Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

want ik vind springen het leukste wat er is maar ik heb ook al aardig wat pony's gehad die het niet leuk vonden en altijd maar stopten. (maar ook super pony's hoor) maar ik ben een tijdje geleden met een 4 jarige over de kop gevlogen en erg leuk was dat niet, dus nu merk je dat wat in het springen met dat paard. maar met mn eigen ben ik erg gespannen op concours en thuis valt dat mee, (weleens 1.20 m gesproongen (hangt van dehindernissen af) dan gaat ze heel hard en vlak van tevoren stopt ze dan, nou vraag ik me af of ze dan toch ergens pijn heeft waardoor ze dat doet omdat ik alles al geprobeerd heb. weer een ander paard wat ik een paar maand geleden heb gereden sprong bijna altijd, stopte alleen op dingen die ze echt eng vond, daar heb ik 1.30 mee gesprongen. dus bij mij is het verschillend kwa paard. 

magic_lover schreef:Dat heb ik dus ook, terwijl ik het vroeger wel deed.Kleine sprongetjes durf ik nog wel maar echt als er iets van 70 80 cm staat dan ehh liever niet
. Ik durf niet zo hoog spingen
.
Annetje schreef:Ik lees hier trouwens dat de meesten niet in galop over de hindernis durven, ik ga juist liever in galop erover. De meeste paarden passen het dan beter uit en het voelt dan gewoon als een grote galopsprong, dus veel minder eng. Vind ik dan
Ik kan dan ook beter tellen of ik goed uitkom bij de hindernis.