Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hermesdeux schreef:Nee apple, is ook voordeel voor de ruiter! Als jij het zo kritisch bekijkt, doe ik dat ook. Het paard heeft er geen baat bij hoor, om tegengehouden te worden, de RUITER wenst het tempo
. Sjuimpje schreef:Topic zoveel...
Waarom kan er nou niet gerespecteerd worden dat mensen voordeel ondervinden van het achter de LL trainen?
Komt dat omdat men het niet snapt? Of heeft het met afgunst te maken omdat er zo ontzettend veel paarden baat bij hebben en mede hierdoor fenomenaal presteren?
Hermesdeux schreef:Respect? Voor zoiets? Totaal niet.
QQQQ schreef:Zowel bij het verhaal van Remember
als dat van angelique komt bij mij de vraag op: Vraag je niet gewoon iets van je paard waar deze (nog) niet aan toe is? Moet zo'n lang paard, wat zwak in de lendenen verzamelen vóór ie daar achter sterk genoeg voor is? Moet een paard met vergaande kissingspines überhaupt gereden worden?
Ofwel, nogmaals: Is dat echt in het voordeel van het paard, of enkel dat van de ruiter?
Denk je nou echt dat ik een paard, waar ik zielsveel van hou, ga rijden omdat ik er baat bij zou hebben? Als ik Nobi zou rijden om te presteren, wat wel mijn intentie is, had ik hem allang verkocht. Dan was ik niet aan het doortrainen (onder mijn niveau) geweest en had ik niet regelmatig qua training stilgestaan. Dan had ik een ander paard gekocht en lekker in de wedstrijdring gelopen! Aqua8horse schreef:Mijn paard loopt goed, met scwung en tact(dansend) met impuls, kan goed wenden en maakt keurige overgangen.
Hermesdeux schreef:Sjuimpje schreef:Topic zoveel...
Waarom kan er nou niet gerespecteerd worden dat mensen voordeel ondervinden van het achter de LL trainen?
Komt dat omdat men het niet snapt? Of heeft het met afgunst te maken omdat er zo ontzettend veel paarden baat bij hebben en mede hierdoor fenomenaal presteren?
Respect? Voor zoiets? Totaal niet. Niet van het EXTREEM achter de LL rijden, waar we het hier tenslotte over hebben.
maar dan rest de vraag Sjuimpje... wat is het voordeel ervan dat ze fenomenaal presteren volgens jou? Waarom kan een paard wat achter de LL wordt gereden wel top presteren en een ander paard niet?
Aqua8horse schreef:Sjuimpje van jaloezie is geen sprake, dat heb ik al eens eerder gezegd. Waarom zou iemand die geen problemen heeft achter de loodlijn gaan trainen? Mijn paard loopt goed, met scwung en tact(dansend) met impuls, kan goed wenden en maakt keurige overgangen. Ik zie dus geen voordeel aan het rijden achter de loodlijn, dus ben ik er ook niet jaloers op. Ik zie alleen nadelen met name voor de balans van het paard. Het paard compenseert voortdurend zijn balans en daarbij heb je kans op overbelasting. Bovendien verliest het paard kracht omdat hij zijn balans moet compenseren.