Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Citaat:Ook zijn er veel paarden met de zogenaamde gedrags problemen die voor een ruiter uitermate vervelend kunnen zijn.
Merkwaardig is dat deze problemen in verhouding minder voorkomen bij de zogenaamde recreatieruiters
niet voor hem (=lijfsbehoud) en niet voor de pony qua alles.
Aqua8horse schreef:Mijn verhaal gaat, zoals je hebt kunnen lezen over de balans van een paard in het algemeen. Zowel LDR als Professor Weiler hebben met dit onderwerp direct mee te maken.
Dewi schreef:ik zat tijdens mijn opleiding in de sportersklas. De vraag was natuurlijk altijd: wat doe je voor sport. Mijn antwoord:"ik rijd paard." Een jongen in mijn klas reed ook. Zijn antwoord: "ik heb een hobby: paardrijden" Het gaat er maar net om hoe je het zelf beleeft....
)
. Een paard in de wei heeft wel kans op een blessure wat overbelasting tot gevolg kan hebben, bv verstappen. Aqua8horse schreef:Bij sportpaarden komen in verhouding meer problemen voor dan bij recreatie ruiters. En dat is logisch, de training is vaak intensiever.
Dat betekent niet dat er bij de recreatie ruiters geen problemen zijn. Voor beide geldt gelukkig dat er ook een heleboel paarden zijn zonder problemen.
Citaat:Maar bij sportpaarden bestaat de extra kans dat men te gefixeerd wordt op de training en sport in de 'enge zin', zonder dat naar de 'geestelijke' toestand wordt gekeken