!

gelukkig weet ik wel als er iets fout gaat, dat het aan mij ligt!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:19

Maar het is toch ook altijd je paard die het fout doet? Ik ben echt niet achterlijk hoor, ik maak geen fouten!

Of zit ik er naast?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:43

LOL

HappyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:09

Ik ben blij dat er zoveel ruiters met inzicht zijn!
Persoonlijk ga ik ervan uit dat 90 procent van alle fouten bij de ruiter liggen. Werk aan je probleem en geef niet het paard de schuld.
Mensen die dat wel doen zijn in mijn ogen geen paard waard.

kudah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:56

Ruiters die hun paard overal de schuld van geven, zijn mijn insziens ruiters die niet snappen hoe ze met paarden om moeten gaan.

Een simpel voorbeeld is een computer.
Als er iets mis gaat, roept men altijd dat het de schuld is van de computer.
Mis dus!!!! Een computer is een dood ding die bestuurd wordt door een mens. Iedere commando die door een mens ingegeven wordt, wordt door de computer uitgevoerd.
Dus geef je een foutief commondo op dan geeft de computer dit weer.

Een paard is een levend wezen, die een ruiter draagt.
Als je als ruiter een fout maakt wordt je meestal door je paard gecorrigeerd/gecompenseerd.
Denk dan niet dat het paard iets doet wat jij niet wilt!!!
Accepteer deze correctie en ga het paard niet voor van alles en nog wat uitmaken.
Werk aan jezelf wanneer je door een paard gecorrigeerd/gecompenseerd wordt, Je zult dan zien dat je in de toekomst niet zo snel meer het paard de schuld geeft, maar jezelf.

GEEF EEN ANDER NOOIT DE SCHULD, ALS JE NIET EERST BIJ JEZELF BEGONNEN BENT MET DE SCHULDVRAAG!!!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 13:06

ik ken die verhalen!
ik kan me daar zo aan ergeren!!
als m'n pony iets verkeerd doet kijk ik altijd eerst wat ik beter kan doen & als dat niet lukt dan ga keens kijke wat er verder aan de hand is!!