Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
LecyTinker schreef:onze voormalige dekhengst en ik zijn een keer gevallen en toen is hij erachter gekomen dat als hij diep genoeg door zijn achterbenen zakte dat hij zich voorzichtig op zijn kont kon zetten en op deze manier zich achterover kon laten vallen zonder zich te bezeren. Dit deed hij wanneer hij geen zin meer had in rijden. Ik heb het een keer of 4 gehad en toen besloten dat het te gevaarlijk ging worden. Alle vier de keren ben ik er goed afgekomen en hij ook. Vooral omdat hij het zo beheerst deed.
Viel niets aan te doen, maar was toch bang dat er een keer ging komen dat het fout zou aflopen
. Ik heb nu een tinker die blijft streigeren en bokken totdat we samen vallen of ik afstap.
Ze steigerd zo hoog dat we bijna samen achterover vallen. Waarom ze zo veranderd is ( ik ben 7 maanden van huis geweest en in die tijd heeft ze twee, niet zo geweldige, verzorgers gehad. En sinds dien is ze echt moelijk geworden) weet ik niet, wat de oorzaak is bedoel ik.
Nu was ik het beu en ben haar iets strenger gaan aanpakken. Ben met slof aan het rijden nu en helaas dus een harde aanpak.
Ik rijd op haar en wanneer ik voel dat ze haar rug aanspant om de lucht in te gaan dan stap ik af en longeer ik haar ( draf totdat ze moe is ) en stap er vervolgens weer op. Ik blijf dit doen totdat ze een beetje van haar overmoed af is... Ik kan haar nu weer goed rijden, nogsteeds aanpakken, maar vond de situatie toch net iets te erg worden. Eergisteren besloot ze ook weer te steigeren en vielen we bijna achterover, ik heb me voeten uit de beugels gedaan en ben dus al steigerend via haar kont eraf gegleden ( ging allemaal behoorlijk snel) en stond er dus weer naast om haar naar beneden te trekken aangezien ze bereid was om om te vallen... soms heeft ze het heel erg, soms iets minder...
Tinkers hebben namelijk snel de neiging om de overkant te nemen aangezien ze sterk en koppig zijn ( niet allemaal, er zitter ook verschikkelijk lieve tinkies bij...)