Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
peetje82 schreef:Bij de 1e fase zeker waar, maar voor de rest niet. Er wordt duidelijk aangegeven of je de vervolgcursus zou kunnen volgen of niet. Tijdens de cursus wordt je ook gewaarschuwd of je in de 'gevarenzone' zit.sandr0 schreef:
Dat klopt wel ja, en dat is eigenlijk maar goed ook he?!
Als iedereen maar door zou kunnen, zou het er niet al te best uit zien!
(hard praten die 2 joh, hahaha.) En wij ondertussen zowat elkaars vragen voorzeggen en invullen!
haha...
Lijkt me namelijk super leerzaam voor mezelf! (de 1e fase heb ik ook puur voor mezelf gevolgd, niet eens voor het lesgeven)
confetti schreef:@Peetje82, ik heb meegemaakt in de 1e fase, dat er echt een zeer gevaarlijk paard meeliep, ging er iedere keer vandoor. Zelfs de instructeur kon er niet mee overweg. Dit paard heeft toch examen meegelopen en met als gevolg dat er 1 met dat paard niet slaagde voor het rijden, omdat hij er 2 keer vandoor ging. En dat was geen pretje.
Kaja schreef:
Ik was in de eerste fase verplicht om mijn Z2 paard mee te nemen, omdat ik de rest verkocht had....
Niemand kon ermee overweg, enkel de instructeur!
Die zei dat de rest niet zo moest zeiken, omdat het een enorm superbeest was en ze mochten willen dat alle paarden zo als de mijne waren....![]()
Vond k een prestatie opzich.
haha
Tis toch goed voor je zelfvertrouwen als je te horen krijgt dat je goed rijdt!
Al met al had ik goede cijfers, maar was versleten na afloop!!
Beetje koele kikker is wel fijn.
Jaaaa, op hun eigen paard, maar niet op het paard van een ander
............ zoek de tien verschillen
gijsenkim schreef:komen ze op een goed doorgereden paard te zitten en blijken ze helemaal niks te kunnen![]()
![]()
Jaaaa, op hun eigen paard, maar niet op het paard van een ander
![]()
![]()
Ik denk dat dit ook de reden is dat je tijdens de cursus op verschillende paarden moet rijden, zodat de cursusleiders in kunnen schatten of je daadwerkelijk kan rijden op zowel een geschifte fjord als een ontzettend goed door gereden KWPNner en of het nou een 3,5 jarige of een 15 jarige is...... en alles daartussen in. Als je op alle paarden redelijk wegkomt dan kan je imo (en ik denk ook in de ogen van een cursusleider) gewoon goed genoeg rijden.
Omdat je dan in moet kunnen schatten wat bij welk paard werkt. Er zijn paarden die bij de minst geringste weerstand biedende hand recht overeind komen, en er zijn paarden waarbij je bijna tanden moet flossen om door te komen
Dat moet je zeker wel in kunnen schatten en zien.
haha... Beetje een paard narijden welke door een ander perfect is opgeleid. Maar op die manier zijn dus de minder rijdende cursisten wel geslaagd.
!!Paradiso schreef:Leuk om dit topic eens door te lezen.
Ik ben zelf nu eerstejaars studente fysiotherapie. Mijn ambitie is om hierna dierenfysiotherapie te gaan volgen en ook om de ORUN cursus te doen.
Waarom? Omdat ik paardenfysio wil worden maar vind dat dit niet het enigste is wat je moet kunnen doen. Bv. Je kan als fysio wel een paard recht maken en zonder klachten kunnen laten lopen, maar als de ruiter die erop zit het paard elke keer weer schever maakt, komt de combinatie in een neerwaartse spiraal terecht. Vandaar dus de combi fysio en lesgeven. Waar je eigenlijk wel de ORUN nodig voor hebt.
Ik had hier alleen een paar vraagjes over, en volgens mij ben ik hier in het goede topic.
De positieve en negatieve meningen daarlatend vroeg ik me het volgende af:
- waar is de cursus te volgen?
Citaat:hoe veel dagen / jaren is het?
Citaat:- verschil tussen de verschillende fases?
Citaat:- toelatingseisen van de verschillende fases?
Citaat:- wat voor paard vinden jullie dat je ervoor nodig hebt?
Citaat:- wat voor examen is het? hoe moet ik dat voor me zien?
Citaat:evt. website/folder o.i.d. met wat meer informatie?!
Zou super helpen!!!
Bedankt,
Gr Suus
erg duidelijk! Heb meteen folder opgevraagd.
, geeft niet hoor.