Uiteindelijk zal het paard verheven draven, maar de kern zit em juist in het doorsluiten en aktief houden van het achterbeen...
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

liesje1986 schreef:Je kan je paard ook aanleren om zijn voorbeentje (vooruit > spaanse pas achtig) op te tillen als je er met een zweepje tegenaan tikt. Ga op de hoefslag staan en laat iemand anders met het zweepje tegen het been aantikken en jij probeert hem gewoon rustig en ontspannen te houden.
Als ie gewoon braaf iedere keer zijn beentje optilt ga je op een kleine volte heel langzaam draven en weer iemand probeert zijn voorbenen hoger van de grond te krijgen.
Dit is hoe je begint, verder hebben ze het mij nog niet aangeleerd...
Maar het is ook een van de wegen die naar de piaffe leiden!
En oh ja, hou aub op met elkaar af te zeiken...
Mireille1970 schreef:Geen zweep achter de kont, als je dhet stokje al gebruikt dan bovenop de croupe
sherwood schreef:wel een zweep achter de kont
Er moet een lichte voorwaardse drang zijn. Zo heeft irene het mij geleerd, en het heeft goed geholpen, mijn dikbil clyde gaat zelfs in de piaffe.
Barco schreef:Sherwood: top dat jou paard daardoor een mooie piaffe doet als je het zweepje achter z'n kont houdt, maar voor zover ik het weet wordt het zweepje normaal gespoken zo gehouden om de capriole aan te leren. Je lokt uit dat ze dus met hun achterbenen gaan uitslaan.
Tyrza schreef:piaffe heeft niets te maken met het optillen van de voorbenen
Uiteindelijk zal het paard verheven draven, maar de kern zit em juist in het doorsluiten en aktief houden van het achterbeen...

Idra schreef:Die foto doet het ook niet mbv de link
}> 
Tender schreef:okee, volgens mij doet de link het nu wel?
liesje1986 schreef:Misschien is dat wel de reden dat ze de spelen niet won? Oh nee, haar paard raakte kreupel...
En zijn achterhand was actief zat, hij moest leren zijn voorbenen wat hoger op te tillen...

liesje1986 schreef:@ Tyrza: Nee, hij kon nog geen piaffe.. Ze vertelde me ook dat het juist het hele begin was. De volgende stap komt als ie heel ontspannen zijn been optilt als je dat vraagt, heeft dus ook nog weinig met verzameling te maken. Volgens haar moeten ze dit eerst goed doen....